Gå til innhold

Fått utlevert feil backup fra verksted


Anbefalte innlegg

Hei!

 

I forbindelse med service på datamaskinen vår (gåen hdd) skulle det bli tatt backup av innholdet på den. Når vi hentet minnepenn med backupen oppdaget vi raskt at det som ligger på denne tilhører noen andre. 

 

Noen som har vært borti lignende før?

 

Skal kontakte verkstedet imorgen og prøve å få tak i den rette backupen, og levert denne til sin egentlige eier. Vil likevel si det er ganske gale, på en backup med bilder av dokumenter kan jo det komme frem sykt mye personlig informasjon som ikke bør komme i hendene på andre..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dette gjelder en ferdigmaskin med garantiforsegling. Har du noen gang prøvd å ta backup/formatere en maskin med defekt hdd som også Windows skal boote fra?

Uansett: har tatt en del backup på maskinen når jeg har vært på besøk og hatt muligheten (min fars maskin), så det er ikke snakk om store tapet - men faren min ville fortsatt ha en backup når de først tilbydde det.

 

Er mer ute etter å høre om det er flere som har opplevd lignende situasjoner - har jo tross alt fått utlevert fullt av personlige dokumenter fra en annen privatperson. 

Lenke til kommentar

Morsom sak. Det ordner seg sikkert.

 

Dette beviser egentlig bare hvorfor man alltid bør ta ansvar for backup selv. Det hjelper selvsagt ikke deg nå, men jeg kan anbefale tjenester som google drive, dropbox og skydrive. Disse gjør backup av enkle ting som bilder og dokumenter svært enkelt.

 

I tillegg vil jeg anbefale å alltid kryptere laptopper slik at ikke andre kan få tak i mine personlige bilder og dokumenter dersom maskinen skulle havne i andre sine hender.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...