Gå til innhold

[Løst] Har jeg rett til åpent kjøp på senga?


*F*

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ikke overbevist om at brukerdokumentasjonen på et regnskapssystem er den beste kilden til betydningen av et begrep slik det forstås i dagligtale (og i hvert fall til hva Bohus mener med det), men jeg er som sagt helt enig i at hovedproblemet her er utydelighet rundt hva Bohus mener når de skriver at salgsordre har egne vilkår. Her burde de være mye tydeligere.

Lenke til kommentar

Var innom bohus i dag og kjøpte seng, var litt usikker på dimensjon, men det ble en 180, tenkte at det er bedre å kjøpe for stort enn for lite.

Tok med senga (innpakket) i bilen, men måtte vente på galven til neste uke

 

Da jeg kom hjem så jeg dog at 180 ble noe i største laget for rommet mitt.

Ringte bohus og sa jeg ønsker returnere dette og viste til åpent kjøp (som jeg så på kvitteringen).

Han mente nå at det ikke gjaldt for møbler og sånn, etter litt snakking sa han at dem måtte vurdere det og skulle kontakte meg senere, trolig i morgen.

 

Spørsmålet blir vel, har jeg rett på åpent kjøp? kvittering følger:

attachicon.gifUten navn.png

 Først og fremt må det bare presiseres at ingen i utgangspunktet har angrerett når det gjelder kjøp ved fast utsalgssted. Èn har derimot fri rådighet til å inngå avtaler. Butikken har forpliktet seg (idet du kjøpte varen) til ordlyden i kvitteringen "åpent kjøp". Jeg forstår ordlyden basert på tidligere praksis i lignende tilfeller at du kan returnere varen i sin helhet og få beløpet refundert i sin helhet. En slik fortolkning vil nok også gjøre seg best forenlig med måten butikken har valgt å ordlegge seg. "Åpent kjøp". Du som kunde har i verste fall en berettiget forventning om at det er en slik åpning i kjøpet. 

 

Konklusjon du kan levere varen tilbake og få pengene returnert uten noe om og men (Såfremt du er innenfor 7 dager og pakken returneres uåpnet.) 

Lenke til kommentar

Konklusjon du kan levere varen tilbake og få pengene returnert uten noe om og men (Såfremt du er innenfor 7 dager og pakken returneres uåpnet.) 

 

 

Så du mener forbeholdet "salgsordre har egne vilkår" er fullstendig uinteressant? Det kan ikke tenkes at hva Bohus mener med "salgsordre" er relevant for hvorvidt sengen er dekket av åpent kjøp eller ikke?

 

Nå har jo TS fått byttet og saken er løst sånn sett, så å fortsette diskusjonen er vel for spesielt interesserte - bare så det er sagt. :)

Endret av henrikwl
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...