Gå til innhold

Størst av alt er kjærleiken


Cair Paravel

Anbefalte innlegg

Eg vil gjerne dele ein video, som tek opp eit viktig tema. Som kristen er det lett å behandle sine medmenneske som prosjekt ein ønskjer å forandre, det fører fort til fordøming og skremselspropaganda. Eg veit eg har gjort meg skuldig i dette gjennom min tid på dette forumet. Til andre kristne som måtte lese dette, anbefalar eg videoen under, som oppmodar om å vise Guds kjærleik til alle menneske - ateistar, agnostikarar, muslimar, liberale kristne osv. Jesus døydde for oss medan vi enno var syndarar. Vi er kalla til å følgje i hans fotefar og dele Guds kjærleik :)

 

https://youtu.be/3YXINEYdnkY

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Eg vil gjerne dele ein video, som tek opp eit viktig tema. Som kristen er det lett å behandle sine medmenneske som prosjekt ein ønskjer å forandre, det fører fort til fordøming og skremselspropaganda. Eg veit eg har gjort meg skuldig i dette gjennom min tid på dette forumet. Til andre kristne som måtte lese dette, anbefalar eg videoen under, som oppmodar om å vise Guds kjærleik til alle menneske - ateistar, agnostikarar, muslimar, liberale kristne osv. Jesus døydde for oss medan vi enno var syndarar. Vi er kalla til å følgje i hans fotefar og dele Guds kjærleik :)

 

https://youtu.be/3YXINEYdnkY

 

Flott video, og du er en flott person mister som av og til tråkker feil som alle oss andre  :)

Vi er kalt til å venne det andre kinnet til og elske selv våre fiender som i lignelsen om den barmhjertige samaritan.

Men det må ikke misforstås heller, da tenker jeg på det å dømme. Noen leker Gud selv, og det er overhodet ikke poenget. Poenget er å forsøke å hjelpe noen. Ikke se ned på noen for å påpeke alle feil og mangler. Å hjelpe noen innebærer at det må gjøres utav gode intensjoner og kjærlighet, og ikke utav å se ned på andre og fremme seg selv. Kristendom handler i stor grad om å falle, innse sine egne feil og mangler, og ikke sette seg på sin høye hest. Først da kan man hjelpe sin bror. 

 

Døm ikke, for at dere ikke skal bli dømt! Etter dommen dere dømmer med, skal dere selv få dom, og i samme mål som dere selv måler opp med, skal det også måles opp til dere.Hvorfor ser du flisen i din brors øye, men bjelken i ditt eget øye legger du ikke merke til? Eller hvordan kan du si til din bror: ‘La meg ta flisen ut av øyet ditt’ når det er en bjelke i ditt eget øye? Din hykler! Ta først bjelken ut av ditt eget øye! Da vil du se klart nok til å ta flisen ut av øyet til din bror. 

Matteus 7, 1-5

 

Altså - ikke som fariseerne som ville være fine og fjonge utad, og som dømte under en lav sko;

 

Når dere ber, skal dere ikke gjøre som hyklerne. De liker å stå i synagogene og på gatehjørnene og be for å vise seg for folk. Sannelig, jeg sier dere: De har alt fått sin lønn. Men når du ber, skal du gå inn i rommet ditt og lukke døren og be til din Far som er i det skjulte. Og din Far, som ser i det skjulte, skal lønne deg.

 - Matteus 6, 5-6
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Å forklare kraften i stillheten for en som er avhengig og klynger seg til sin "fault finding mind", er som å fortelle en fisk om vannet den omgir seg med ..

 

"vann, Hæ!, hva snakker du om?"

Lenke til kommentar

Vi er kalla til å følgje i hans fotefar og dele Guds kjærleik :)

 

DEt beste du kan gjøre er å holde disse påstandene for deg selv. Da er du alle snillest mot andre mennesker. Fordummer du dem til å faktisk tro på de kristne løgnene gjør du dem ingen tjeneste, du er ikke snill eller god om du fordummer folk...

 

Hold dette for seg selv, er mye bedre for alle parter. :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...