Gå til innhold

Så stor har Android Marshmallow blitt


Anbefalte innlegg

Så du kom altså her på forumet for å skrive at jeg tar feil. Samtidig har du ingen anelse hva Doze faktisk er. Low Power Mode er jo bare standard strømstyring som har vært i Android i evigheter. Alle produsenter har sin egen versjon. Det er bare latterlig at iOS ikke har hatt det før iOS 9. Det som kom i iOS 7 er jo bare å samle oppdateringer. Det er ikke det Doze gjør. Les hva Doze faktisk gjør, vær så snill, før du kommenterer.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Så du kom altså her på forumet for å skrive at jeg tar feil. Samtidig har du ingen anelse hva Doze faktisk er. Low Power Mode er jo bare standard strømstyring som har vært i Android i evigheter. Alle produsenter har sin egen versjon. Det er bare latterlig at iOS ikke har hatt det før iOS 9. Det som kom i iOS 7 er jo bare å samle oppdateringer. Det er ikke det Doze gjør. Les hva Doze faktisk gjør, vær så snill, før du kommenterer.

Nå sjekket jeg dokumentasjonen til Google før jeg postet.

"Doze reduces battery consumption by deferring background CPU and network activity for apps when the device is unused for long periods of time." Altså en low power mode.

"Doze can affect apps differently, depending on the capabilities they offer and the services they use." Dvs. forskjellig behandling av forskjellige typer eventer/meldinger.

"Periodically, the system exits Doze for a brief time to let apps complete their deferred activities. During this maintenance window, the system runs all pending syncs, jobs, and alarms, and lets apps access the network." Så både Doze og Time Coalescing i iOS handler om å samle opp kjøretid/oppdateringer for bakgrunnsprosesser.

http://developer.android.com/training/monitoring-device-state/doze-standby.html

Mulig det er noe som ikke står her, eller noe jeg har misforstått. Men da kan du kanskje forklare det.

 

Low power mode var ikke så viktig på tidlige iOS versjoner da det uansett var begrenset hva bakgrunnsprosesser kunne gjøre og begrenset hvor lenge de fikk kjøre.

Lenke til kommentar

Jeg påstar at problemet med sikkerhetsoppdateringer er like gjeldende uansett om telefonen koster 2000 eller 10000. Skrev også at 4s, som er en 4 år gammel telefon får nye sikkerhetsoppdateringer om det kommer frem noe som må ordnes kjapt. Igjen så ser jeg ikke noe kontroversielt i disse to påstandene.

 

Ubegrunnet påstand som og er direkte feil. Viser åpenbar bitterhet mot Android.

 

Har ikke noe svar på om disse funksjonene på iphone, men viss man ser på opplevd batteritid på iPhone i forhold til batteristørrelse så virket jo os'et å være veldig batterieffektivt.

Ubegrunnet påstand som heller ikke stemmer. Jeg gikk på GSM Arena og delte batteristørrelse på endurance rating. Med resultatene kan du på ingen måte konkludere med at iOS er bedre på å bevare batteriet, de virker ganske likt. Igjen bitter mot Android og skriver om hvor bra iOS er i en Android tråd.

 

Tenk, en apple produkt test tråd uten bitre androidfans som må komme med sarkastiske kommentarer. Jaja kanskje neste gang.

 

Husker du denne? Fra Apple TV testen? Vet du hva?:

 

Tenk, en Android tråd uten bitre Apple fans som må komme med feilaktige påstander, generalisering osv. Jaja kanskje neste gang.

Lenke til kommentar

 

Jeg påstar at problemet med sikkerhetsoppdateringer er like gjeldende uansett om telefonen koster 2000 eller 10000. Skrev også at 4s, som er en 4 år gammel telefon får nye sikkerhetsoppdateringer om det kommer frem noe som må ordnes kjapt. Igjen så ser jeg ikke noe kontroversielt i disse to påstandene.

 

Ubegrunnet påstand som og er direkte feil. Viser åpenbar bitterhet mot Android.

 

Har ikke noe svar på om disse funksjonene på iphone, men viss man ser på opplevd batteritid på iPhone i forhold til batteristørrelse så virket jo os'et å være veldig batterieffektivt.

 

Ubegrunnet påstand som heller ikke stemmer. Jeg gikk på GSM Arena og delte batteristørrelse på endurance rating. Med resultatene kan du på ingen måte konkludere med at iOS er bedre på å bevare batteriet, de virker ganske likt. Igjen bitter mot Android og skriver om hvor bra iOS er i en Android tråd.

 

 

Tenk, en apple produkt test tråd uten bitre androidfans som må komme med sarkastiske kommentarer. Jaja kanskje neste gang.

 

Husker du denne? Fra Apple TV testen? Vet du hva?:

 

Tenk, en Android tråd uten bitre Apple fans som må komme med feilaktige påstander, generalisering osv. Jaja kanskje neste gang.

Kan ikke se noen bitterhet jeg, og det er det da heller ingen grunn til. Hvorfor skal man være bitter?

Lenke til kommentar

Nå sjekket jeg dokumentasjonen til Google før jeg postet.

"Doze reduces battery consumption by deferring background CPU and network activity for apps when the device is unused for long periods of time." Altså en low power mode.

"Doze can affect apps differently, depending on the capabilities they offer and the services they use." Dvs. forskjellig behandling av forskjellige typer eventer/meldinger.

"Periodically, the system exits Doze for a brief time to let apps complete their deferred activities. During this maintenance window, the system runs all pending syncs, jobs, and alarms, and lets apps access the network." Så både Doze og Time Coalescing i iOS handler om å samle opp kjøretid/oppdateringer for bakgrunnsprosesser.

http://developer.android.com/training/monitoring-device-state/doze-standby.html

Mulig det er noe som ikke står her, eller noe jeg har misforstått. Men da kan du kanskje forklare det.

 

Low power mode var ikke så viktig på tidlige iOS versjoner da det uansett var begrenset hva bakgrunnsprosesser kunne gjøre og begrenset hvor lenge de fikk kjøre.

 

 

"Low power mode var ikke så viktig på tidlige iOS versjoner da det uansett var begrenset hva bakgrunnsprosesser kunne gjøre og begrenset hvor lenge de fikk kjøre"

Ja, iOS er alltid perfekt, hvorfor gidde de engang å oppdatere. Det var ikke sånn at iOS manglet strømsparing, det var bare "ikke nødvendig". Vær så snill.....

 

Ok, først må vi ta en gjennomgang av hva Low Power Mode er, fordi din beskrivelse stemmer ikke:

http://www.howtogeek.com/229224/how-to-use-low-power-mode-on-an-iphone-and-what-exactly-it-does/

 

Low power mode does a number of things to save battery power. It automatically changes some settings to save battery power, disabling automatic fetching of new mail, reducing your screen brightness, and automatically locking the phone and powering off its display more quickly. Apps can detect low power mode is enabled and choose to disable animations and other battery-hungry features, too.

 

Motion effects and animated wallpapers are also disabled. Background activities and networking are paused to prevent unnecessary power drain in the background. Your iPhone even automatically reduces the performance of its CPU and GPU, which makes it perform a bit slower but saves battery life. Tests have found that this slows iPhones by about 40 percent when low power mode is enabled.

 

Low power mode is fairly aggressive, which is why it isn’t enabled all the time. It’ll help you squeeze more battery life out of your phone when necessary, but you probably wouldn’t want to use it all the time.

 

 

Low power mode stopper en del syncing. I Android har du jo valg for om du vil synce i det hele tatt + begrensing av bakgrunnsdata som egne valg tom. Men jeg gidder ikke å forklare alt her, men det vil ikke stoppe bakgrunnsprosseser og lignende. Les selv hva det gjør. Det er utrolig standard strømsparing som har vært på enhver telefon unntatt iOS i evigheter. Hvis du ikke kan akseptere det så får det være ditt problem. Det er mange Android telefoner som har mye ekstra innen strømsparing kontra iOS sin LPM og. LPM fra Apple er jo bare basic, bare standard. Og Doze er noe som fungerer uavhengig av tradisjonell strømsparing.  Det er alltid på, og du vil ikke ha LPM på alltid. Det fungerer like bra med eller uten strømsparing.

 

Du har lest hva google skriver, og sett illustrasjonen, men jeg ser at du fortsatt ikke forstår. Det iOS gjør er jo bare effektivisering. Som kilden din sier, det virker som noe åpenbart å gjøre det slikt. Får du en notification så oppdaterer andre apper og f. eks. Akkurat som automatisk oppdatering av apper. For meg så oppdateres de bare når jeg er hjemme via Wi-Fi (er på Wi-Fi andre steder og), og når telefonen er i idle. Så jeg merker det ikke engang. (ikke spør meg hvordan google vet hvilken nett som er hjemmenettet). iOS oppdager hva apper som brukes mest osv de som er viktigst. Facebook vil f.eks få lov til å oppdatere hele tiden, men det racing spillet du nesten aldri spiller må vente på at noen andre oppdaterer. Likevel er det jo slik at om du får en notification, eller lignende så vil du jo få den med en gang. Uansett hva app det er. Si at du aldri bruker messenger, du vil fortsatt få notification med en gang du får melding. Så når du ikke bruker mobilen, så vil fortsatt Facebook sjekke. Og Facebook sjekker utrolig mye, og spiser batteri (Se AVG sin rapport). Her kommer Doze inn.

 

Se på bildet:

http://developer.android.com/images/training/doze.png

Du ser at den oppdaterer i perioder slik som kom i iOS 7. Med forskjellige intervaller, som er naturlig da noen apps kommer igjennom når de vil osv. Så ser du skjermen skrus av, og det fortsetter på samme måte. Helt naturlig. Mobilen fungerer likt selv om skjermen er av. Du ser dermed at etter en stund så kutter google alle sjekker. Vil Facebook sjekke for data? Synd. Mobilen er i Doze, og ALT er kuttet. Det er ikke snakk om å samle. Det er snakk om å direkte nekte apper fra å oppdatere, fordi mobilen er i en lett søvn. Intervallene blir og lengre som du ser. Den skal og lære seg bruksmønsteret ditt. Så det iOS gjør er å samle dem. Det gjør Android og, som du ser. Men når den går inn i doze så kutter den vekk. Så lar den apper oppdatere av og til, med lange intervall mellom. Det vil si at telefonen nesten ikke bruker strøm. Så den kutter ut alle de unødvendige oppdateringene FB gjør til enhver tid (FB er helt ærlig en av de dårligste appene du kan finne fra en skikkelig utvikler). Bare high priority går gjennom Doze. Som er type SMS og telefon f.eks. Notifications fra Candy Crush saga derimot vil aldri vises, før i Maintance windowsene. Da vil du få dem. Alle high priority må også gjennom google sine servere. Så dermed kan de blackliste alle som sender high priority notifications av typen "Du har ikke spilt på en uke". Og Doze er noe folk merker utrolig godt på sine telefoner. Bare les reviewet av HTC A9 f.eks. Så jo, Doze er noe som ikke er i iOS. Det er utrolig smart, og er en evolusjon av strømsparing, der iOS ligger langt bak. iOS er gjerne strengere på å samle updates til vanlig enn Android, men det er fortsatt noe helt annet enn Doze. iOS er nok og ganske likt android i strømforbruk når du bruker den til vanlig, men hvis du vil spare ekstra mye strøm og prøve å få mobilen til å vare lengre er Android klart best. Med Doze, og et bruksmønster der den passer inn (altså hvis du lar den få i Doze modus i løpet av dagen, altså ikke stadig bruker telefonen) så ser jeg ikke vekk ifra at Android modeller kan få bedre batteri enn tilsvarende iOS.

Lenke til kommentar

 

Kan ikke se noen bitterhet jeg, og det er det da heller ingen grunn til. Hvorfor skal man være bitter?

 

Ja, det hadde vært fint om det ikke var bitterhet, og folk som diskuterte sak og objektivt og ikke tar sider og rakker ned på andre merker og kommer med ville usanne påstander for å stille dem i et dårlig lys. Jeg brukte ordet bitter for å tydeliggjøre hvor ironisk at denne brukeren først klager over noe, for så å skrive akkurat det samme som han klager på selv. Bortsett fra at han er på "motsatt side". Det blir bare dumt.

 

Så jeg skulle ønske at det ikke var noe bitterhet jeg også, og jeg ser heller ingen grunn til at det skal være noe slikt, eller hvorfor folk skal prøve å fremstille noe annet negativt med vilje, selv om det ikke stemmer en gang, men sånn er det nå. Hadde vært mye bedre om folk bare skrev ting de vet om produkter og tjenester de kjenner til.  Gjerne være kritisk, gjerne rose, så lenge det stemmer og du ikke så åpenbart er ute etter å bare kritisere noe, men rose noe annet.

Lenke til kommentar

 

Kan ikke se noen bitterhet jeg, og det er det da heller ingen grunn til. Hvorfor skal man være bitter?

 

Ja, det hadde vært fint om det ikke var bitterhet, og folk som diskuterte sak og objektivt og ikke tar sider og rakker ned på andre merker og kommer med ville usanne påstander for å stille dem i et dårlig lys. Jeg brukte ordet bitter for å tydeliggjøre hvor ironisk at denne brukeren først klager over noe, for så å skrive akkurat det samme som han klager på selv. Bortsett fra at han er på "motsatt side". Det blir bare dumt.

 

Så jeg skulle ønske at det ikke var noe bitterhet jeg også, og jeg ser heller ingen grunn til at det skal være noe slikt, eller hvorfor folk skal prøve å fremstille noe annet negativt med vilje, selv om det ikke stemmer en gang, men sånn er det nå. Hadde vært mye bedre om folk bare skrev ting de vet om produkter og tjenester de kjenner til.  Gjerne være kritisk, gjerne rose, så lenge det stemmer og du ikke så åpenbart er ute etter å bare kritisere noe, men rose noe annet.

Hvis de som leser i tillegg legger godviljen til og forsøker å tolke innlegg mest mulig positivt og ikke automatisk tror at noen er mest mulig bitter og negativ, så skal du se at diskusjonene her inne går i en skikkelig positiv retning...:-)

Lenke til kommentar

 

Hvis de som leser i tillegg legger godviljen til og forsøker å tolke innlegg mest mulig positivt og ikke automatisk tror at noen er mest mulig bitter og negativ, så skal du se at diskusjonene her inne går i en skikkelig positiv retning...:-)

 

Når du har lest innlegg med litt ekstra godvilje 10 ganger allerede, blir det litt vanskelig å tro at innlegg 11, 12 og 13 kommer til å bli annerledes :)

Lenke til kommentar

 

Hvis de som leser i tillegg legger godviljen til og forsøker å tolke innlegg mest mulig positivt og ikke automatisk tror at noen er mest mulig bitter og negativ, så skal du se at diskusjonene her inne går i en skikkelig positiv retning...:-)

 

Når du har lest innlegg med litt ekstra godvilje 10 ganger allerede, blir det litt vanskelig å tro at innlegg 11, 12 og 13 kommer til å bli annerledes :)

Det er vanskelig, jeg vet det... Men jeg tror neppe noen går rundt og bærer på noen bitterhet mot Android, så det er nok ingen grunn til å tro at det ligger skjult i de innleggene du leser, uansett om det er 10 eller 100...:)

Lenke til kommentar

 

Det er vanskelig, jeg vet det... Men jeg tror neppe noen går rundt og bærer på noen bitterhet mot Android, så det er nok ingen grunn til å tro at det ligger skjult i de innleggene du leser, uansett om det er 10 eller 100... :)

 

 

 

Tenk, en apple produkt test tråd uten bitre androidfans som må komme med sarkastiske kommentarer. Jaja kanskje neste gang.

Jeg er ikke fullt så optimistisk at jeg håper på neste gang. Men kanskje neste år...(?)

 

 

Ingen som bærer bitterhet mot Android, bare mot iOS altså. Javel. Ikke rart du vil forsvare den andre brukeren, når du gjør ting som dette selv.

 

Kan vi stoppe med disse kommentarene? Hva med å diskutere saken istedenfor å drive å snakke om ting som dette hele tiden?

Lenke til kommentar

 

Det er vanskelig, jeg vet det... Men jeg tror neppe noen går rundt og bærer på noen bitterhet mot Android, så det er nok ingen grunn til å tro at det ligger skjult i de innleggene du leser, uansett om det er 10 eller 100... :)

 

 

 

Tenk, en apple produkt test tråd uten bitre androidfans som må komme med sarkastiske kommentarer. Jaja kanskje neste gang.

 

Jeg er ikke fullt så optimistisk at jeg håper på neste gang. Men kanskje neste år...(?)

Ingen som bærer bitterhet mot Android, bare mot iOS altså. Javel. Ikke rart du vil forsvare den andre brukeren, når du gjør ting som dette selv.

 

Kan vi stoppe med disse kommentarene? Hva med å diskutere saken istedenfor å drive å snakke om ting som dette hele tiden?

Jepp, la oss diskutere saken. Det er fint at Android Marshmallow har blitt stor, men jeg både håper og tror at den har potensiale for å bli enda større...:

 

http://goodereader.com/blog/spotlight-on-android/android-marshmallow-has-less-than-1-market-share

 

 

...:-)))

Endret av rogkas
Lenke til kommentar

 

 

Jeg påstar at problemet med sikkerhetsoppdateringer er like gjeldende uansett om telefonen koster 2000 eller 10000. Skrev også at 4s, som er en 4 år gammel telefon får nye sikkerhetsoppdateringer om det kommer frem noe som må ordnes kjapt. Igjen så ser jeg ikke noe kontroversielt i disse to påstandene.

 

Ubegrunnet påstand som og er direkte feil. Viser åpenbar bitterhet mot Android.

Har ikke noe svar på om disse funksjonene på iphone, men viss man ser på opplevd batteritid på iPhone i forhold til batteristørrelse så virket jo os'et å være veldig batterieffektivt.

Ubegrunnet påstand som heller ikke stemmer. Jeg gikk på GSM Arena og delte batteristørrelse på endurance rating. Med resultatene kan du på ingen måte konkludere med at iOS er bedre på å bevare batteriet, de virker ganske likt. Igjen bitter mot Android og skriver om hvor bra iOS er i en Android tråd.

 

Tenk, en apple produkt test tråd uten bitre androidfans som må komme med sarkastiske kommentarer. Jaja kanskje neste gang.

 

Husker du denne? Fra Apple TV testen? Vet du hva?:

 

Tenk, en Android tråd uten bitre Apple fans som må komme med feilaktige påstander, generalisering osv. Jaja kanskje neste gang.

Sjekk kommentarene før innlegget du siterer. Ser ikke at nivået har vært så lavt i denne tråden. Så du får gjerne kommentere hvor rett eller galt mine påstander er, men å late som at jeg kommer inn i android tråder med ikke annet en trollinnlegg og tåpelig innlegg blir for dumt.

Lenke til kommentar

All den tid det er 0,3% som kjører plattformen er det av akademisk interesse hva den inneholder.

 

Men for å være positiv - det er iallfall 0,1% fler som kjører 6.0 enn det er som kjører 2.2, bare ca. 12 ganger så mange som kjører 2.3 som det er med 6, og bare litt over 100 ganger så mange som kjører 4.4!

Endret av Audun_K
Lenke til kommentar

 

Sjekk kommentarene før innlegget du siterer. Ser ikke at nivået har vært så lavt i denne tråden. Så du får gjerne kommentere hvor rett eller galt mine påstander er, men å late som at jeg kommer inn i android tråder med ikke annet en trollinnlegg og tåpelig innlegg blir for dumt.

 

Så siden nivået i denne tråden har vært høyt, så er det helt ok for deg å bare skrive masse tull? Det er ikke trolling jeg beskylder deg for. Jeg sier at du prøver å fremstile android mest mulig negativt. I et negativt lys som ikke eksisterer. Istedenfor å klage på at noen påpeker at innleggene dine ikke er annet enn negative påstander mot android, og at du skriver ting om Android som du selv mislikte så mye at folk skrev om iOS. Hva med å faktisk bevise det du skriver? Bevis at det du sier stemmer. Hvis du gjør det så skal jeg innrømme at du hvertfall er litt interessert i å diskutere. Alt du sier nå bekrefter jo bare det jeg sier.

 

Og igjen, hvordan er det relevant at de fleste andre i tråden holder et høyt nivå? Utrolig merkelig argument for at du også gjør det. Andre er gode på ski, så jeg er også? Den funker ikke.

 

All den tid det er 0,3% som kjører plattformen er det av akademisk interesse hva den inneholder.

 

Men for å være positiv - det er iallfall 0,1% fler som kjører 6.0 enn det er som kjører 2.2, bare ca. 12 ganger så mange som kjører 2.3 som det er med 6, og bare litt over 100 ganger så mange som kjører 4.4!

Del inn tallene for prisgrupper, og plutselig blir alt annerledes. Det at 0.3%, eller 1% som det er nå kjører Android med disse funksjonene er jo og 100% mer enn folk på iOS som har disse funksjonene :)

Håper du ser at diskusjoner som dette er meningsløse, så kan vi bare diskutere og ikke ha Android vs iOS?

Lenke til kommentar

 

 

Sjekk kommentarene før innlegget du siterer. Ser ikke at nivået har vært så lavt i denne tråden. Så du får gjerne kommentere hvor rett eller galt mine påstander er, men å late som at jeg kommer inn i android tråder med ikke annet en trollinnlegg og tåpelig innlegg blir for dumt.

 

Så siden nivået i denne tråden har vært høyt, så er det helt ok for deg å bare skrive masse tull? Det er ikke trolling jeg beskylder deg for. Jeg sier at du prøver å fremstile android mest mulig negativt. I et negativt lys som ikke eksisterer. Istedenfor å klage på at noen påpeker at innleggene dine ikke er annet enn negative påstander mot android, og at du skriver ting om Android som du selv mislikte så mye at folk skrev om iOS. Hva med å faktisk bevise det du skriver? Bevis at det du sier stemmer. Hvis du gjør det så skal jeg innrømme at du hvertfall er litt interessert i å diskutere. Alt du sier nå bekrefter jo bare det jeg sier.

 

Og igjen, hvordan er det relevant at de fleste andre i tråden holder et høyt nivå? Utrolig merkelig argument for at du også gjør det. Andre er gode på ski, så jeg er også? Den funker ikke.

All den tid det er 0,3% som kjører plattformen er det av akademisk interesse hva den inneholder.

 

Men for å være positiv - det er iallfall 0,1% fler som kjører 6.0 enn det er som kjører 2.2, bare ca. 12 ganger så mange som kjører 2.3 som det er med 6, og bare litt over 100 ganger så mange som kjører 4.4!

Del inn tallene for prisgrupper, og plutselig blir alt annerledes. Det at 0.3%, eller 1% som det er nå kjører Android med disse funksjonene er jo og 100% mer enn folk på iOS som har disse funksjonene :)

Håper du ser at diskusjoner som dette er meningsløse, så kan vi bare diskutere og ikke ha Android vs iOS?

Du er da blant de som trekker inn iOS oftest...

Lenke til kommentar

 

Du er da blant de som trekker inn iOS oftest...

 

Det kan godt være at du ikke skiller, men det finnes objektive måter å nevne iOS og måter som bare blir brukt negativt. Det å ikke snakke om konkurrenter og hva de gjør i en tråd om SW blir som å bare hylle den ene og ikke se hva de andre gjør. Det er veldig relevant å sammenligne med konkurrenter. Åpenbart blir noen brukere svært interessert i å diskutere med en gang jeg bruker en sammenligning med iOS og plutselig spiker svar per dag etter at jeg gjør det. Merkelig det. Det skjer hver gang jeg har en sammenligning der et Apple produkt kommer ut som taper. Merkelig nok er det de samme brukerene som plutselig fyller en tråd som har blitt ganske sakte med fult av innlegg.

 

Så istedenfor å diskutere hva jeg gjør, fordi du ikke har noe å bidra med i diskusjonen. Det gjelder alle andre og. Hvis dere ikke har noe å bidra med, og bare har tenkt å si noe negativt eller å diskutere den som skrev noe negativt om noe dere liker, men dere vet det er sant, og det er ingen måte dere kan motbevise meg. Bare la være. Som jeg vet fra dine diskusjoner med AtW derimot, så må du alltid ha siste ordet rogkas. Uansett hvor utrolig irrelevant det du skriver er, og hvor meningsløst det er å ha siste ordet. Så jeg avslutter hvertfall diskusjonen her.

Endret av TKongen
Lenke til kommentar

 

Du er da blant de som trekker inn iOS oftest...

 

Det kan godt være at du ikke skiller, men det finnes objektive måter å nevne iOS og måter som bare blir brukt negativt. Det å ikke snakke om konkurrenter og hva de gjør i en tråd om SW blir som å bare hylle den ene og ikke se hva de andre gjør. Det er veldig relevant å sammenligne med konkurrenter. Åpenbart blir noen brukere svært interessert i å diskutere med en gang jeg bruker en sammenligning med iOS og plutselig spiker svar per dag etter at jeg gjør det. Merkelig det. Det skjer hver gang jeg har en sammenligning der et Apple produkt kommer ut som taper. Merkelig nok er det de samme brukerene som plutselig fyller en tråd som har blitt ganske sakte med fult av innlegg.

 

Så istedenfor å diskutere hva jeg gjør, fordi du ikke har noe å bidra med i diskusjonen. Det gjelder alle andre og. Hvis dere ikke har noe å bidra med, og bare har tenkt å si noe negativt eller å diskutere den som skrev noe negativt om noe dere liker, men dere vet det er sant, og det er ingen måte dere kan motbevise meg. Bare la være. Som jeg vet fra dine diskusjoner med AtW derimot, så må du alltid ha siste ordet rogkas. Uansett hvor utrolig irrelevant det du skriver er, og hvor meningsløst det er å ha siste ordet. Så jeg avslutter hvertfall diskusjonen her.

Da tar jeg det siste ordet jeg, helt meningsløst selvsagt...:-)))

Lenke til kommentar

 

Hva er det disse oppdateringene gir som du mener mangler i Note 4?

Hvorfor skulle Samsung komme med en oppdatering som essensielt ikke gjør noe?

 

Android 6.0 vil være en nesten umerkbar liten oppdatering til Note 4. Det folk ikke forstår det er at mye av Android oppdateringer er relevante for Nexus, men det meste andre er ting som de enkelte produsentene har lagt på fra før av allerede.

 

Det som mangler står i oppdateringsloggene til de respektive oppdateringene.

 

Samsung kan gjerne komme med sine egne oppdateringer oppå Android, men dersom de skal være nødt til å tilpasse TouchWiz hver gang det kommer en Android-versjon så blir dette en sikkerhetsrisiko av dimensjoner (og jeg mistenker det er defor vi "aldri" får Google-oppdateringer).

Lenke til kommentar

 

 

Hva er det disse oppdateringene gir som du mener mangler i Note 4?

Hvorfor skulle Samsung komme med en oppdatering som essensielt ikke gjør noe?

 

Android 6.0 vil være en nesten umerkbar liten oppdatering til Note 4. Det folk ikke forstår det er at mye av Android oppdateringer er relevante for Nexus, men det meste andre er ting som de enkelte produsentene har lagt på fra før av allerede.

 

Det som mangler står i oppdateringsloggene til de respektive oppdateringene.

 

Samsung kan gjerne komme med sine egne oppdateringer oppå Android, men dersom de skal være nødt til å tilpasse TouchWiz hver gang det kommer en Android-versjon så blir dette en sikkerhetsrisiko av dimensjoner (og jeg mistenker det er defor vi "aldri" får Google-oppdateringer).

 

Hvor er oppdateringsloggen som beskriver hva som er på en gitt telefon, og hva som er i Marshmallow, og tar med bare det som er nytt? Jeg har aldri sett noe slikt. Det er lett å finne ut hva som er nytt i 6.0, men det betyr ikke at alt det er nytt i et spesifikt produkt. Link meg gjerne denne loggen, sånn at jeg også får se hva som er nytt :)

 

Hvorfor er det en sikkerhetsrisiko når de f.eks med lolipop endret designspråket på mange apper og en del andre ting? Det er jo et ekstra ledd der ting kan gå galt, men etter det jeg har sett så er ikke akkurat noen telefoner veldig usikre. Det er ingen kjente hull som aldri blir fikset osv. Du får ellers google oppdateringer, så usikker på hva du mener i slutten her.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...