Gå til innhold

Er dette seriøs PC bygger?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er bare å legge sammen summen av delene for å finne ut om det er for godt til å være sant.

 

For øvrig er det helt fremmed for meg å betale for noe som jeg (og hvem som helst) kan gjøre selv. Hvis jeg ikke hadde kunnet gjøre det selv, hadde jeg fått komplett.no til å gjøre det.

Delene tilsammen koster betydelig mer enn det han skal ha ferdig satt opp. Ca. 2000,- billigere med den billiste oppsettet, mer på andre oppsett

Lenke til kommentar

 

Det er bare å legge sammen summen av delene for å finne ut om det er for godt til å være sant.

 

For øvrig er det helt fremmed for meg å betale for noe som jeg (og hvem som helst) kan gjøre selv. Hvis jeg ikke hadde kunnet gjøre det selv, hadde jeg fått komplett.no til å gjøre det.

Delene tilsammen koster betydelig mer enn det han skal ha ferdig satt opp. Ca. 2000,- billigere med den billiste oppsettet, mer på andre oppsett

 

Betaler ikke for oppsett. Mye billigere å la han sette opp. Jeg kan bygge men hvorfor hvis dette er reelt.

Lenke til kommentar

Nå sammenlignet jeg prisen på den billigste med nye komponenter fra komplett.no, det ser forholdsvis slik ut:

Kabinett: In Win 703 Midi Tower 699,-

CPU: Intel Core i7-4790k 3499,-

CPU-kjøler: Cooler Master Seidon 120V v2 549,-

HOVEDKORT: ASUS Z97-A 1559,-

RAM: HyperX Fury DDR3 1866MHz 16GB 898,-

GPU: MSI GeForce GTX 970 4GB 3659,-

SSD: Samsung 850 EVO 250GB SSD 949,-

DVD: Samsung DVD Writer, SH-224FB SATA 249,-

 

Totalt 12061,- (Dette er regnet ut ifra full pris)

Nå ser jeg at selger i annonsen presenterer komponentene som demovarer, og da blir nok prisen noe mindre enn 12000.

Det er vanskelig å si hvorvidt er for godt til å være sant eller ikke at han ikke tar noe fortjeneste på å montere PCen, og er enig i at det kan være et fare-signal (sammen med den lave prisen).I tillegg undres jeg hvor han får delene fra, da han selger det en tusenlapp billigere og hevder at flere komponenter er demo vare. Jeg ville prøvd å ringe selger, eventuelt bedt om å møtes for en prat dersom du ikke bor for langt unna. Hvor genuine eller ærlige folk er på nett er vanskelig å si. Et annet alternetiv hadde vært å kontakte finn.no direkte for å høre om dette er en selger å stole på (ettersom det står at selgeren har vært aktiv på finn.no selger i 8 år). Finn.no kan iværtfall gi deg svar dersom andre har hatt problemer med denne selgeren tidligere.

Demo varer gir ingen risiko med tanke på stabilitet som nevnt over; såfremt det er en sertifisert selger. (Problemet her er at dette muligens er en privat person, ettersom han annonser på finn.no uten lenke til butikk eller firma).

Har kjøpt demo skjermkort tidligere og aldri hatt noe problemer med stabilitet eller overclocking ;)

Demo varer vil kun si at varen enten har vært testet eller levert tilbake pga. angrerett hos tidligere kjøper. dersom det er feil eller defect med ett produkt skal det ikke selges som demo vare. Et produkt skal alltid være tydelig merket dersom det er incompatibelt eller defect. Dette er alle selgere pliktet til, både privat og offentlig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...