Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Slutt på Tramadol


halnes1

Anbefalte innlegg

Noen som har gått på dette i lengre tid å klart å slutte.

6 år nå og bare de siste mnd. det har vært nødvendig å slutte pga kraftige fantomsmerter.

Fører til søvnløshet og går ut over livskvalitet.

Har selvfølgelig spurt i et lege forum, eller hva det heter, men skader ikke å spørre andre også.

Ikke så enkelt å sette seg ned med en lege i Thailand å prøve å forklare hostoriken bak dette som har vart siden 2006.

Tramadol brukt siden 2009. 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er jo et opiat så jeg vil tro at det blir noe i samme gata som å slutte på heroin, kanskje ikke like ille. Blir vel kaldsvette og spying i mange dager og abstinenser som er helt forferdelige. Du finner masse info på engelsk, fant denne; http://www.drugs.com/forum/need-talk/quitting-tramadol-cold-turkey-help-64427.html søkte bare på "quitting Tramadol"

 

Høres helt jævlig ut, jeg vet hvordan det er å slutte på ting og tang og hvor vanskelig det er. Jeg har ingen erfaring med opiater så jeg kan bare ønske deg lykke til :hm:

Lenke til kommentar

Noen som har gått på dette i lengre tid å klart å slutte.

Skal den setningen være et spørsmål? Har du sluttet eller ønsker du å slutte?

 

 

 

6 år nå og bare de siste mnd. det har vært nødvendig å slutte pga kraftige fantomsmerter.
Får du fantomsmerter av Tramadol eller er det det du tar dem mot?

 

 

 

Fører til søvnløshet og går ut over livskvalitet.
Fantomsmertene eller at du går på medisinene eller at du har sluttet på dem?

 

Innlegget ditt er komplett uforståelig, tenk litt over hvordan du kommuniserer.

 

Som alle andre medisiner er det bare å trappe ned gradvis til du står uten. Forvent at det ikke blir behagelig, men du blir jo stort sett som før etter en lengre periode uten, så det er bare å holde ut.

 

Du kan åpne kapslene (vanlige, ikke depot/retard!) og helle ut litt hvis du ikke klarer å trappe ned en hel om gangen.

Lenke til kommentar

Arbeidsulykke i 2006 , 5 avrevne hoved nerver(plexus brachialis) som går til høyre arm.Er avrevet i  korsryggen. Er lam i armen.

 

Ønsker å slutte men er enklere sagt en gjort siden jeg har brukt tramadol i 6 år nå.

 

Har hatt veldig kraftige fantomsmerter som jeg har fått vekk pga det varme klimaet i Thailand.

Vært så og si smertefri siste 5-6 uker.

 

Men har fått kraftige fantomsmerter 1 gang siden smertene forsvant for 5-6 uker siden.

Dette varte i 3 daqer og måtte spise 1000mg tramadol (500-350-150 dag 1-2-3)for å få kontroll på smertene, har ikke hatt så kraftige smerter siden vinteren 2010 i Norge og da ligger jeg å rister til tramadolen starter å virke.

Så om jeg får flere slike smerteutbrudd vet jeg jo ikke.

 

Men er der noe som er mildere så kan hjelpe på avvenning?

Fantomsmertene har jeg altså pga avrevne nerver.

 

Er allergisk mot paracetomol.

 

Kan si jeg har gått på Neurotin siden 2010 men det har jeg trappet sakte ned på og sluttet på de for 5 uker siden.

 

Jeg bruker ikke tramadol hver dag men hver 2. eller 3. dag så må jeg bare ha for å få ro i kroppen og for å kunne fungere i dagliglivet.

Da er det snakk om 100mg.

Hvis jeg har vært ute blant folk blir jeg veldig stresset og får ikke ro i kroppen uten å ta tramadol.

 

Håper dette er litt mer forståelig.

 

Takker for svar.

Endret av halnes1
Lenke til kommentar

Har sluttet på oxicotin,ketorax,keflin(ikke sikker på om det er riktig navn) sarotex, Lyrica Imovane og Neurotin så vet det ikke er bare bare å slutte på medisiner.

Men dette er siste biten og det er vel det som er den verste vil jeg tro.

Eventuelt må jeg begynne på Imovane igjen så jeg får sove og ta den biten til slutt.

Kanskje det er enklere.

Men da må jeg til Norge for å hente Imovane.

Lenke til kommentar

Men er der noe som er mildere så kan hjelpe på avvenning?

Nei, kanskje Neurontin, som du sluttet på.

 

Jeg bruker ikke tramadol hver dag men hver 2. eller 3. dag så må jeg bare ha for å få ro i kroppen og for å kunne fungere i dagliglivet.

Da er det snakk om 100mg.

Hvis jeg har vært ute blant folk blir jeg veldig stresset og får ikke ro i kroppen uten å ta tramadol.

Dette er jo et bagatellmessig forbruk. Men Tramadol finnes i 50 mg så du kan jo begynne med å gå ned til det.

 

Håper dette er litt mer forståelig.

Det var det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...