Gå til innhold

Mann skjøt ned drone med hagle - får ingen straff


Anbefalte innlegg

Presedensen dette burde sette er jo "ikke svev med drona di over andres eiendom". Regner med de har nok rettsavgjørelser fra før i USA på skadede biler og whatnot som har stått på folks eiendom.

 

Det er også veldig vanskelig å avgjøre, for den som befinner seg under drona, hvor godt kameraet er, hva eieren har tenkt å gjøre med opptaket, og hvem som flyr saken. Det kan jo være noen som ikke liker deg, hvis du er typen til å akkumulere uvenner :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Her i staten så kan man gå rundt med rifler på ryggen med open carry.

 

Tror ikke det å skyte ned en drone over privat eiendom er noe særlig stort problem lengre.

 

En ting jeg har lurt på, men aldri giddet å granske; er concealed carry vanskligere å få enn open carry? Eller er det sånn at open carry er noe alle har som "god given right" og man bare trenger å søke for concealed carry? Og er det sånn at dersom man har open men ikke concealed carry - har du da ikke lov å dekke til våpenet ditt; f.eks. hvis du har pistol i hylster så kan du ikke gå med frakk?

Lenke til kommentar

 

Her i staten så kan man gå rundt med rifler på ryggen med open carry.

 

Tror ikke det å skyte ned en drone over privat eiendom er noe særlig stort problem lengre.

 

En ting jeg har lurt på, men aldri giddet å granske; er concealed carry vanskligere å få enn open carry? Eller er det sånn at open carry er noe alle har som "god given right" og man bare trenger å søke for concealed carry? Og er det sånn at dersom man har open men ikke concealed carry - har du da ikke lov å dekke til våpenet ditt; f.eks. hvis du har pistol i hylster så kan du ikke gå med frakk?

Du må først ta CC før du tar OC.

 

Jeg går ikke rundt med rifler på ryggen, bærer kun CC.

 

Og med open carry, så kan du nok gå rundt med frakk over rifla du har hengende på ryggen. Men har ikke sett noen gjøre det, da den "printer" i konturen. Og det ser mistenkelig ut.

 

Men så har man jo også Castle Law og slike ting som virker helt absurd for en normal nordmann.

Endret av Dr Jones
Lenke til kommentar

 

 

Her i staten så kan man gå rundt med rifler på ryggen med open carry.

 

Tror ikke det å skyte ned en drone over privat eiendom er noe særlig stort problem lengre.

 

En ting jeg har lurt på, men aldri giddet å granske; er concealed carry vanskligere å få enn open carry? Eller er det sånn at open carry er noe alle har som "god given right" og man bare trenger å søke for concealed carry? Og er det sånn at dersom man har open men ikke concealed carry - har du da ikke lov å dekke til våpenet ditt; f.eks. hvis du har pistol i hylster så kan du ikke gå med frakk?

Du må først ta CC før du tar OC.

 

Jeg går ikke rundt med rifler på ryggen, bærer kun CC.

 

Og med open carry, så kan du nok gå rundt med frakk over rifla du har hengende på ryggen. Men har ikke sett noen gjøre det, da den "printer" i konturen. Og det ser mistenkelig ut.

 

Hehe. Nice. Men litt rart da. Så i første trinn kan du gå med våpen, men bare hvis du gjemmer det? Eller er det for å gjøre sånn at du kun kan bære pistoler og ikke geværer? Sliter litt med logikken. Kan du gå med rifle med cc så lenge den får plass under frakken?

 

Og en ting til: er det forbudt å dekke til ansiktet? Eller kan du i teorien gå med rifle på ryggen OG finlandshette? Hvis det er forbudt med finlandshette er det jo litt morsomt - for da er det forbud mot et plagg, men ikke mot å bære våpen.

Endret av Weelie
Lenke til kommentar

 

Hehe. Nice. Men litt rart da. Så i første trinn kan du gå med våpen, men bare hvis du gjemmer det? Eller er det for å gjøre sånn at du kun kan bære pistoler og ikke geværer? Sliter litt med logikken. Kan du gå med rifle med cc så lenge den får plass under frakken?

 

Og en ting til: er det forbudt å dekke til ansiktet? Eller kan du i teorien gå med rifle på ryggen OG finlandshette? Hvis det er forbudt med finlandshette er det jo litt morsomt - for da er det forbud mot et plagg, men ikke mot å bære våpen.

 

Du kan gå med open carry med pistol, eller rifle. Har ikke noe å si. Jeg går lovlig rundt med skjult 1911 .45 acp her.

 

Og nei, tviler på noen gir deg lov til å ha CC med rifle under en columbine-frakk. (Rifler havner nok under OC)

 

Det med å dekke ansiktet vet jeg ikke.

 

Jeg går ikke rundt med OC, da jeg vet jeg blir skutt etter først hvis noe skjer, og nå som alle går rundt med våpen her i TX, så kan jeg enten legge meg ned på magen og dra ned buksa og presentere rumpa mi, eller ha noe å forsvare meg med.

 

Face it; Hvis du må ha en rifle, eller noe mer enn 10 skudd, så er du fucka uansett.

Endret av Dr Jones
Lenke til kommentar

 

 

Hehe. Nice. Men litt rart da. Så i første trinn kan du gå med våpen, men bare hvis du gjemmer det? Eller er det for å gjøre sånn at du kun kan bære pistoler og ikke geværer? Sliter litt med logikken. Kan du gå med rifle med cc så lenge den får plass under frakken?

 

Og en ting til: er det forbudt å dekke til ansiktet? Eller kan du i teorien gå med rifle på ryggen OG finlandshette? Hvis det er forbudt med finlandshette er det jo litt morsomt - for da er det forbud mot et plagg, men ikke mot å bære våpen.

 

Du kan gå med open carry med pistol, eller rifle. Har ikke noe å si. Jeg går lovlig rundt med skjult 1911 .45 acp her.

 

Og nei, tviler på noen gir deg lov til å ha CC med rifle under en columbine-frakk. (Rifler havner nok under OC)

 

Det med å dekke ansiktet vet jeg ikke.

 

Jeg går ikke rundt med OC, da jeg vet jeg blir skutt etter først hvis noe skjer, og nå som alle går rundt med våpen her i TX, så kan jeg enten legge meg ned på magen og dra ned buksa og presentere rumpa mi, eller ha noe å forsvare meg med.

 

Face it; Hvis du må ha en rifle, eller noe mer enn 10 skudd, så er du fucka uansett.

 

Greit resonnement det. Argumentet med selvforsvar er interessant nok noe som blir latterliggjort her i Norge (eller hvertfall noe som blir hånliggjort rundt lunsjbordet). Det er jo ikke til å stikke under en stol at det er mindre fristende å gå amok med skytevåpen på en Arby's bed 8 andre bevæpnede folk enn å gjøre det sted hvor ingen andre har våpen. Motargumentet er jo eventuelt at det er mye lettere å få med seg våpen til der du ønsker å gå amok uten å bli stoppet eller anmeldt når det å gå med våpen synlig er helt normalt da...

Lenke til kommentar

Skjønner resonnementet ditt. Det absolutte absurde er at det eksisterer slike tilstander i såkalte siviliserte samfunn. Hadde trolig følt meg tryggere i en krigssone. De som har våpen der er hvertfall profesjonelle i motsetning til disse sivile idiotene som løper rundt blant andre normale sivile med livsfarlige våpen. Et slikt samfunn trygler og ber om at flest mulig skal dø pga. våpen, enten det er uhell eller med overlegg.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...