Gå til innhold

Den store P2P guiden|Oppdatert 16.05.04


jokki

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Tusen takk for denne tråden jokki, har hjulpet meg masse.

 

Ein ting eg lurte på.

 

Eg har Emule Plus og skal laste ned ei fil (ikkje warez) som har 41 sources der de fleste står på "Queue 30-3000" betyr det at eg er nr 30 i køen og om eg lar det stå på over natta så kjem det fleire tilganger etter kvart?

 

Edit: Og kva betyr: "Cannot connect LowID to LowID" og korleis fikser eg det?

Endret av zeph
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Tusen takk for denne tråden jokki, har hjulpet meg masse.

 

Ein ting eg lurte på.

 

Eg har Emule Plus og skal laste ned ei fil (ikkje warez) som har 41 sources der de fleste står på "Queue 30-3000" betyr det at eg er nr 30 i køen og om eg lar det stå på over natta så kjem det fleire tilganger etter kvart?

 

Edit: Og kva betyr: "Cannot connect LowID to LowID" og korleis fikser eg det?

Hvis du har low ID, betyr det at andre ikke kan koble seg til deg fordi du har router eller firewall som sperrer. Hvis den andre personen også er bak router/firewall, er det rett og slett ikke mulig å opprette noen forbindelse mellom deres maskiner :(

 

Løsningen er å sette opp din firewall/router korrekt slik at nødvendig trafikk slipper inn fra internett. Kan ikke gi noen detaljert beskrivelse av hvordan det gjøres siden det avhenger av hva slags software/hardware du bruker.

Lenke til kommentar
dette shareaza (som er meget genialt) er det mye virus å få der?

mja, det spørs vel litt hvor forsiktig du er.

Ved å bruke BitTorrent så tviler jeg _VELDIG_ sterkt på at du kan klare å få virus.

Edonkey2000 fungerer veldig bra på store filer, men jeg ville holdt meg lengst mulig unna de minste .exe filene.

Det samme gjelder Gnutella/2, så lenge du prøver å holde deg så langt som mulig vekke fra de minste .exe filene.

 

Jeg har lastet ned _MYE_ fra shareaza og jeg har enda tilgode og få et virus. Jeg vil tro at det eksisterer virus på noen av nettverkene som shareaza bruker, men de skal lett kunnes omgås med et lite snev av forsiktighet :thumbup:

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
  • 2 uker senere...

Bruker ikke azureus, hvis jeg skulle brukt noe annet en shareaza så hadde jeg nok brukt bitsprit. Lurte egentlig bare på om du hadde gått over til en annen klient ;)

 

Forresten så finnes det plenty av klienter som slår azureus på funksjoner.

Lenke til kommentar

selfølegelig har jeg det :p

Protowall det er teamet back bluetack som har lagd det og på siden deres mener jeg du finner en god mengde ip-er du vil blokke. Hvis ikke har jeg en nokså mylig oppdatert *.txt fil jeg kan legge ut på "hjemmesiden" min. Flere klienter støtter innebygget ip blokking? gjør ikke eMule det?

 

Ble ikke problemet med peer guardian løst i den nyeste versjonen(PeerGuardian v1.99b pr14)? Mener det var et nokså gammelt problem med cpu bruken.

Lenke til kommentar

Ser at noen sliter med å få gode nedlastningshastigheter når de bruker shareaza. Det er flere grunner til dette. Blant annet er det at default innstillingene programmet kommer med ikke er optimale. Jeg anbefaler å gå å lese et par av trådene om dette på shareaza forumene. Det ble i vært fall mye bedre hos meg. Hvis du opplever at shareaza krasjer, så er det nesten garantert en av innstillingene dine som er satt for høyt.

 

Forøvrig er det smart når du laster ned å se hvilken client du laster ned fra. Hvis du uten problem kan la maskina stå og laste ned en uke så er det greit å laste ned fra edonkey servere som det gjerne finnes flere 100 sources av. Men vil du laste ned en mp3 eller lignende så fort som mulig så prøv å få lastet ned fra folk som har shareaza. Grunnen til dette er at du da er sikker på at G2 protokollen blir brukt som er mye mer effektiv enn f.eks. edonkey eller G1.

 

Shareaza er ikke et perfekt program, men jeg synes det begynner å bli ganske lovende. Jeg håper de implementerer noen slags støtte for å route gjennom proxy servere, men det kommer kanskje etterhvert. Det hadde vært fett hvis folk gikk over fra dc++ til å share 10gig hver på shareaza istedet siden det da ville fungere som en svær hub med mye mer content. Skulle vel hatt noe for å forhindre leechers da....(min. 5 gig share limit.....)

Lenke til kommentar
få opp litt om DC ++ hos meg skjer det faktisk ingenting når jeg prøver å søke :blush: har også valgt passive IP, aner ikke hvilken port programmet bruker

 

smd:netstat, fant ikke portene jeg skulle åpne :scared:

 

DC++ er svært følsomt overfor firewalls etc. Det er også tenkelig at du ikke har fått tak i en operativ hub liste. Søk litt rundt så finner du sikkert noen. Fortsett med "Passiv ip", inntil du har fått logget deg inn på hub'ene.

Lenke til kommentar

Har nå lastet ned Shareaza, og det ser veldig bra ut ved første øyenkast.

 

Men tok en test og søkte etter Bruce Springsteen. Valgte da filtype AUDIO og søkte etter Bruce Springsteen i feltet ARTIST.

Han fant ingenting

 

Prøvte da å søke på Bruce Springsteen i feltet TYPE TOUR SEARCH HERE, og han fant fremdeles ingenting.

 

HVa gjør jeg galt.

Endret av royrogers
Lenke til kommentar

først et lite råd. animerte avatarer er desverre ikke lov på dette forumet:(

 

Høres ut som du sitter bak en firewall eller NAT-setting.

 

Hvis du går på view--> power mode så har du litt flere alternativer. Gå nå på networks å se om du er tilkoblet nettverkene. Edonkey2000 støtten er nokså laber, så jeg pleier å bare tilkoble G2 og gnutella.

 

Se om du får tilkoblet deg. Hvis ikke så er du mest sannsynlig bak en firewall eller NAT-Setting

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...