Gå til innhold

skal bygge ny mini-itx gaming maskin, tips og råd til komponenter ønskes..


Anbefalte innlegg

Hei 

 

Jeg har nå bestemt meg for å bygge meg en ny pc da min gammle begynner å dra på åra.

 

Når jeg nå skal bygge meg pc er mitt fokus at jeg vill ha en smal form factor pc (x-box killer) som primært sett skal være koblet til en tv og stå i stua

 

derfor er jeg ute etter komponenter som er stillegående men hardtslående. 

jeg er forsåvidt også ute etter deler som vill holde seg relevante i flere år.

hoved bruken av denne pcen vill være spilling med høy ytelse samt at den skal fungere som plex media server

 

under er de komponente jeg foreløpig har valgt ut, og lurte på om det er noen her som kan gi meg en tilbakemelding på disse komponentene : er de kompatible med hverandre, er de stillegående og vill de gi nok kraft for pengene til at de vill være relevante om 5-6 år også ? og finnes det like gode komponenter til en rimligere penge ?

kom gjerne med tilbakemelding på alternativer.

 

BUDSJETT: 14.000 - 16.000 foreløpig så sprekker max budsjettet mitt med ca 200 kroner før frakt. 

 

Prisjakt liste over deler : http://www.prisjakt.no/list.php?l=217171&view=l

 

Liste med komponenter

Case:Silverstone Raven RVZ01 (Sort)

PSU: Silverstone SFX SX500-G 600W

MOBO: Asus Maximus VIII Impact

Grafikk: Asus GeForce GTX 970 Strix DirectCU II OC HDMI DP 2xDVI 4GB

CPU: Intel Core i7 6700K 4,0GHz Socket 1151 Box without Cooler

CPU kjøl: NZXT Kraken X31

SSD: Samsung 850 EVO Series MZ-75E120B 120GB

HDD: WD Green WD10EZRX 64MB 1TB

RAM: Kingston HyperX Fury Black DDR4 PC17000/2133MHz CL14 2x8GB 

case vifter: Noctua NF-F12 PWM 120mm X2

 
 
 

 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Selv prøvde jeg noe ligdene og må si det mislykkes.

 

Silverstone SFX SX600-G 600 watt bør du velge.
 
Jeg har noe som i3 4340 og GTX 7850 + 8 GB ram.
 
Har ofte problemet med HDMI kabelen ikke sitter, så får ikke bilde, prøvd å bytte kabelen verfall en gang.
 
Får også problemet med skjermkort etter 1-2 timers spilling, maskinen blir så varm at den slår seg av.
Så problemet ligger at det ikke finnes skjermkort som er beregnet på slike små kabinetter, må nærmest ha jetmotor vifte for å gi god nok trykk før skjermkortet få bra nok kjøling. Så er eneste prosjektet jeg har lagt på is.
 
Kjøp deg heller ATX hvis du vil overklokke eller ha gaming PC.
Lenke til kommentar

Nøkkelen når du bygger mini-itx er å velge rett kabinett. Jeg syns kanskje det du hadde funnet virket litt vel trangt, og skeptisk på den skjermkortløsningen.

Selv valgte jeg feil kabinett til min mini-itx, et cooler master elite 120. Det blir varmt, men aldri kritisk. Så det jeg må leve med er litt støy under spilling og videoredigering. Jeg kjøper nok vel et annet kabinett når jeg orker. Uansett er jeg veldig fornøyd med min lille pc under tven som brukes til absolutt alt :) lykke til

Lenke til kommentar

Jeg hadde definitivt nøyd meg med ASUS Z170I Pro Gaming og Intel Core i5-6600K. De sparte pengene hadde jeg brukt på en Samsung 850PRO 256GB og kanskje en harddisk som ikke er så forferdelig som WD Green.

Hva som er så grusomt med WD Green om den skal brukes til lagring/media?

Lenke til kommentar

 

Selv prøvde jeg noe ligdene og må si det mislykkes.

 

Silverstone SFX SX600-G 600 watt bør du velge.
 
Jeg har noe som i3 4340 og GTX 7850 + 8 GB ram.
 
Har ofte problemet med HDMI kabelen ikke sitter, så får ikke bilde, prøvd å bytte kabelen verfall en gang.
 
Får også problemet med skjermkort etter 1-2 timers spilling, maskinen blir så varm at den slår seg av.
Så problemet ligger at det ikke finnes skjermkort som er beregnet på slike små kabinetter, må nærmest ha jetmotor vifte for å gi god nok trykk før skjermkortet få bra nok kjøling. Så er eneste prosjektet jeg har lagt på is.
 
Kjøp deg heller ATX hvis du vil overklokke eller ha gaming PC.

 

 

Selv har jeg hatt Corsair 250 D i med 4790k, Corsair H100i, 16 GB RAM og AMD R9 290 i ett år nå - funker til gaming, det? :) Null problemer med maskinvaren hittil. Har i tillegg 3 SSD-er og en harddisk. Mini ITX er absolutt mulig for gamere, men jeg har ingen erfaring med RVZ01-kabinettet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...