-=Petter=- Skrevet 22. oktober 2015 Rapporter Del Skrevet 22. oktober 2015 HeiDårlig formulert, men litt usikker på hvordan jeg skulle skrive det. :-)Jeg har en kjeller, som da er bygd i Leca, uisolert. Pussede vegger.Her har vi da lyst til å sette opp tapet, og det er etter hva jeg vet og av erfaring enklere åsette opp gips enn å hel sparkle for å få det jevnt.Spm her blir da hvordan man skal løse dette på en riktig måte. To vegger som er yttervegger,der den ene er under jord, og den andre ikke.Vurderer om man skal isolere, eller ikke. Finner veldig masse for og i mot. Og kan si med en gang,at utvendig isolering er helt uaktuelt.Eks, uten isolering:Leca - knasteplast - stender - gips, lufte slisser i bunn og topp slik at det blir luft bak knasteplasten.Med isolering, egentlig det samme, bare med isolasjon i mellom stederne på 5 cm.(Mener og huske jeg så denne løsningen på Sinnasnekkern en gang)Håper noen kan gi meg en pekepinn, eller en god forklaring på hvordan dette skal/kan løses.MvhPetter Lenke til kommentar
CTQ Skrevet 25. oktober 2015 Rapporter Del Skrevet 25. oktober 2015 Sjekk ut http://www.glava.no/bygg/losninger/etterisolering/isolering-av-vegg-i-kjeller/ Lenke til kommentar
-=Petter=- Skrevet 26. oktober 2015 Forfatter Rapporter Del Skrevet 26. oktober 2015 Her er det sankk om at det er isolert fra utsiden også. Noe det ikke er dessverre. Lenke til kommentar
CTQ Skrevet 28. oktober 2015 Rapporter Del Skrevet 28. oktober 2015 Her er det sankk om at det er isolert fra utsiden også. Noe det ikke er dessverre. Er kjeller din fuktig ? hvis den er det har du ikke så mye annet valg enn å grave rundt. Lenke til kommentar
-=Petter=- Skrevet 29. oktober 2015 Forfatter Rapporter Del Skrevet 29. oktober 2015 Kjeller er tørr og fin, ganske nylig drenert. Så skal ikke være noe problem. Tror jeg har funnet ut at jeg går for å sette opp en lett vegg med lufting i topp og bunn, uten isolasjon. Mest mulig luft, slik at man slipper kondens. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå