Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Tiscali INKASSO krav!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Du må lære deg at, 99.9% av tilfeller vil ikke firma glemme saker, selv om de er mange måneder forsinket, så kan det dumpe en fet regning ned i postkassa.... Jeg dreit i lisensavgiften siden jeg ikke hørte noe mer, og etter 4måneder fikk jeg inkassokrav.

 

btw: avataren din er ALTFOR stor, anbefaler deg å fikse det før moderator ser det...

546x682 89KB :shrug:

Endret av apollox
Lenke til kommentar
Jeg var en av de mange som fikk faktura for overforbruk, jeg regnet med at de dreit i saken, da jeg ikke har hørt eller sett noe til de på lenge, så plutselig i dag kom INKASSOKRAV! Hva burde jeg gjøre???? (er desperat)

Please hjelp!

Du bør hvertfall komme i dialog med dem, helst pr e-post eller brev slik at du har dokumentasjon på hva som blir sagt.

Du har jo stilt deg litt dumt til i og med du har ignorert kravet, har du bedt om dokumentasjon på kravet?

Lenke til kommentar

Ta ihvertfall kontakt med inkasso firmaet og meld ifra at du beskrider kravet. Gjør dette skriftelig - da har du din dokumentasjon i orden. Når dette er gjort så kan ikke de gjøre noe mere før saken er ordnet opp imellom deg og Tiscali.

 

Men om utfallet skulle falle i tiscali sitt favør i etterkant så vil regning veeeldig fort øke etter at den gikk til inkasso (mange forskjellige gebyrer).

 

Inkasso saker er ikke greie saker, de sitter på deg som en merkelapp og du kan få problemer med enkle ting som forbrukslån, mobiltelefonabbonemang osv i fremtiden..

Lenke til kommentar
Ta ihvertfall kontakt med inkasso firmaet og meld ifra at du beskrider kravet. Gjør dette skriftelig - da har du din dokumentasjon i orden. Når dette er gjort så kan ikke de gjøre noe mere før saken er ordnet opp imellom deg og Tiscali.

Det er god inkassoskikk og gjøre dette men det er svjv ikke lovpålagt.

Tiscali kan kjøre det på inkasso og la forliksrådet avgjøre saken hvis de føler de har en god sak.

Lenke til kommentar
Ta ihvertfall kontakt med inkasso firmaet og meld ifra at du beskrider kravet. Gjør dette skriftelig - da har du din dokumentasjon i orden. Når dette er gjort så kan ikke de gjøre noe mere før saken er ordnet opp imellom deg og Tiscali.

 

Men om utfallet skulle falle i tiscali sitt favør i etterkant så vil regning veeeldig fort øke etter at den gikk til inkasso (mange forskjellige gebyrer).

 

Inkasso saker er ikke greie saker, de sitter på deg som en merkelapp og du kan få problemer med enkle ting som forbrukslån, mobiltelefonabbonemang osv i fremtiden..

Bare legge til;

 

Husk å skriv under på brevet med 'ekte' underskrift og dato, og så ta kopi før du sender det

Lenke til kommentar

Ringte Lindorff,ringte tiscali,sendte brev til begge to også sendte jeg mail for og være sikker når jeg fikk regning for overforbruket mitt..

 

Etter 1 mnd fikk jeg brev om at jeg slapp og betale min fatura og skulle få en kredittnota i sendt i posten. uka etter så mottok jeg kredittnotaen og så var mitt kundeforhold slutt for evig og alltid hos tiscali.. :woot:

 

Aldri mer tiscali :(:(

Lenke til kommentar

Det er Lindorff som handterer faktura for Tiscali, og det er Lindorff som sender ut inkassokrav. Ring opp det telefonnummeret som er angitt på kravet eller send mail til den mailadressen som er oppgitt. Da regningen kom, burde du i allefall kontaktet Lindorff og sagt deg uenig i kravet.

Hvis du har fulgt med her i forumet tidligere, vil du ha sett at Lindorff har redusert kravet 20% for de som har tatt kontakt. Det er bedre enn ingenting selv om det er surt å bli fakturert 18 måneder i etterskudd.

Endret av josefsen
Lenke til kommentar

Bare et lite apropos til Lindorff: Har et par kamerater som har fått urettmessige inkassokrav fra hhv Telenor og Tiscali. I begge tilfeller har Lindorff sine representanter opptrådt ryddig og skikkelig, og sakene har blitt løst.

 

Ikke hver dag at man kan skryte av et inkassoselskap...regner med at det kun er mulig hvis man opptrer ryddig selv.

Lenke til kommentar
Bare et lite apropos til Lindorff: Har et par kamerater som har fått urettmessige inkassokrav fra hhv Telenor og Tiscali. I begge tilfeller har Lindorff sine representanter opptrådt ryddig og skikkelig, og sakene har blitt løst.

 

Ikke hver dag at man kan skryte av et inkassoselskap...regner med at det kun er mulig hvis man opptrer ryddig selv.

Det er jaggu ikke verst, vanligvis oppfører inkassoselskap seg som rasshøl, selv om de ikke har noen sak, truer de med rettsak og andre ting, helt opp til siste øyeblikk, hvor de pluselig henlegger det hele (såfremt du har rett da).

 

AtW

Lenke til kommentar
Det er jaggu ikke verst, vanligvis oppfører inkassoselskap seg som rasshøl, selv om de ikke har noen sak, truer de med rettsak og andre ting, helt opp til siste øyeblikk, hvor de pluselig henlegger det hele (såfremt du har rett da).

Har man en vanntett sak kan man jo bare blåse i det og la det gå til forliksrådet.

Lenke til kommentar

Ang. Lindorff:

 

Jeg har fått tilsendt urettmessige inkassovarsel to ganger. Begge gangene er det Lindorff som har stått bak, og det ble bare rot. De sendte varsel på varsel, uten å ta hensyn til mine innsigelser. Beklageligvis, for dem, har jeg en del kunnskap på området og ga meg av den grunn ikke. (Studerer økonomi og har en del vektall i rettslære). Først da jeg ble så forbannet at jeg truet med advokat og motsøksmål for elendig saksbehandling, henla de saken. De klarte faktisk ikke å henlegge saken på skikkelig vis heller. Ingen skriftlig bekreftelse eller noe. Det ble plutselig bare helt stillt fra deres kant. Men jeg har vært i kontakt med advokat,- og fått bekreftet de har ingenting å fare med. Bare så synd at de slipper unna med å drive så useriøst. Jeg endte opp med å bruke mye tid og krefter pga deres elendige rutiner i inkassosaker. Dessuten endte jeg opp med å bruke mer penger på å bestride kravet enn hva den opprinnelige fakturaen ville kostet meg. (150 kr. for et internettabn. jeg hadde sagt opp)

Lenke til kommentar
Det er jaggu ikke verst, vanligvis oppfører inkassoselskap seg som rasshøl, selv om de ikke har noen sak, truer de med rettsak og andre ting, helt opp til siste øyeblikk, hvor de pluselig henlegger det hele (såfremt du har rett da).

Har man en vanntett sak kan man jo bare blåse i det og la det gå til forliksrådet.

Jada, men det er jo alle truslene til selskapene som irriterer meg, det er uprofosjonelt og latterlig. Det går jo sjelden så langt som til forliksrådet uansett, dessuten så stoler jeg personlig ikke på forliksrådet i slike saker, det er jo "vanlige" mennesker som sitter der, de kan plutselig få det for seg at inkassoselskapet har rett, bedre å nekte og gå til retten, for det første orker ikke inkassoselskapet å dra deg til retten, og for det andre er du sikker på at dommeren kan sine saker, og at du dermed blir frikjent.

 

AtW

Lenke til kommentar

Jeg fikk også en purring/inkassovarsel for ca en uke siden, dette til tross for at jeg har sendt brev der jeg bestrider kravet. En ting skal være sikkert Tiscali er utrolig trege med å svare på mail/brev. Fikk i all fall ordnet det så regningen ble satt på vent.

Etter første brevet jeg sendte ble jeg også tilbudt 25% avslag, men har ikke tenkt å gi meg på denne saken. Spesielt etter at Tiscali ikke klarte å holde sin egen regel om 1mnd gjensidig oppsigelse.

Er ikke noe ekspert på kjøpsloven men mener å ha lest at dersom en avtale brytes kan hele eller deler av kjøpsummen holdes tilbake.

Lenke til kommentar
Jeg fikk også en purring/inkassovarsel for ca en uke siden, dette til tross for at jeg har sendt brev der jeg bestrider kravet. En ting skal være sikkert Tiscali er utrolig trege med å svare på mail/brev. Fikk i all fall ordnet det så regningen ble satt på vent.

Etter første brevet jeg sendte ble jeg også tilbudt 25% avslag, men har ikke tenkt å gi meg på denne saken. Spesielt etter at Tiscali ikke klarte å holde sin egen regel om 1mnd gjensidig oppsigelse.

Er ikke noe ekspert på kjøpsloven men mener å ha lest at dersom en avtale brytes kan hele eller deler av kjøpsummen holdes tilbake.

Du kan vel få inkassovarsel selv om du bestrider kravet, men det er betalingsanmerkning du ikke kan få, mener ihvertfall å huske det.

 

AtW

Lenke til kommentar

Du bør hvertfall komme i dialog med dem, helst pr e-post eller brev slik at du har dokumentasjon på hva som blir sagt.

Du har jo stilt deg litt dumt til i og med du har ignorert kravet, har du bedt om dokumentasjon på kravet?

JA vi ringte Lindorf med en gang, hun sa hun skulle sende spesifikisert faktura pr. email, MEN DEN HAR ALDRI KOMMET! hva bør jeg gjøre først nå?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...