Gå til innhold

Er ikkje det lovå oppdatere til win 10?


Anbefalte innlegg

hei, eg oppdaterte pc-en min til windows 10(lastet  ned fra windows, ikkje pirat)i sommar, så fikk eg litt problemer og har no sendt den på verkstad, fikk beskjed at eg hadde uorginal windows, men det var det jo ikkje, den var orginal og fullt lovlig, og de ba me betale 1300 for å fikse den orginale versonen av windows, altså den eg fikk den med for 1 år sida(win8). bestemte me derfor å ta kontakt med netonnet(der e kjøpte den), og fikk beskjed at det ikkje var lov å oppdatere til win 10. 

 

 

100%(eller 110% om du vil) sikker på at det er fult lovlig, har eg rett?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

1) Var det vanlig Windows 10, eller var det "Inside Preview"?

 

2) Hva var problemet med PCen?

Om det er problemet som oppsto etter at du oppdaterte til Windows 10, feks at funksjoner ikke fungerer lengre, ukompatible drivere, ol, så er det i utgangspunktet et "uoriginalt" operativsystem til akkurat den modellen. Da er det ikke en garanti eller reklamasjonssak.

Da er det normalt at verktedet tilbyr deg reparasjon til originalt operativsystem, som i dette tilfellet er Windows 8(.1).

 

Er fult "lovlig" og oppgradere til Windows 10, men både produsent og selger kan fraskrive seg ansvaret om enkelte funksjoner slutter og fungere etter denne oppgraderingen. Så fremt alt fungerer som det skal med Windows 8.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...