Gå til innhold

E-SPORT: Counter-Strike-klubb i 2. divisjon av Telenorligaen innrømmer kampfiksing


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

"Adminstratorene i Telenorligaen vurderer nå hva slags straff spillerne i Aposis Gaming og Zodiacs Dragons skal få, men mye tyder på det ikke får noen direkte konsekvenser for klubbene."

 

Synes det er spesielt å ikke la klubbene få straff for en slik hendelse. Selv om ledelsen ikke direkte er involvert, så representerer spillerne klubben. Jeg mener at direkte nedrykk for klubbene, og 1 års utestengelse for involverte spillere er en fair deal. Helst kunne jeg sett for meg en strengere straff for klubbene også.

  • Liker 9
Lenke til kommentar

Hei, det ble avtale og spille ny match mot Zodiacs med avtalt tid, de klarte ikke stille lag til det satte tidspunktet, grunnet flere spillere har leavet. Så se valgte og sende inn et resultat i stede for WO for Aposis. Grunnet at det ville se mer shady ut. Alle er klar over at det burde vært sagt ifra til Gamer. Eller gjort på en annen måte, men gamer fremmstiller det veldig annerledes enn det som egentlig er saken. Unnskylder ingenting, vi valgte og godta deres resultat.

Lenke til kommentar
 

Hei, det ble avtale og spille ny match mot Zodiacs med avtalt tid, de klarte ikke stille lag til det satte tidspunktet, grunnet flere spillere har leavet. Så se valgte og sende inn et resultat i stede for WO for Aposis. Grunnet at det ville se mer shady ut. Alle er klar over at det burde vært sagt ifra til Gamer. Eller gjort på en annen måte, men gamer fremmstiller det veldig annerledes enn det som egentlig er saken. Unnskylder ingenting, vi valgte og godta deres resultat.

 

 

http://puu.sh/kPOti/8c047b27cd.jpg

 

Zodiac Dragons som coach for aposis i avgjørende kamp?

Endret av JbasWb
Lenke til kommentar

Hei, det ble avtale og spille ny match mot Zodiacs med avtalt tid, de klarte ikke stille lag til det satte tidspunktet, grunnet flere spillere har leavet. Så se valgte og sende inn et resultat i stede for WO for Aposis. Grunnet at det ville se mer shady ut. Alle er klar over at det burde vært sagt ifra til Gamer. Eller gjort på en annen måte, men gamer fremmstiller det veldig annerledes enn det som egentlig er saken. Unnskylder ingenting, vi valgte og godta deres resultat.

 

Det ville se mer shady ut med walkover enn å fabrikere ett resultat? Jeg skjønner ikke helt logikken her?

 

AtW

Lenke til kommentar

"Adminstratorene i Telenorligaen vurderer nå hva slags straff spillerne i Aposis Gaming og Zodiacs Dragons skal få, men mye tyder på det ikke får noen direkte konsekvenser for klubbene."
 
Synes det er spesielt å ikke la klubbene få straff for en slik hendelse. Selv om ledelsen ikke direkte er involvert, så representerer spillerne klubben. Jeg mener at direkte nedrykk for klubbene, og 1 års utestengelse for involverte spillere er en fair deal. Helst kunne jeg sett for meg en strengere straff for klubbene også.
 

 

Det du sier i avsnitt to, setning to, er så bra og viktig. God kommentar. Evt. straff kan diskuteres.

Endret av minhtwo
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Her må admins ta et skikkelig oppgjør og sette et virkelig standpunkt slik at ander lag blir skremt fra å gjøre noe slik igjen.

 

Videre mener jeg at spillerne det gjelder burde bli bannet fra ligaen, for Aposis gjelder det Truth, k0na, hk0n m.fl, usikker på lineup for Zodiac. Det foreligger klar motivasjon bak dette fra Aposis sin side (rykke opp til 1.div), noe som burde bety at de burde få en mye strengere straff enn spillerne fra Zodiac.

 

Når det gjelder de respektive klubbene burde dette bety direkte nedrykk/fjerning av de fra ligaene. Hvorfor? Vel, spillerne representerer klubbene og det er klubbene selv som har innhentet disse spillerene. Spørsmåles som reises blir dermed om klubbene skulle selektert spillerne bedre, noe de i denne stund skulle ønske de gjorde.

 

Summa summarum: Utestengelse for spillerne involvert, der straffen bør være strengere for Aposis sine spillere (komme seg til 1.div på feil premisser, går utover acapella), samt direkte nedrykk/fjerning av klubbene i 1 år. Her må det tas et realt oppgjør med denne ukulturen for å forhindre fremtidige hendelser!

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Ser at kampen er datert til 22. september, mens det ifølge klubbhistorikken var slik at den opprinnelige lineuppen ble fjernet (hk0n, truth, tomzey, k0na) 23.september. Så ble det innhentet en ny lineup. Er dette et forsøk for å skjule de opprinnelige spillerne? Visste ledelsen i Aposis om dette, og var med på dette? Dette burde medføre en strengere straff i såfall

For øvrig er det mer skremmende at det nærmest er EN MÅNED siden dette oppgjøret, og dette kommer i lys for offentligheten NÅ??

HER MÅ DET VÆRE KLARE RETNINGSLINJER, OG SANKSJONER MÅ INNFØRES FOR DETTE. ALT ANNET VILLE VÆRT SKANDALØST.

Endret av noRagrets
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Hei, det ble avtale og spille ny match mot Zodiacs med avtalt tid, de klarte ikke stille lag til det satte tidspunktet, grunnet flere spillere har leavet. Så se valgte og sende inn et resultat i stede for WO for Aposis. Grunnet at det ville se mer shady ut. Alle er klar over at det burde vært sagt ifra til Gamer. Eller gjort på en annen måte, men gamer fremmstiller det veldig annerledes enn det som egentlig er saken. Unnskylder ingenting, vi valgte og godta deres resultat.

 

Med det du forteller her, og den faktainformasjonen som allerede er fremlagt i artikkelen min, så er det umulig å ikke få saken til å se shady ut. Mener du jeg skal dekke over noe for å sette saken i et bedre lys? Zodiacs og Aposis har forøvrig fått rikelig med tid til å uttale seg, men jeg har fortsatt ikke hørt noe fra dem.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC

Dette er vel egentlig ikke kampfiksing i ordets egentlige forstand, da er det noen som tjener (penger) på et forhåndsavtalt resultat.

 

Dette viser derimot uprofesjonalitet og manglende forståelse av regelverk. Folkene involvert er amatører og oppfører seg deretter. Det er vel greit med en oppstammer, men jeg synes ikke en skal hogge hodet av noen.

Endret av Slettet-Pqy3rC
Lenke til kommentar

Dette er vel egentlig ikke kampfiksing i ordets egentlige forstand, da er det noen som tjener (penger) på et forhåndsavtalt resultat.

 

Dette viser derimot uprofesjonalitet og manglende forståelse av regelverk. Folkene involvert er amatører og oppfører seg deretter. Det er vel greit med en oppstammer, men jeg synes ikke en skal hogge hodet av noen.

Jo, det er det faktisk, wikipedia:

In organized sports, match fixing occurs as a match is played to a completely or partially pre-determined result, violating the rules of the game and often the law.

 

Lenke til kommentar

Dette er vel egentlig ikke kampfiksing i ordets egentlige forstand, da er det noen som tjener (penger) på et forhåndsavtalt resultat.

 

Dette viser derimot uprofesjonalitet og manglende forståelse av regelverk. Folkene involvert er amatører og oppfører seg deretter. Det er vel greit med en oppstammer, men jeg synes ikke en skal hogge hodet av noen.

 

Du burde lese deg opp på hva definisjonen på kampfiksing er. Det trenger ikke å være et vederlag i form av penger (noe det i de fleste tilfeller er), men en motiverende faktor bak er ofte nok. Her er den motiverende faktoren at Aposis om mulig kan sikre seg plass i 1.div.

Lenke til kommentar

Dette er vel egentlig ikke kampfiksing i ordets egentlige forstand, da er det noen som tjener (penger) på et forhåndsavtalt resultat.

 

Hvorfor må det handle om penger for å være kampfiksing, mener du? Dessuten handlet det faktisk om opprykk og mulighet for å vinne penger neste sesong.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC

Hvorfor må det handle om penger for å være kampfiksing, mener du? Dessuten handlet det faktisk om opprykk og mulighet for å vinne penger neste sesong.

"Tjener på" betyr ikke nødvendigvis penger, derfor også min bruk av parantes.

 

Det vesentlige med "kampfiksing" (slik jeg forstår det) er et forhåndsavtalt resultat eller vinner.

 

I denne saken ble vel greiene funnet på i ettertid (?), en avtale spillere (lagene) imellom, siden det ene laget ikke kunne stille til avtalt tid. Det er uten tvil juks, men jeg forstår det ikke som tradisjonell "kampfiksing".

 

Forøvrig;

Akkurat denne typen juks burde vel strengt tatt liga systemet selv gjort noe for å forhindre. Selv bedriftsfotball har anonym tredjepart (dommer) som ansvarlig innrapportering for av resultat. Jeg finner det litt underlig, iom. at dette er e-sport, at ikke servere etc kan sjekke hvilke som logger inn/spiller mot hvem til oppgitte tider etc. En kan innføre krav til opptak av kamp for at resultatet skal telle. Mange muligheter ... (?)

Lenke til kommentar

 

Hvorfor må det handle om penger for å være kampfiksing, mener du? Dessuten handlet det faktisk om opprykk og mulighet for å vinne penger neste sesong.

"Tjener på" betyr ikke nødvendigvis penger, derfor også min bruk av parantes.

 

Det vesentlige med "kampfiksing" (slik jeg forstår det) er et forhåndsavtalt resultat eller vinner.

 

I denne saken ble vel greiene funnet på i ettertid (?), en avtale spillere (lagene) imellom, siden det ene laget ikke kunne stille til avtalt tid. Det er uten tvil juks, men jeg forstår det ikke som tradisjonell "kampfiksing".

 

Forøvrig;

Akkurat denne typen juks burde vel strengt tatt liga systemet selv gjort noe for å forhindre. Selv bedriftsfotball har anonym tredjepart (dommer) som ansvarlig innrapportering for av resultat. Jeg finner det litt underlig, iom. at dette er e-sport, at ikke servere etc kan sjekke hvilke som logger inn/spiller mot hvem til oppgitte tider etc. En kan innføre krav til opptak av kamp for at resultatet skal telle. Mange muligheter ... (?)

 

Det er krav til opptak og screenshots, men ikke alt gjennomgåes og kun 1. div kampene spilles på servere som Telenorligaen disponerer (Ellers hadde det fort blitt veldig dyrt)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...