Gå til innhold

[Løst] Hvilke RAM-brikker anbefaler du?


koroX

Anbefalte innlegg

Jeg har bare 6GB minne og tenkte jeg kunne opgradere til 16GB. Først tenkte jeg å kjøpe 4x4GB, men så fikk jeg ideen om å kjøpe 2x8GB å bruke to av de game 2GB brikkene i de to ledige DIMM slots'ene.  Å få 20GB.

 

Det jeg lurer på:

Er det mulig?

Må de nye brikkene være samme merke som de gamle?

Har fargene på DIMM slots'ene noe å si? F.eks. 8GB brikkene i den ene fargen og 2GB brikkene i den andre fargen.

Noen spesielle brikker du anbefaler?

 

Takk! :D

 

 

## topic oppdatert av ilpostino ##

Endret av ilpostino
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

"DDR3 SDRAM is neither forward nor backward compatible with any earlier type of random-access memory (RAM) because of different signaling voltages, timings, and other factors."

 

edit:

Jeg burde vel kanskje heller ha sitert dette:

DDR4: "It is not compatible with any earlier type of random access memory (RAM) due to different signaling voltages, physical interface and other factors."

Endret av nebrewfoz
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Takk for alt hjelpen. Tror at jeg går for HyperX Fury. :)

 

Jeg ser at det er flere forskjellige farger, men trodde bare det var kosmetisk siden det står:

Med flere farger for å matche systemet

HyperX FURY DDR3 leveres i flere farger slik at det garantert finnes et alternativ som passer til systemet ditt eller den spesialtilpassede kassen du har jobbet med.

 

Men etter å ha sett litt mer nøyaktig på det, så har den blå mer MHz enn de andre, og den svarte er 46 kroner billigere enn de andre. Hvorfor er det sånt? Da burde jeg velge den blå, sant?

Lenke til kommentar

Takk for alt hjelpen. Tror at jeg går for HyperX Fury. :)

 

Jeg ser at det er flere forskjellige farger, men trodde bare det var kosmetisk siden det står:

Med flere farger for å matche systemet

HyperX FURY DDR3 leveres i flere farger slik at det garantert finnes et alternativ som passer til systemet ditt eller den spesialtilpassede kassen du har jobbet med.

 

Men etter å ha sett litt mer nøyaktig på det, så har den blå mer MHz enn de andre, og den svarte er 46 kroner billigere enn de andre. Hvorfor er det sånt? Da burde jeg velge den blå, sant?

HyperX-brikker er ikke spesiellt greie å ha med å gjøre hvis du ser for deg å overklokke minne..... Bare en tanke verd å ta med seg.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Takk for alt hjelpen. Tror at jeg går for HyperX Fury. :)

 

Jeg ser at det er flere forskjellige farger, men trodde bare det var kosmetisk siden det står:

Med flere farger for å matche systemet

HyperX FURY DDR3 leveres i flere farger slik at det garantert finnes et alternativ som passer til systemet ditt eller den spesialtilpassede kassen du har jobbet med.

 

Men etter å ha sett litt mer nøyaktig på det, så har den blå mer MHz enn de andre, og den svarte er 46 kroner billigere enn de andre. Hvorfor er det sånt? Da burde jeg velge den blå, sant?

HyperX-brikker er ikke spesiellt greie å ha med å gjøre hvis du ser for deg å overklokke minne..... Bare en tanke verd å ta med seg.

 

Hmm, har aldri overklokket før så tror ikke det er noe problem. Er det mye jobb?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...