Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Audi A4 2005 mod. mistet all strøm!?


plymouth

Anbefalte innlegg

Heisann, har en 05 mod. Audi avant, og den siste uken har den plutselig død ut under kjøring, men har startet igjen, heldigvis, hadde ingen problemer igår når jeg startet etter 5 dager uten å bruke den, men i fag når jeg skulle starte var det helt tomt for strøm, sjekket batteriet og det var svart i se-glasset på toppen, kjøpte nytt batteri på Biltema og koblet til, men fremdeles helt mørkt, bilen får rett og slett ikke strøm til noe....

noen som har peiling hva dette kan være?? har sjekket sikringer, men kan ikke se at noen er svidd av.

Hva i all verden kan dette være???

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

Mulig batteriet ikke kom ferdig oppladet? Hvis du har et voltmeter så er det fort gjort å sjekke.

 

Ville sjekket et par ting ellers: 

 

  • At jordingskabel og terminering er ok
  • At dynamoen fungerer, og at reimen som driver denne er ok (siden du gikk tom for strøm i utgangspunktet)

 

Batteriet kom ferdig oppladet, var iallefall grønn i det runde glasset på batteriet, jordingskabel er sjekket, men kan ikke se at det er noe der som ikke er tilkoblet.

Når bilen stoppet første gang stod den på tomgang, og plutselig døde den ut. men startet uten problemer igjen.

Lenke til kommentar

 

Bilen høres helt greit ut for meg. Har du turbo i bilen?

ja er 1,9 TDI, hvor er dette releet?

 

Du må finne en boks under panseret eller ett brett med releer og sikringer. Det hender at de fordeler releer og sikringer over flere plasser. VW Touran har 3 plasser. Sjekk instruksjonsboka eller spør Møller hvor releet til ECU sitter.

Dette releet er så viktig at jeg har alltid en reserve in bilen.

Vanlig symptom er alt er død og ingenting av det elektriske virker.

Sjekk også om du har ett hovedsikring som vanligvis er en smeltesikring og festet med to skruer. Denne boksen vil stå i nærheten av batteriet. En av dem er til glødepluggene.

Endret av Indian
Lenke til kommentar

Bare en tanke: Er dette en av de Audiene som har elektronikk i batteriet, som gjør at du må ha originalt batteri for å få noe liv i det hele tatt? Jeg følger ikke mye med i Audi-verden, men har lest om noen som skulle bytte batteri i sin Audi og som ikke fikk liv i det hele tatt, hvor det viste seg at batteriet var "kodet" til bilen....

Disse batteriene kom mye senere. Jeg vet a Q7 har spesialbatteri men tviler på at en Avant fra 2005 har det.

Lenke til kommentar

Det koster ingenting å spørre dem. Spør på delelageret og de vil peke plassen til deg. Du må finne en plastkasse under pansert med et lokk som er festet med skruer eller clips. Du kan og så se under batteriet som på en T5 transporter.

Jeg skal innom Møller i morgen og kan spør dem for deg.

Er det bensin eller dieselbil?

Endret av Indian
Lenke til kommentar

Kan ikke finne dette releet, står ingenting i instruksjonsboka hvor dette befinner seg, er dette verkstedmat??

 

 

Det koster ingenting å spørre dem. Spør på delelageret og de vil peke plassen til deg. Du må finne en plastkasse under pansert med et lokk som er festet med skruer eller clips. Du kan og så se under batteriet som på en T5 transporter.

Jeg skal innom Møller i morgen og kan spør dem for deg.

Er det bensin eller dieselbil? Samme plassering brukes på en Passat og jeg tror du har samme plassering.

109 er på plass 12. Ta en tur på skroten og plukk ut 103(gløderele), 109 og 213 som. 213 er en load reduction rele og bilen kan stoppe hvis det er defekt. Jeg pleier å ha slike releer i bilen som reserve.

a4.png

 

a4relay.png

 

 

Endret av Indian
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...