Gå til innhold

Hvordan overleve når velferdsstaten bryter sammen?


Anbefalte innlegg

 

 

 

 

Når selv SSB har gått ut å skrevet at Norges stat er teknisk konkurs (ref: http://www.nettavisen.no/na24/elendige-nyheter-for-norge/7776659.html),så mener jeg at jeg kan anta og ytre meg med det du oppfatter som skråsikkerhet. 

 

 

Det er nettavisen som hevder at Norge er teknisk konkurs. Av en person som åpenbart ikke har et snev av økonomiutdannelse. Magnus Blaker har jobber som journalist og butikkmedarbeider. Hans påstand om at Norge er teknisk konkurs er ikke noe du bør gå rundt å gjenta. Det reflekterer ikke bra på deg som person og din evne til kildekontroll.

 

Jeg vet det er forlokkende å hive armene opp i lufta mens du løper rundt å roper at vi alle kommer til å dø, men prøv å skift perspektiv i ny og ne, Er det virkelig så ille? Kan det tenkes at du har overdrevet denne tanken litt?

 

 

Mulig Nettavisen som jeg linket til ikke er noe jeg bør gjenta, men jeg finner flere rapporter som støtter mitt utsagn, blandt annet her (http://www.bi.edu/cmeFiles/2013%2002%20Etter%20oljen%20-%20Utfordringer%20for%20norsk%20%C3%B8konomi.pdf og http://www.norway-oecd.org/currentissues/Norwayreports/landsrapport_kommer/#.VhOelvntlBd).

 

Men som trådstarter så syns jeg at diskusjonen kanskje har sporet litt bort, så jeg ber at vi prøver å komme litt inn mot tema: Hvordan sikre seg og sine når/hvis velferdsstaten går konkurs.

 

Grunnen er min oppfatning at politikere gjerne gir og er spandable når det gjelder andre sine verdier, og mine penger er noe jeg har jobbet for å skrape sammen og ikke ønsker at staten skal beslaglegge når kassa er tom (kall meg gjerne egoist men det er nå meg).

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det finnes en mengde tilbud for å få innvandrere i arbeid, og det kan godt være at de har en effekt. Men et problem her er arbeidsgiveres fordommer mot innvandrere. Om spesialtilbud må tilbys, bevises det jo bare at det er et problem. Det hjelper ikke med oppfordringer når det ikke følges opp med handling. Statistikken viser at innvandrere er sysselsatt i mindre grad enn etniske nordmenn. Du og dine meningsfeller hopper på konklusjonen om at det er fordi innvandrere ikke vil jobbe, er late o.s.v. Som jo i like stor grad er en påstand. Kan du underbygge den påstanden med dokumentasjon?

 

Søk på innvandrere får ikke jobb på google. Det er hundrevis om ikke tusenvis av treff på det. Om du ikke er interessert i saken, gidder jeg ikke å mate deg med en teskje heller.

 

Det er 506 000 resultater om du søker på NWO reptilians...det betyr ikke dermed at NWO reptilians er noe reellt. 

 

Faktum er at innvandrere i mye mindre grad enn nordmenn jobber. Du mener det er fordi nordmenn er rasister,noe jeg finner hardt for å tro. Er man dog rasist om jeg velger å ansette en som snakker norsk, har solid utdannelse fra en institusjon jeg kjenner til og som jeg har noe til felles med framfor en som snakker gebrokkent, har lavere utdannelse og/eller helt annen type kompetanse enn jeg er ute etter,og som attpåtil snyter med på velferdsgodene (jepp, innvandrere gjør det), har større tilbøyelighet til å begå kriminalitet og større tilbøyelighet til å begå overgrep. Er det rasisme, eller er det at jeg gjør meg opp en mening basert på fakta? 

 

Jeg trenger dog ikke underbygge påstanden "innvandrere jobber mindre enn nordmenn" med noe som helst, fordi den er et faktum. Den dokumentasjonen skrev du selv under på at er riktig. Enkelte tilfeller kan kanskje begrunnes med rasisme, men det du antyder er at det norske arbeidslivet er gjennomsyret av rasisme (noe det jo må være siden innvandrere deltar i enormt mye mindre grad enn etnisk norske)

 

Du skulle bare visst hvordan f.eks polakker og litauenere jukser og snyter og snylter på NAV og får dagpenger i Polen mens de jobber som faen i Sverige osv osv. Jeg kjenner byggebransjen fra innsiden..det er et jævla problem. Det er et evig kaos, og nesten alle gjør det. Og du tror at somaliere og afghanere har større tillitt til staten og systemet enn polakker? Nei. Når man kommer fra land hvor myndighetene er the bad guy i MYE større grad enn i Norge, så har man også null tillitt til systemet og man gjør hva man kan for å utnytte det. Det er realiteten som du ikke klarer forholde deg til. Du må gjerne tilskrive det rasisme og skylde på oss nordmenn..men det er FEIL. 

 

Velferdsstaten er et jævlig skjørt system basert på enormt mye tillitt mellom mennesker. Vi har hatt unike forutsetninger for å få det til å funke. Nå tukler vi veldig mye disse forutsetningene og velferdstaten VIL kollapse. Først vil vi se store kutt i skolebygningsmasse, utdanning, svømmehaller, idrettslag, eldre, helse, sykehus osv. Så vil skattene øker. Og det spørs da, om man selv DA klarer forstår nettop det jeg har skrevet her, eller om man fortsetter å kalle nordmenn rasister mens vi ramler utenfor stupet. 

 

Naiv, eller realistisk?

 

## sitatpyramide fjernet av ilpostino ##

Endret av ilpostino
Lenke til kommentar

Hei,

 

som alle økonomisk oppegående folk vet, så vil velferdsstaten Norge bryte sammen om ikke lenge på grunn av alle flyktninger og generelt overforbruk av staten.

 

Så spørsmålet er: hvordan sikre sine hardt opptjente verdier når staten kommer å beslaglegger penger i form av sterkt økende skatter osv?

 

Noen som har noen tips?

 

Jeg ønsker hovedsakelig å bo i landet grunnet familie og jeg liker norsk natur.

Planen er å skaffe et småbruk/gård om ikke lenge hvis denne ikke kan beslaglegges.

 

I takt med at oljen vår tømmes vil inntektene til staten reduseres og skatter og avgifter må økes for å kompensere.

Uansett hvilket parti du stemmer på så kan de ikke fylle opp igjen reservoarene. Når oljen er tømt da er den borte for alltid.

 

Samtidig som inntektene synker så har vi også en ikke-bærekraftig innvandringspolitikk som ville tatt knekken på oss uansett, men den kommende oljekrisen om ca 30-40år fremskynder det uungåelige.

 

Staten har mange mekanismer å ta i bruk for å ta ifra deg dine rikdommer, inkludert lovgivning med tilbakevirkende kraft. Selv om den skulle være dødsdømt kommer den til å klamre seg til halmstrå helt til det siste.

Det beste du kan gjøre er å spre verdier utover så bredt som mulig. Da har du noe å leve på selv om eiendommene dine og bankkontoene dine blir konfiskert.

Endret av Pycnopodia
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

joda, du har forsåvidt rett i det. Det finnes andre faktorer, som kundene. Men uansett bedre enn å skylde på innvandrerne.

 

Edit: Jo, det kan selvfølgelig være en faktor det også. Men i dag er det store muligheter for midlertidige ansettelser. Og prøvetid er tross alt 6 måneder. Men når innvandrere til og med har problemer med å få arbeidspraksis, hvor NAV dekker all lønn, da vitner det om et omfattende problem.

Jeg synes ingenting om å skylde på verken den ene eller den andre parten her, være det seg innvandrere eller arbeidsgivere. Ja det kan helt klart være at mange arbeidsgivere er skepiske med å ansette innvandrere, men man skal være forsiktig med å ikke dra rasismekortet for kjapt mot disse. Man må se på årsakene til hvorfor det er sånn, og så prøve å gjøre noe med disse.

 

Ikke vet jeg hva disse årsakene kan være, men jeg vet at mennesker av natur er skeptiske til det som er nytt og fremmed; så når valget kanskje står mellom Ola og Ali så velger en arbeidsgiver Ola fordi at det er det han/hun er vant til. :)

 

 

Rasismekortet bruker jeg aldri. Mennesket er ikke delt opp i raser, så det blir meningsløst for meg å bruke ordet. Og jeg ønsker heller ikke å bidra til at rasisme blir til noe mer enn det er nå. Et politisk begrep uten rot i vitenskap.

 

Nei, diskriminering på bakgrunn av etnisitet er riktig måte å forklare det på. Og jeg tror ikke det er nødvendig å være forsiktig med å dra dette frem. Da det skjer hver eneste dag, og er hovedårsaken til at innvandrere sliter med å få jobb i Norge. Om en arbeidsgiver legger vekk en søknad basert på at navnet er fra en annen kultur, så er det klart definert som diskriminering på bakgrunn av etnisitet. 

 

 

Mennesker er da raser?

I alle dager..

 

Sett deg LITT inn i temaet og forstå at det å si at rase er et sosialt konstruert fenomen er helt på bærtur, og noe som har blitt gjort av politisk korrekte hensyn. Altså..dette er elementær biologi. Les en hvilken som helst bok om biologi og evolusjon og du forstår at raser finnes og at gener og fenotyper (biologiske markører) varierer ut i fra hudfarge og etnisk tilhørighet. Faktisk viser forskning også at vi antakelig er forskjellige raser innenfor samme etniske gruppe også - ut i fra hvordan vi tenker. 

 

Vår korrespondanse her kan antakelig faktisk bevise nettop mitt siste argument. Jeg tar avgjørelser og gjør meg opp meninger basert på fornuft og kunnskap, i mens du bruker føleri. Bare kjenn litt etter hvordan du reagerer når du leser dette, og se om det korrellerer med svaret du gir. 

Lenke til kommentar

 

Hei,

 

som alle økonomisk oppegående folk vet, så vil velferdsstaten Norge bryte sammen om ikke lenge på grunn av alle flyktninger og generelt overforbruk av staten.

 

Så spørsmålet er: hvordan sikre sine hardt opptjente verdier når staten kommer å beslaglegger penger i form av sterkt økende skatter osv?

 

Noen som har noen tips?

 

Jeg ønsker hovedsakelig å bo i landet grunnet familie og jeg liker norsk natur.

Planen er å skaffe et småbruk/gård om ikke lenge hvis denne ikke kan beslaglegges.

 

I takt med at oljen vår tømmes vil inntektene til staten reduseres og skatter og avgifter må økes for å kompensere.

Det er ingenting staten ikke kan ta ifra deg.

Det beste du kan gjøre er å spre verdiene utover. Slik at du fremdeles har noe igjen å leve på dersom de for eksempel inndrar all eiendom eller bankinnskudd.

 

 

Som jeg skrev tidligere - invester også i kunnskap, omgangskrets(venner, kontakter som kan være nyttige) og sørg for å ha ditt på det rene. Ikke spam internett med dine politisk ukorrekte meninger i fullt navn på Document.no eller liknende. Betal ned gjeld, spar noe i bank, ei noe gull og sølv, kjøp inn ting som kan være gode å ha dersom vi får full kollaps i velferdsstaten og du må klare deg selv..etc etc..tenk prevantivt. Hva er nødvendig? Varme? Mat? Redskap. 

Lenke til kommentar

Mennesker er da raser?

I alle dager..

 

Sett deg LITT inn i temaet og forstå at det å si at rase er et sosialt konstruert fenomen er helt på bærtur, og noe som har blitt gjort av politisk korrekte hensyn. Altså..dette er elementær biologi. Les en hvilken som helst bok om biologi og evolusjon og du forstår at raser finnes og at gener og fenotyper (biologiske markører) varierer ut i fra hudfarge og etnisk tilhørighet. Faktisk viser forskning også at vi antakelig er forskjellige raser innenfor samme etniske gruppe også - ut i fra hvordan vi tenker. 

 

Vår korrespondanse her kan antakelig faktisk bevise nettop mitt siste argument. Jeg tar avgjørelser og gjør meg opp meninger basert på fornuft og kunnskap, i mens du bruker føleri. Bare kjenn litt etter hvordan du reagerer når du leser dette, og se om det korrellerer med svaret du gir. 

 

 

Det gidder jeg faktisk ikke å kommentere på engang. Ikke er det en diskusjon som bør tas i denne tråden heller.

Endret av Kron
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Mulig Nettavisen som jeg linket til ikke er noe jeg bør gjenta, men jeg finner flere rapporter som støtter mitt utsagn, blandt annet her (http://www.bi.edu/cmeFiles/2013%2002%20Etter%20oljen%20-%20Utfordringer%20for%20norsk%20%C3%B8konomi.pdf og http://www.norway-oecd.org/currentissues/Norwayreports/landsrapport_kommer/#.VhOelvntlBd).

 

Men som trådstarter så syns jeg at diskusjonen kanskje har sporet litt bort, så jeg ber at vi prøver å komme litt inn mot tema: Hvordan sikre seg og sine når/hvis velferdsstaten går konkurs.

 

Grunnen er min oppfatning at politikere gjerne gir og er spandable når det gjelder andre sine verdier, og mine penger er noe jeg har jobbet for å skrape sammen og ikke ønsker at staten skal beslaglegge når kassa er tom (kall meg gjerne egoist men det er nå meg).

 

Den rapporten støtter overhode ikke ditt utsagn om at Norge kommer til å gå konkurs. Ikke i nærheten engang.

 

Men ja, det blir endringer nå når Norge ikke lengre kan leve av oljen.

Andre land har klart det, så hvorfor skal ikke vi kunne klare det? 

 

Tror du det er sannsynlig at staten blir blakk og dermed begynner å beslaglegge verdier til folk? 

 

Jeg vil påstå at din holdning om å ikke ville bidra til fellesskapet er mer giftig for et samfunn enn noe annet. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar


Innlegg med overdreven quoting, aka pyramidebonanza, er redigert for å forkorte lengden på posten. Quoting er bra for å vise hvem dere siterer men pass på at det ikke blir overdreven bruk av denne funksjonen. Det er ikke nødvendig at folk får slitasjeskader på scrollefingeren for å komme frem til det dere har skrevet.

Reaksjoner på dette skal som vanlig ikke kommenteres i tråden men kan gjerne tas på Personlig Melding. Tilbakemelding av generell karakter kan gjøres i Tilbakemeldinger om forumet.
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Tror du det er sannsynlig at staten blir blakk og dermed begynner å beslaglegge verdier til folk? 

Det er en viss fare for at staten begynner å beslaglegge folks verdier. Skatt, kalles det visst.

 

 

Tja..På kypros stjal jo myndighetene sparepengene til folk..45,7% av alle innskudd over 100.000 euro, altså ca 800.000 på den tiden (2013)..noe som gjorde ting ganske kjipt for pensjonister og vanlige folk med penger de har spart hele livet. Vanlige folk måtte betale for noe rike banksters og andre kriminelle rikinger og politikere stod for. Det samme vil skje her på sikt. Det er aldri superrikingene, bankene og politikerne som må ta støyten..

 

Heter det ikke noe sånt som " gevinst privatiseres og tap sosialiseres"?  

 

Skattene kan også øke betydelig framover. 

Lenke til kommentar

 

Tror du det er sannsynlig at staten blir blakk og dermed begynner å beslaglegge verdier til folk? 

Det er en viss fare for at staten begynner å beslaglegge folks verdier. Skatt, kalles det visst.

 

 

Beslaglegge betyr ikke det du tror det betyr.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

Tror du det er sannsynlig at staten blir blakk og dermed begynner å beslaglegge verdier til folk? 

Det er en viss fare for at staten begynner å beslaglegge folks verdier. Skatt, kalles det visst.

 

 

...Det samme vil skje her på sikt...

 

Heter det ikke noe sånt som " gevinst privatiseres og tap sosialiseres"?  

 

Skattene kan også øke betydelig framover. 

 

Kypros sin løsning var en ekstrem hendelse som ikke akkurat er vanlig. Å være sikker på at det kommer til å skje i Norge er litt underlig.

Du synes ikke det er litt komisk å komme med så bastante påstander? 

 

Jeg tviler på at generelt skattetrykk vil øke, da dette legger en demper på registrert omsetning og fort kan resultere i et netto tap av skatteinntekt. Det er vel mer sannsynlig at man kutter i velferdsordninger samt strammer inn regelverk for begrense ytelser slik de aller fleste andre land talker nedgangstider.

 

"Jeg har hatt mange bekymringer i mitt liv, men de fleste ble det ikke noe av"

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

 

Tror du det er sannsynlig at staten blir blakk og dermed begynner å beslaglegge verdier til folk? 

Det er en viss fare for at staten begynner å beslaglegge folks verdier. Skatt, kalles det visst.

 

 

...Det samme vil skje her på sikt...

 

Heter det ikke noe sånt som " gevinst privatiseres og tap sosialiseres"?  

 

Skattene kan også øke betydelig framover. 

 

Kypros sin løsning var en ekstrem hendelse som ikke akkurat er vanlig. Å være sikker på at det kommer til å skje i Norge er litt underlig.

Du synes ikke det er litt komisk å komme med så bastante påstander? 

 

Jeg tviler på at generelt skattetrykk vil øke, da dette legger en demper på registrert omsetning og fort kan resultere i et netto tap av skatteinntekt. Det er vel mer sannsynlig at man kutter i velferdsordninger samt strammer inn regelverk for begrense ytelser slik de aller fleste andre land talker nedgangstider.

 

"Jeg har hatt mange bekymringer i mitt liv, men de fleste ble det ikke noe av"

 

 

Du synes andre land har taklet nedgangstidene bra? Hellas, Spania, Frankrike, UK? 

 

Det er gode forbilder synes du?

 

Jeg har ingen bekymringer..jeg koser meg og vil kose meg enda mer i en "decline". Jeg har tatt mine enkle forhåndsregler :)

Lenke til kommentar

 

 

Kypros sin løsning var en ekstrem hendelse som ikke akkurat er vanlig. Å være sikker på at det kommer til å skje i Norge er litt underlig.

Du synes ikke det er litt komisk å komme med så bastante påstander? 

 

Jeg tviler på at generelt skattetrykk vil øke, da dette legger en demper på registrert omsetning og fort kan resultere i et netto tap av skatteinntekt. Det er vel mer sannsynlig at man kutter i velferdsordninger samt strammer inn regelverk for begrense ytelser slik de aller fleste andre land talker nedgangstider.

 

"Jeg har hatt mange bekymringer i mitt liv, men de fleste ble det ikke noe av"

 

 

Du synes andre land har taklet nedgangstidene bra? Hellas, Spania, Frankrike, UK? 

 

Det er gode forbilder synes du?

 

Jeg har ingen bekymringer..jeg koser meg og vil kose meg enda mer i en "decline". Jeg har tatt mine enkle forhåndsregler :)

 

 

Leser du ut fra den setninga at jeg synes andre land har taklet nedgangstiden bra og at de er gode forbilder? 

Les igjen.. 

 

Det er en underlig holdning å skulle kose seg når folk flest får det vanskeligere. Det sier endel om deg. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

 

Kypros sin løsning var en ekstrem hendelse som ikke akkurat er vanlig. Å være sikker på at det kommer til å skje i Norge er litt underlig.

Du synes ikke det er litt komisk å komme med så bastante påstander? 

 

Jeg tviler på at generelt skattetrykk vil øke, da dette legger en demper på registrert omsetning og fort kan resultere i et netto tap av skatteinntekt. Det er vel mer sannsynlig at man kutter i velferdsordninger samt strammer inn regelverk for begrense ytelser slik de aller fleste andre land talker nedgangstider.

 

"Jeg har hatt mange bekymringer i mitt liv, men de fleste ble det ikke noe av"

 

 

Du synes andre land har taklet nedgangstidene bra? Hellas, Spania, Frankrike, UK? 

 

Det er gode forbilder synes du?

 

Jeg har ingen bekymringer..jeg koser meg og vil kose meg enda mer i en "decline". Jeg har tatt mine enkle forhåndsregler :)

 

 

Leser du ut fra den setninga at jeg synes andre land har taklet nedgangstiden bra og at de er gode forbilder? 

Les igjen.. 

 

Det er en underlig holdning å skulle kose seg når folk flest får det vanskeligere. Det sier endel om deg. 

 

 

Det er litt gøy når naive egoistiske ugjennomtenkte gode (les; onde) sosialister pisser i motvind og får det retti fleisen da :)

 

Slapp av. Jeg får det dårligere enn jeg har det i dag jeg også..men å se pampene ansatt i det offentlige slite litt..mm, ja det skal bli godt! Overbetalte byråkrat-parasitter. 

Lenke til kommentar

Flyktningene som kommer fra Syria har mye utdanning og kan neppe sammenlignes direkte med afrikanske innvandrere. Men det må nok en innsats til for å skape arbeidsplasser og få dem i jobb. De må også lære norsk.

 

Så lenge de ikke sender trygda ut av landet, men bruker pengene i Norge går pengene i sirkel og trykket blir ikke fullt så stort som summene skulle tilsi.

I sirkel... Ja du mener ut av skatte betalernes lommer, til andres lommer, og til nedbrytning av infrastrukturen, Fordi at det er ekstra belastning for ett tannhjul som går rundt, og gjør at man ikke kan budsjettere, penger  til de områdene som bygger landet. Mer penger av støtte apperat, som skulle kansje gått til div ordentelig helsehjelp. ELdre som har bygget opp dette landet og betalt milioner av skat, må takke med ett bøtte kott i enkelte tilfeller, mens mange "flykninger" får leilighet og 10 000kr i måneden. Det må gå galt det.

 

hvis du flykter, fra krig, så har du mest sannlynligvis ikke fått med deg legitilmasjon til å komme seg til norge, penger til fly og tog. fordi du måtte komme deg fort som faen vekk.

 

Ser litt lengere, og spør seg selv, hvordan i helvette folk kommmer seg til landet.....? Og de som ikke har penger? går de til norge de da?.

 

Alle vet jo det at det koster penger og fly og reise rundt i verden, det er jo like dyrt for de som for oss i norge, hvis ikke 10 ganger dyrere, hvis du skal se på dems økonomiske standpunkt, som "Mista hjemmet sitt og alt sittt økonomisk grunnlag".

Det betyr at de som er søkk rike nede der, har mulighet til å komme seg til norge, men de som bor i samme strøkene som er lut fattig,eller som ikke fikk revet med seg nok peng i all hast  har ikke nubsjangs til å betale for bensin ut av landet en gang(de ekte flyktningene).

 

Jeg skønner ikke hvor folk trekker sin logiske tanke gang fra. 

Kan folk være så bilnde...

 

 

Jeg er for innvandring, men det må gå i den takt som det tilater seg og gå bra på lang sikt..... norge kan ikke redde hele verden....

Vi tar imot en by på størelse med Gjessheim. Dette året med syriske flyktninger. En hel by! på steder som allerede er fulle?

 

Frp er kasje ikke skarpest i kniven i skuffen . men de har skjønt at bygge i norge er dyrt. Resursrevende. Kontra i andre land.

 

Når  det sies at det er krig i syria, sies det som det er krig i hvert faens hjørne av landet. Det er det ikke vettu, og da går det ann og ta deler av landet og beskytte det mot uvedkommende krigere med militære tropper, under gunnlag av menneskerettigheter.

 

Hvis du hadde tatt alle støtte ordningene til syrierne, på hva de kommer til å få. samt, de millionene norge spytter til samfunnet for å ta hånd om våre nye landsmenn, samt de par milliardene kommer til å gå i støtte på lang sikt, kunne man Smelle opp ett rekke bygg som kan inneholde tusenvis av folk, med mye bedre boforhold enn vi har på motak idag. Samt hva alle eldre har på gamlehjem idag...

 

I dems eget land hvor, de kansje hadde blitt satt med folk med lik kultur. Som er kansje hovedproblemt i oslo, i enkelte steder i oslo der mesteparten av folka er flerkulturelle flykninger, og preget av krig, av de samme gruppene som kriger nedi der.

 

 

Faens komedie show, med sunn fornuft fraværende(innenfor rimlig økonomi) samt grunnleggende langtids tenkning....

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Lenke til kommentar

 

"Jeg har hatt mange bekymringer i mitt liv, men de fleste ble det ikke noe av"

Kanskje et av de verste sitatene noen sinne. Det har ikke slått deg at det at man nettopp har bekymret seg for noe har ført til at man har utført visse handlinger som har hindret det man i utgangspunktet bekymret seg for, fra å skje?

 

Folk som lever såkalte slaraffen-liv og tenker "det ordner seg sikkert" er egentlig parasitter. Alt fra velferd til ytringsfrihet skjer nettopp i dag fordi noen går rundt og bryr seg. Dette minner meg om de som ikke tåler å se et dødt dyr i forbindelse med jakt, men velvillig trøkker i seg pølser, burgere og kyllingsalater.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...