Gå til innhold

Rapportere nettbutikk for villedende konkurranser


kjekset

Anbefalte innlegg

Hei,

 

Det er en norsk nettbutikk som irriterer meg grenseløst. De har konkurranser nesten daglig, og bruker selvfølgelig alle sosiale medier som finnes til å få sosial PR. 

 

Jeg mistenker at de ikke trekker ut vinner på hver konkurranse de annonserer.

 

Er dette noe jeg kan rapportere, og evt. til hvem?

 

 

Takk for svar!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Konkurranser som krever at du må dele, like og kommentere på et innlegg melder jeg meg aldri på. Nettbutikken utnytter en svak målgruppe (den yngre), og får ekstremt gratis PR ved at folk gjør dette.

 

Det er "nye muligheter" hver dag, og premien er ofte en vare til flere tusen kr.

 

Ringer en bjelle her... :)

Lenke til kommentar

Det er ganske kjent fenomen at veldig mange bedrifter sier at de skal dele ut gavekort osv om du liker bilder,følger dem på instagram eller bruker #(Butikknavn) osv. Jeg har selv jobbet i en butikk som stadig vekk holder slike trekninger osv, Jobben trakk aldri noen vinner. 

Folk Liker,deler og bruker # osv, så glemmer de fleste det. 

 

Siden det ikke er noen regel på at butikker må offentliggjøre vinnere så kan du aldri bevise at noen har vunnet. 

 

Det er så og si umulig for noen og bekrefte at en butikk jukser for og få PR og masse gratis reklame.

Endret av Eriksendrul
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Du høres meget sjalu ut ovenfor en bedrift som gjør det meget bra i sosiale media. 

 

Jeg vet om flere som har vunnet produkter. Burde du ikke være takknemmelig for at bedrifter gir til sine kunder og følgere, ikke minst skaper engasjement?

 

Har handlet flere ganger på www.stayclassy.no er meget fornøyd med både produktene og servicen!

 

Se her: 

 

På denne filmen ga stayclassy.no bort gavekort til vel 30 stykker? og ga bort en ClassyWalk.

 

Kan ikke si annet enn at Thomas Holstad er genial i sin måte å nå ut til folket ikke minst er stayclassy.no blitt en seriøs og bra nettbutikk som tilbyr moteprodukter til gode priser! 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Har du ikke vunnet ?

Neida, hva med å ta kontakt med nettbutikken og spørre om de trekker ut vinnere?

haha. Virket litt sånn. Lurer på om trådstarter hadde lagd samme post om han var en av vinnerene :p

 

 

Vel Thomas ;) - Problemet her er vel for det første at slike del-og-vinn konkurranser er fryktelig irriterende, imot facebooks retningslinker, og sider som bruker det kan bli stengt, og dessuten så er 98% av de svindel og det blir aldri trukket ut noen vinner.

  • Liker 6
Lenke til kommentar

Solos93, bare å jekke seg ned med en gang. Alt du finner på Stayclassy finner du på kinesiske nettbutikker til latterlige lave priser. Klokken de selger uten logo til 500-600 koster meg 15kr. Solbrillene med snor til 300 koster meg 30kr. En "classywalk" får jeg kjøpt 2000kr billigere enn det stayclassy selger for.

 

Dette gjelder ALLE produktene på nettbutikkene, inkl kolleksjonen dems. En krone kan jeg få satt på for noen usle småkroner, genseren vil koste meg ca 70kr.

 

Ikke vær så jævla naiv, Solos93...

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Du høres meget sjalu ut ovenfor en bedrift som gjør det meget bra i sosiale media. 

 

 

 

Solos93, bare å jekke seg ned med en gang. 

 

Ikke vær så jævla naiv, Solos93...

 

Spill ballen og ikke personen. Vi ser helst at man omtaler hverandre med en god tone. Personangrep etc. blir slått hardt ned på. Neste personangrep i tråden får ferie fra forumet i belønning.

 

Hilsen

 

KVTL

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...