Gå til innhold

Nexus 5X - Googles nye allrounder fra LG.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Pussig, jeg har på bluetooth og kommuniserer daglig med handsfree i bilen og kontinuerlig med fitbit'en på armen.

 

Min batteribruk fordeler seg slik:

 

27 % skjerm

22 % Android system

18 % Android-OS

11 % Chrome

7 % Celle-standby

(diverse 2-5%)

2% Bluetooth

 

Edit: Haha, my bad, bluetooth var slått av av en eller annen grunn :p

 

 

Takker for dine vurderinger og forbruksstatistikk!

 

Glemte å legge til i mitt tidligere innlegg at batteriet tappes klart mest når jeg kommer hjem. Etter jobb, hvor jeg kun surfer litt og ringer veldig lite, er batteriprosenten på 60-70 prosent. Pleier å være det i 4-5-tiden om ettermiddagen. Utover kvelden reduseres batteriet mye fortere, og har vært nede i 20 prosent i 10-11-tiden. Bruker ikke telefonen mye om kvelden heller. 

 

Telefonen er tilkoblet en LG G Watch R smartklokke, samt infotainmentsystemet i bilen, men ellers pleier den ikke være koblet til noe annet enn trådløs høyttaler av og til. Det står i innstillingene at bluetooth er avslått, selv om den er slått på. Kanskje dette er fordi den kun kommuniserer med enheter jeg har koblet den til (klokke og bil). Jeg får ikke opp noen melding om andre bluetoothenheter i huset som prøver å koble seg til.

 

Det kan jo være batteriet som er blitt dårlig, men denne telefonen har stort sett vært brukt som annentelefon, og har stort sett ligget avslått i en skuff. Dessuten er dette veldige batteritapet oppstått nokså plutselig, og ikke like etter noen telefonoppdatering. Regner med at batteriets kapasitet vil tape seg mer gradvis over tid.

 

 

EDIT:

 

Har nå resatt alle tilkoblinger (wi-fi og bluetooth), koblet klokke og wi-fi til igjen, samt ladet telefonen helt opp. Så får vi se om det bedrer seg. Venter med å koble til i bilen til jeg ser om det er noen endringer i bluetooth-batteriforbruk.

Endret av CellularDude
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Min Nexus 5x har mistet forbindelsen med Telenor. Dette har aldri skjedd før. Har sjekket at telefonen ikke står i flymodus, samt at jeg har tatt ut og satt tilbake SIM-kort, restartet telefonen og angitt SIM-koden. Noen som har eller har hatt samme issue?

Bruker et tvilling-SIM i Nexusen. Hovedkortet sitter i en Samsung Galaxy s7, og der er det forbindelse.


LØST...

Satte ved en feil et utgått Telenor-simkort i telefonen. Da virker det jo dårlig... 

Nå virker alt som det skal :)

Endret av CellularDude
Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Mobilen har låst seg helt. Den skrudde seg plutselig av og alt jeg ser nå er oppstartsfigurene til Android som er låst. Tips? Finnes det en måte å skru den av med tvang? På-knappen fungerer ikke. 

 

Edit: Jeg holdt inne power og lyd ned og Google-logoen kom opp. Men så døde den. Får ikke liv i den og ingen reaksjon hvis jeg putter den i laderen. 5-eren min hang seg opp på powerknappen og nå tar denne kvelden også? Den er 1,5 år gammel. 

 

Er det mulig å fikse mobilen min? 

Endret av mushi
Lenke til kommentar

Hvis du har USB-debugging enablet (noe du mest sannsynligvis ikke har) så kan du flashe Android på nytt https://developers.google.com/android/images

 

Kjærringa måtte sende inn sin telefon med samme feilen som du har ovenfor dessverre hvor hovedkortet ble byttet, fungert fint etter det.

 

Jeg har ikke endret noe på telefonen utenom det normale, så jeg regner med at det ikke fungerer.

 

Hvor mye kom reparasjonen på? Ble det dekket av garanti? Regner med at jeg må sende den inn. 

Lenke til kommentar

Det er nok neppe dekket av garanti (LG sier 1 år), men du har jo alltids reklamasjonsrett om den er kjøpt i norge.

Kjøpt hos Telia. Da får vi håpe de ikke finner noe fukt... Har brukt den pent og alltid hatt støtsikkert deksel. 

 

Kjedelig at 5 og 5x begge har dødd ut av det blå etter 1,5-års tid. Har vært veldig fornøyd med telefonene, men dette går ikke ann. 

Lenke til kommentar

 

Hvis du har USB-debugging enablet (noe du mest sannsynligvis ikke har) så kan du flashe Android på nytt https://developers.google.com/android/images

 

Kjærringa måtte sende inn sin telefon med samme feilen som du har ovenfor dessverre hvor hovedkortet ble byttet, fungert fint etter det.

Jeg har ikke endret noe på telefonen utenom det normale, så jeg regner med at det ikke fungerer.

 

Hvor mye kom reparasjonen på? Ble det dekket av garanti? Regner med at jeg må sende den inn.

 

Det skjedde etter 2-3 uker etter at hun fikk telefonen så det ble nok dekket under garanti så kostnad kan jeg nok ikke si noe om dessverre.

 

Jeg har en RaspberryPi3 hvor jeg har installert AndroidSDK (https://developer.android.com/studio/index.html#downloads) på, enabler USB-debugging (ligger under developer tools) på alle telefonene jeg har og hvor jeg da kan få tilgang til ADB (andoid debugging) via SDK og kan gjenopprette telefonen hvis det trengs.

 

 

Kjøpt hos Telia. Da får vi håpe de ikke finner noe fukt... Har brukt den pent og alltid hatt støtsikkert deksel. 

 

Kjedelig at 5 og 5x begge har dødd ut av det blå etter 1,5-års tid. Har vært veldig fornøyd med telefonene, men dette går ikke ann.

Går vel så fint så skal du se :)
Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Sweet! Gratulerer ^_^

 

Jeg og madammen har Google sine orginale caser og er strålende fornøyd. Kjærringa er slepphendt så det hyler etter men den har overlevd det meste.

Godt grep og utmerket grep på den med "filt" på baksiden.

Ulempen er at du må nok ty til ebay for case:

http://www.ebay.com/itm/Google-Genuine-Leather-Bumper-Soft-TPU-Flannel-back-Cover-Case-For-Nexus-5X-6P-/262473547523?var=&hash=item3d1ca47f03:m:mbO82x--YX41m-tYRhsS-bg

Lenke til kommentar

Sweet! Gratulerer ^_^

 

Jeg og madammen har Google sine orginale caser og er strålende fornøyd. Kjærringa er slepphendt så det hyler etter men den har overlevd det meste.

Godt grep og utmerket grep på den med "filt" på baksiden.

Ulempen er at du må nok ty til ebay for case:

http://www.ebay.com/itm/Google-Genuine-Leather-Bumper-Soft-TPU-Flannel-back-Cover-Case-For-Nexus-5X-6P-/262473547523?var=&hash=item3d1ca47f03:m:mbO82x--YX41m-tYRhsS-bg

Takk for tips, men det er dette jeg har fra før. Skulle gjerne hatt litt forandring i utseende etter 1,5 år med samme deksel :) 

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
  • 2 uker senere...

Noen som har bytta batteri på sin, og som kan fortelle noe om hvor merkbart det var på batteritiden?

 

Min varer nå en halv dag før batteriet er tomt, uten spesielt mye bruk.

 

Lader den 3 ganger om dagen nå, det har blitt så jeg drasser med powerbank hvis jeg skal noe sted der jeg vet jeg får bruk for mobilen til ting og tang.

Lenke til kommentar

Jeg kjøpte min sent på høsten i 2015. Har brukt den som reservetelefon, og den har vært lite brukt.

Kunne godt brukt den som førstetelefon, men etter en oppdatering i sin tid, begynte bluetooth å bruke uforholdsmessig mye batteri. Brukte det spesielt på grunn av smartklokke. Uten bluetooth er batteritiden bra, og standbytiden er meget bra. Har oppdatert telefonen jevnlig/månedlig, samt slettet cache et par ganger, men bluetooth tar fremdeles for mye batteri.

For tiden bruker jeg ikke smartklokke, så kanskje jeg skulle prøve å bruke 5x-en noen dager uten BT påslått annet enn når jeg bruker den opp mot bilanlegget. 

Synes 5x er en bra telefon, selv om den ikke er veldig kjapp. Kunne gjerne tenkt meg en nyere Google-telefon, men prisen er for høy.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Min ble stuck i bootloop i dag, kom over denne artikkelen, og det funka faktisk:

 

https://www.xda-developers.com/nexus-5x-bootloop-fix-boot-phone/

 

Sitter nå og restorer telefonen, etter at den tidligere i dag kun fungerte i minutter av gangen etter å ha forsøkt å boote i sikkert et kvarter.

 

Tips: Skru på OEM unlocking under development options først som sist.

Hadde ikke gjort dette, og brukte hele ettermiddagen og kvelden på å boote og komme meg inn raskt nok til å gjøre dette før den reboota igjen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...