Gå til innhold

Problemer med å kjøpe PS4 i Japan?


WinchesterNor

Anbefalte innlegg

Hei, jeg skal bo og studere i Japan frem til februar og vurderer å kjøpe en PS4 siden de er billigere her. Vil jeg ha noen problemer med region locks, blue ray-spiller, PSN, strømforsyning osv? Har ingen planer om å reise tilbake til Norge bare for å finne ut at jeg ikke kan få optimalt utbytte av konsollen etter februar. Noen som har noe peiling på dette området?

Endret av WinchesterNor
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Skal du ha den med tilbake til Norge så er det eneste du egentlig må huske på å bytte strømledning. PS4 takler alt fra 100-250V så du trenger bare dra på Elkjøp eller lignende og kjøpe en PC strømkabel som passer når du kommer tilbake. Ellers så vil du ha O knappen for å bekrefte ting i hovedmenyen på maskina samt i japanske spill, spill som er kjøpt i USA eller Europa vil dog fortsatt bruke X for å bekrefte så lenge du er inne i spillene. Japan er også sone A på Blu-ray, så norske Blu-rayer vil ikke fungere med mindre de er kompatible med både sone A og B. Ganske mange titler er det nå, men du må bare passe på å sjekke litt ekstra når du kjøper en Blu-ray fra en norsk butikk at den faktisk kan brukes i en sone A spiller. Spillene er ellers 100% sonefrie så ingenting å bekymre seg for der enten det er diskutgaver eller nedlastingsutgaver. Har en norsk PSN konto som main på min japanske PS4 for eksempel og det funker fint som bare det.

 

Bare å spørre hvis det skulle være noe mer da jeg har en japansk PS4 som jeg kjøpte i Japan på den japanske releasen her i Norge hos meg :p

Lenke til kommentar

En PS4 koster i Japan ca 2750 kroner. Er det verdt det?

Om det stemmer, så synes jeg det ikke er verdt det. Ville godt betalt 500 kr ekstra for garanti + reklamasjon. Coop obs hadde også PS4 inne for 2999kr forrige uke. Aner ikke om de har det nå.

 

Norge er også billig på elektronikk.

Endret av winmedi
Lenke til kommentar

Jepp, vi nordmenn er godt vant med billigshopping i utlandet, og har lett for å tenke at det er penger å spare på alt, men det gjelder ikke elektronikk. Reserver heller handlebudsjettet til unike ting. Glem heller ikke maksgrensen for toll -og avgiftsfri innførsel på 6000 kroner, som "røverkjøpet" ditt vil spise opp nesten halvparten av.

Endret av Isbilen
Lenke til kommentar

... Ellers så vil du ha O knappen for å bekrefte ting i hovedmenyen på maskina samt i japanske spill, spill som er kjøpt i USA eller Europa vil dog fortsatt bruke X for å bekrefte så lenge du er inne i spillene ...

 

Så det var kommet mulighet for  knappe-mapping i oppsettet på PS4'en i en av de siste firmware-oppgraderingene, så det er vel ikke et så stort problem lengre som det var før, men mulig man må bytte dette fram og tilbake alt etter hva man skal bruke maskinen til.

Lenke til kommentar

 

... Ellers så vil du ha O knappen for å bekrefte ting i hovedmenyen på maskina samt i japanske spill, spill som er kjøpt i USA eller Europa vil dog fortsatt bruke X for å bekrefte så lenge du er inne i spillene ...

 

Så det var kommet mulighet for  knappe-mapping i oppsettet på PS4'en i en av de siste firmware-oppgraderingene, så det er vel ikke et så stort problem lengre som det var før, men mulig man må bytte dette fram og tilbake alt etter hva man skal bruke maskinen til.

 

 

For min del så vil jeg ha O for å bekrefte da det er det jeg er vant med etter at jeg har hatt japansk PS maskin siden PS2 (inkludert PSP og Vita). På PS3 så fikk man det oppsettet selv i spill som var kjøpt i EU eller USA når man spilte det på en japansk maskin, mens på PS4 så holder spillene på oppsettet som er vanlig i den regionen de kom ut i. Sånn som jeg har forstått det så er det remapping greiene bare at man sier O er X og X er O f.eks? Blir i så fall mye rart som ville skjedd og at jeg vil nesten forvirre meg selv da jeg bruker både japanske og EU/US spill på den :p (Skulle dog ønske det var som på PS3 at spillene bare automatisk fikk O som bekreftelsesknapp selv om de er kjøpt her i Norge...)

Lenke til kommentar

For min del så vil jeg ha O for å bekrefte da det er det jeg er vant med etter at jeg har hatt japansk PS maskin siden PS2 (inkludert PSP og Vita). På PS3 så fikk man det oppsettet selv i spill som var kjøpt i EU eller USA når man spilte det på en japansk maskin, mens på PS4 så holder spillene på oppsettet som er vanlig i den regionen de kom ut i. Sånn som jeg har forstått det så er det remapping greiene bare at man sier O er X og X er O f.eks? Blir i så fall mye rart som ville skjedd og at jeg vil nesten forvirre meg selv da jeg bruker både japanske og EU/US spill på den :p (Skulle dog ønske det var som på PS3 at spillene bare automatisk fikk O som bekreftelsesknapp selv om de er kjøpt her i Norge...)

 

それは癖になります  :grin:  ᶘ ᵒᴥᵒᶅ

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...