Gå til innhold

Oktoberfest 2015 - BjørnÅgeS - EF 35mm F2IS


Anbefalte innlegg

21.oktober. Felleskjøprakett. Gjenbruk av motiv. Litt kjedelig himmel denne dagen så det ble litt Nik-collection i PS på dette.

 

22378467952_35fa1ca18a_z.jpgDSC07826.jpg by Bjorn Age Sather, on Flickr

 

22.oktober. Ny og gammel silo. Måtte vente en stund på dueflokken.

 

22204783809_30f36158b2_z.jpgDSC07831-Edit.jpg by Bjorn Age Sather, on Flickr

 

 

Oi, det ble morsom sky-effekt :yes:

Takk for kommentar

 

Flotte skyer og fin speiling på bildene fra 20. oktober. Synes hovedbildet ble best.

Takk for kommentar

 

20 oktober var bare knall. Klare og gode farger! Fin komposisjon.. :)

Takk for kommentar

 

Bilde 11 av tunnelen ble skikkelig tøft.

Bilde 12 - Fint komponert og bladet ble skarpt.

God ide å ha hengelåsen i fokus i bilde 13.

Pent bilde av frosten med bilen i bakgrunnen.

Mye bra ellers. Ser ut til at 35 millimeteren er et objektiv verdt å ha med som allround.

Takk for kommentar. Jeg er fornøyd med 35mm F2 IS. Trivelig objektiv. (Men det kommer nok for salg - da jeg bytter system)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

23.oktober: Oslo motor-show. Fra en tank på en trailer.

 

22254896258_1907295ff8_z.jpgDSC07851-Edit.jpg by Bjorn Age Sather, on Flickr

 

Hadde flere kandidater denne dagen. Porche GT3 RS og Ferrari Laferrari.

 

 

 

24.oktober: Utsikt over Gjøvik og Mjøsa.

 

22256062389_49f1a3a5bf_z.jpgDSC07871-Edit.jpg by Bjorn Age Sather, on Flickr

 

 

Det var noen flotte skyer rundt Sævat. De to siste bildene virket kjent, men effekten du har brukt på Felleskjøpraketten gjorde store forandringer i inntrykket, det likte jeg godt. Du må være rimelig tålmodig som sitter og venter på at duene skal innfinne seg akkurat over siloene.

Takk for kommentar. Noen duer passerte rett etter jeg tok første eksponering. Lærte av en fotograf på yoytube at fugler ofte gjør repeterende bevegelser. Ventet ikke mange mange minuttene - så veldig tålmodig er jeg ikke.

 

22.ble mektig synes jeg - effektfullt med fuglene i åpningen.

Takk for kommentar

Lenke til kommentar

26.oktober. En benk med utsikt.

 

22511853591_385b038f98_z.jpgDSC07879-Edit.jpg by Bjorn Age Sather, on Flickr

 

 

22. oktober ble fint, vel verdt å vente på fuglene! Likte dagens spoilerbilde også.

Takk for kommentar

 

25. Klart og flott bildet - fint det i spoiler også, men litt mer "urolig".

Takk for kommentar

 

Mange nydelige bilder siden sist! En favoritt må være bildet hvor du tok deg tid til å vente på duene :)

Takk for kommentar

Lenke til kommentar

28.oktober. Hoff Kirke i rosa. Soknepresten har lyst opp kirken til ære for rosa fjær aksjonen.

 

22538986672_95e29dd5fb_z.jpgDSC07894-Edit.jpg by Bjorn Age Sather, on Flickr

 

Var på tur med fotoklubben, og skulle egentlig fotografere på Eina jernbanestasjon. Vi ble jaget fordi vi ikke hadde innhentet tillatelse. Det ble regnet som militært område.:) Tok et likevel - og det kan skimtes de vognene vi hadde tenkt å more oss litt med denne kvelden.

 

 

 

 

 

27. ble flott med fargekontrastene...(og budskapet)

Mange bra bilder siden sist (du har sans for detaljer, ser jeg)...
20. okt - knallbilde
21. okt - artig gjensyn med raketten..
22. okt - stilig "fugleperspektiv"..
25. okt - fint "profilbilde"..

Takker begge for kommentar.

Lenke til kommentar

Bra at det ikke følger duft med bildet fra 25. oktober, men motivet gjorde seg bra. 

Jeg likte ellers godt livbøyen fra den 27. oktober. 

Veldig uvant med rosa kirker, jeg er vel glad for at det ikke slik hver dag, men ideen bak det er jo fin. Fargen i spoilerbildet var mer tiltalende, det er vanskelig å se at dette er følsomt militærområde.

Lenke til kommentar

29.oktober. Dreiebenk

 

22394505389_487705b43a_z.jpgDSC07897-Edit.jpg by Bjorn Age Sather, on Flickr

 

 

Kirken ble ganske spesiell i rosa - men det var altså ikke manipulert av deg.....

Takk for kommentar, det er presten som har "redigert" kirka med rosa lysark over lyskasterne på kirka.

Bra at det ikke følger duft med bildet fra 25. oktober, men motivet gjorde seg bra. 

Jeg likte ellers godt livbøyen fra den 27. oktober. 

Veldig uvant med rosa kirker, jeg er vel glad for at det ikke slik hver dag, men ideen bak det er jo fin. Fargen i spoilerbildet var mer tiltalende, det er vanskelig å se at dette er følsomt militærområde.

Alle tog-stasjoner i Norge er ifølge stasjons-vakta en del av rikets sikkerhet. 

På Eina stasjon passerer toget til Gjøvik hver annen time, så det var "veldig risikofylt" å være i nærheten av stasjonen. Vi hadde med oss mange skumle stativ. :)

Vi kunne gjerne komme tilbake en annen gang. Men da måtte vi ha refleksvester og ha spurt på forhånd.

Lenke til kommentar

30.Oktober. Oktoberfesten er snart over. Øl og senkveld etter hektisk uke.

 

22024006684_1451c30db3_z.jpgDSC07902-Edit.jpg by Bjorn Age Sather, on Flickr

 

31.Oktober. Halloween. Hadde storfint kaffebesøk. Prøvd meg med flammer i PS - trenger nok å øve litt til :)

 

22633245002_193b5d088a_z.jpgDSC07904-Edit.jpg by Bjorn Age Sather, on Flickr

 

 

Fin stigning i programmet: Speiling, skyer og lys i Sævat en favoritt sammen med siloene 21. og 22. oktober. Fin komposisjon 27.oktober.

Takk for kommentar

 

Liker godt redigeringen med Nik den 21. Passet meget godt. Ellers mye bra. Herlig bilde av dreiebenken!

Takker for kommentaren. Brukte Nik Silver FX på dreiebenken.

 

 

Takker alle for en fin oktoberfest. Har gjennomført med hovedutfordringen. Et bilde per dag og innom PS.
Byttet kamera og objektiv etter et akutt tilfelle av GAS, så kan vel ikke si at jeg har gjennomført oktoberfesten. Så jeg vil ikke poste i galleritråden.

Morsomt har det vært uansett - og jeg begynner å lære meg det nye kameraet. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...