Straydog Skrevet 12. november 2003 Skrevet 12. november 2003 Hei. Sitter i skrivende stund å skrur sammen en pc. Den har en hardisk, en CD-RW og en DVD-RW. Hovedkortet har Primary IDE og Secondary IDE, som vil si at jeg må sette to av enhetene på samme kabel. Hvilken løsning er best? PRI IDE : Hardisk (master) + CD-RW (slave) SEC IDE : DVD-RW (master) eller PRI IDE: Hardisk (master) SEC IDE: DVD-RW (master) + CD-RW (slave) ?? Tror mest på det første forslaget, men jeg tror jeg får problemer med å sette hardisken og cd-rw'n sammen, pga at IDE-kabelen er for kort.... vil det funke greit med forslag 2?? Takker og bukker for alle kompetente svar!!
bambam Skrevet 12. november 2003 Skrevet 12. november 2003 Etter det jeg har erfart, ville jeg garantert satt HD i en egen IDE kabel.
MorePower Skrevet 12. november 2003 Skrevet 12. november 2003 (endret) nr. 1. Når jeg kopierer fra en dvd-spilleren til dvd brenneren får jeg beskjed fra Nero om at dette kan føre til brennerfeil (har de på samme ide kanal), og at jeg bør ha de på hver sin. Jeg kommer til å flytte på enhetene slik at det blir hd (master) og dvd-enhet (slave) på begge ide-kanalene. edit: men begge oppsett vil fungere greit til det meste Endret 12. november 2003 av MorePower
Straydog Skrevet 12. november 2003 Forfatter Skrevet 12. november 2003 nr. 1. Når jeg kopierer fra en dvd-spilleren til dvd brenneren får jeg beskjed fra Nero om at dette kan føre til brennerfeil (har de på samme ide kanal), og at jeg bør ha de på hver sin. Jeg kommer til å flytte på enhetene slik at det blir hd (master) og dvd-enhet (slave) på begge ide-kanalene. edit: men begge oppsett vil fungere greit til det meste Det var dette jeg oxo trodde.... sikker på at forslag 2 er mest riktig?? går for det i og meg at det er 2vs1, men...... jaja finner jo ut av hva som funker og hva som ikke gjør det
Eriond Skrevet 12. november 2003 Skrevet 12. november 2003 (endret) Mulig at jeg tar feil, men en gang i tiden var det en som sa til meg at det ikke var særlig lurt å ha harddisk og cd-brenner på samme kabel. Dette kom fra en jeg regnet for å ha god peiling på slikt, så jeg har alltid kjørt med harddiskene på IDE0, og de optiske enhetene på IDE1. Dette har fungert strålende hos meg. Endret 12. november 2003 av Eriond
Hårek Skrevet 12. november 2003 Skrevet 12. november 2003 En gang i tiden ja, det kan nok stemme. CD brennere var ekstremt fintfølende før i tiden. Men nå har alle store buffer og underrun protection osv, så det gjelder ikke lenger.
Eriond Skrevet 12. november 2003 Skrevet 12. november 2003 Syns nå det virker ok nå og jeg. Er sikkert ikke så nøye egentlig da...
Leroy Skrevet 12. november 2003 Skrevet 12. november 2003 Kjører harddisk på 1 og cd-rw/dvd på 2. Funker flott og er mest praktisk
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå