Gå til innhold

Kommer Frp til å tjene på flyktningstrømmen?


Anbefalte innlegg

 

1. I slekt gjør det det, samt historie, språk og kultur.

Tja, men vi er ikke alle i slekt, er vi?

 

Ei heller har vi samme historie, språk eller kultur.

 

 

2. Vi er etterkommere av de som har bygd landet, har ikke vi rett til å arve det våre forfedre har skapt, dødd og kjempet for? I alle fall har de rett til å gi det videre, og som regel er ikke de så veldig glade i innvandringen som skjer.

Selvsagt burde du kunne arve hva dine forfedre har skapt, og jeg burde arve det mine forfedre har skapt.

 

Det har intet med bygge landet, det er da vitterlig naturen som har bygget landet, om man kan kalle det for å bygge da.

 

 

3. Egentlig var vel tanken at landet skulle tilhøre nasjonen Norge, ellers kunne vi bare vert under danskekongen eller svenskene.

Jeg kan ikke se at der er noe bedre å være under Oslo-Kongen (eller BergensStatsministeren) enn Danske-Kongen eller SvenskeKongen.

 

Der eksisterer ingen "nasjonen Norge" utenfor hodene på nasjonalistene.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest medlem-141789

 

1. I slekt gjør det det, samt historie, språk og kultur.

Tja, men vi er ikke alle i slekt, er vi?

 

Ei heller har vi samme historie, språk eller kultur.

 

 

2. Vi er etterkommere av de som har bygd landet, har ikke vi rett til å arve det våre forfedre har skapt, dødd og kjempet for? I alle fall har de rett til å gi det videre, og som regel er ikke de så veldig glade i innvandringen som skjer.

Selvsagt burde du kunne arve hva dine forfedre har skapt, og jeg burde arve det mine forfedre har skapt.

 

Det har intet med bygge landet, det er da vitterlig naturen som har bygget landet, om man kan kalle det for å bygge da.

 

 

3. Egentlig var vel tanken at landet skulle tilhøre nasjonen Norge, ellers kunne vi bare vert under danskekongen eller svenskene.

Jeg kan ikke se at der er noe bedre å være under Oslo-Kongen (eller BergensStatsministeren) enn Danske-Kongen eller SvenskeKongen.

 

Der eksisterer ingen "nasjonen Norge" utenfor hodene på nasjonalistene.

 

 

1. Om vi er begge er nordmenn er vi fra samme stammer originalt, ja. Bare for kanskje 1000 år siden. Selv jeg er i slekt med Harald Hårfagre, du er det sikkert og.

2. Er ikke landet her en del av det forfedrene våre har bygd og gjort godt? Naturen har selvsagt ingen bygd, men det er ikke akkurat klima i Norge som har gjort landet bra å leve i, absolutt ikke. Skal det bare fordeles ut til alle som vil ha det? Landet Norge har vi alle en bit av, den blir mindre og mindre til flere som kommer.

3. En nasjon er basert på slekt, kultur, historie og språk. Dersom en ikke føler for å akseptere at de er en nasjon, får de heller gå uten. Faktum er at alle som samarbeider med hverandre, tjener på det. De som ikke gjør det, men mener alle er en gruppe og skal hjelpe alle, de taper på andres samarbeid mot dem igjen. Tenk deg at du bare tilsetter folk i din gruppe, mens alle andre tilsetter tilfeldig, det som skjer på sikt da, er at din gruppe havner i den øverste delen av samfunnet. Ut og inn grupper er en evolusjonell taktikk, og dem som ikke har gjort det, har blitt utslettet og eksisterer ikke i dag.

Endret av medlem-141789
Lenke til kommentar

Nå er syriske flyktninger utrolig like oss Nordmenn.. Syria var ett godt fungerende land som lingnet vesten før borgerkrigen brødt ut..

 

Den største forskjellen fra mange andre flyktninger som vi har tidligere motatt er at syriske flyktninger svært godt utdannet, diktatoren Bashar var veldig opptatt av ett utdannet folk, så i flere år har folk flest i Syria fått gratis utdannelse eller støtte til dette.. Folket som kommer over grensen nå har mobiltelefon, de aller fleste kan engelsk og flere andre språk. De har gjerne høyere utdannelse som kan være en veldig god arbeidskraft for Norge..

 

Så nei, syriske flyktninger vil bidra og tilpasse seg her i Norge.  Tror ikke det blir noen problem å intigrere syriske flyktninger her i Norge..

Lenke til kommentar

 

1. Om vi er begge er nordmenn er vi fra samme stammer originalt, ja. Bare for kanskje 1000 år siden. Selv jeg er i slekt med Harald Hårfagre, du er det sikkert og.

Nei, jeg er i slekt med Tore Hund, ikke Harald Hårfagre

 

2. Er ikke landet her en del av det forfedrene våre har bygd og gjort godt? Naturen har selvsagt ingen bygd, men det er ikke akkurat klima i Norge som har gjort landet bra å leve i, absolutt ikke. Skal det bare fordeles ut til alle som vil ha det? Landet Norge har vi alle en bit av, den blir mindre og mindre til flere som kommer.

Nei, mine forfedre bugde ikke landet, og ingen andres forfedre heller. "Som det stiger frem ..." ble bygd av naturen selv, uten menneskets deltagelse.

 

Menneskene bygde båter og gårder, etc som idag enter er forfallt eller gjennom arv (eller tyveri) kommet ned til oss idag. Men den urørte naturen har våre forfedre ingen deltagelse i "byggingen".

 

 

3. En nasjon er basert på slekt, kultur, historie og språk. Dersom en ikke føler for å akseptere at de er en nasjon, får de heller gå uten. Faktum er at alle som samarbeider med hverandre, tjener på det. De som ikke gjør det, men mener alle er en gruppe og skal hjelpe alle, de taper på andres samarbeid mot dem igjen. Tenk deg at du bare tilsetter folk i din gruppe, mens alle andre tilsetter tilfeldig, det som skjer på sikt da, er at din gruppe havner i den øverste delen av samfunnet. Ut og inn grupper er en evolusjonell taktikk, og dem som ikke har gjort det, har blitt utslettet og eksisterer ikke i dag.

En nasjon er basert på kollektivt selvbedrag, intet mer eller mindre.
  • Liker 3
Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...

FRP tjener på flyktningestrømmen så lenge ikke løgnene blir avslørt, slik som for eksempel denne lille perlen ifra Sandberg:

 

Om løgn

"Det kunne ha skjedd" (Som forklaring på at han i boka si påstår at en somalisk flykting søkte familiegjenforening med tre koner og tjueto barn. Og at bygda måtte bygge en egen skole på grunn av somalierens ankomst. Senere ble det oppklart at historien var usann.)

 

Han fornekter seg ikke: http://www.dagsavisen.no/oslo/per-sandbergs-16-beste-sitater-noensinne-1.633968

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Man blir vel ikke veldig imponert..

 

http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/politikk/Grande-om-Listhaugs-asylforslag-Slikt-som-kommer-fra-regimer-vi-vanligvis-ikke-sammenligner-oss-med-8352523.html

 

Amatørene fortsetter altså tradisjonen med å gå på smeller i regjering. UDI har funnet grove feil og usannheter og statsministeren måtte igjen ut å unnskylde for nok en elendig jobb anført av FRP`s litt ivrige og lite informerte politikere.. valget kan ikke komme fort nok.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

FRP er jo vårt eneste håp blant partiene som har plass på stortinget, men vi trenger at de forandrer standpunkt angående medlemskap i EØS. Jeg håper likevel de vinner mer støtte etter hvert som folk innser at resten av de sittende partiene er håpløse på innvandring (Høyre inkludert).

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...