Gå til innhold

Er lefdal\elkjøp useriøse aktører\bedrifter på nett?


Anbefalte innlegg

Hei, har bestilt en forskjellig til på lefdal\ elkjøp på nett ved bruk av kredittkort.

 

Problemet er de ikke trekker penger før alt 3-4 måneder til 1 år senere, da er problemet man sier opp kredittkortavtalen. Så har de ikke mulighet å trekke penger fra kortet.

 

Paypal\faktura, for send betaling + fakturagebyr kr 50.

Selvfølgelig sier de de vil ta saken til innkasso hvis man ikke betaler, eller vurdere å ta saken til retten.

Men da spørs jeg hvorfor de heller ikke nekter å sende varen i utganspunktet?

 

Har flere opplevet dette? Har jeg rett å nekte å betale, de har gjort en feil, er ikke rimlig jeg må betale ekstra for dette.

 

Klager selvsagt på dette, har ikke avtalt betalingsutsettelse.

Så må jeg bare godta dette de sier kundene må gjøre opp for seg hvis banken har tekniske problemer, eller ufortsette ting oppstår, men det burde bli sjekket lenge før varene blir sendt.

 

Dere er vel enig i slike saker mistenker man både svindel og bedrag?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

På hvilken måte er dette svindel og bedrag fra deres side?

Man blir jo ganske frustert i starten, kanskje ikke direkte svindel, men man føler seg ganske så lurt.

 

Måtte før åpne min deaktiverte konto i skandiabanken fordi jeg fikk krav fra banken å betale for noe som er 4-5 måneder siden jeg slettet kredittkort kontoen.

 

Godt mulig i det tilfellet var det banken sin feil, eller elkjøp, men dere må vel være enig dette er veldig frusterende?

 

Har jeg rett å kreve heving av kjøp her?

Da jeg mener dette er vesentlig mishold fra nettbutikken sin side.

Men vet ikke hvordan en domstol ville sett på en slik sak, har de fått igjen varen har de ikke rett å kreve penger.

Men de prøver vel seg sikker på å nekte å ta i mot varen da den har vært brukt i 3 måneder.

Endret av LMH1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb

 

 

Høres ikke riktig ut det der. Tviler sterkt på at de trekker deg etter 4 måner, det skal ikke skje, og det betyr i prinsippet at du ikke betaler.. Hadde vært noe annet dersom det var del betaling, da betaler du det i deler, men fremdeles betaler du. 

Lenke til kommentar

Ta kontakt med kortselskap og sjekk ut kontoutskriften til kortet.  Avvik må det være noen plass.

Ser ikke ut som har blitt trokket på kortet.

 

Men får ikke svar fra dere, om dere mener jeg må holdes ansvarlig for dette? Det er ikke min feil i så fall hvis det er slik elkjøp\lefdal ikke bekrefter til visa at varen har blitt sendt og betalingen til kortet har blitt kanselert.

Lenke til kommentar

Du er ansvarlig for å betale varen. Dette er ditt problem. De burde kanskje ikke sendt varen, men det er uansett ditt ansvar at varen blir betalt.

 

Hvem som er ansvarlig for at betalingen ikke gikk gjennom er strengt tatt likegyldig, du har uansett ikke betalt...

Det er ikke slik at om en betaling ikke går gjennom så slipper du å betale.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Så du mener det er riktig jeg skal også betale alle gebyrene og forsikelserenter hvis elkjøp\lefdal krever dette?

Er ikke min feil dette har skjedd.

 

Tror alle som var i min sitvasjon hadde heller returnert produktet tilbake en å betale høyere pris på grunn av butikkene gjør feil.

 

Så de kan gjøre det så dyrt som mulig sene regningen rekomandert, og ta seg betalt?

Og unskylde seg med dette er uvanlig og beklaglig dette skjer.

Lenke til kommentar

Tror heller feilen ligger hos lefdal eller elkjøp da jeg aldri har hatt problem verken med cdon eller komplett med samme kredittkort.

 

Men skal prøve å få de å kunne betale med gavekort, så blir jeg kvitt det.

De har normalsett ikke mulighet å ta gavekort på nett men man kan jo betale i butikk. Og det er vanskelig å finne noe i butikk som jeg vil ha. Men da kan de ikke regne meg jeg betaler så mye billig søppel derfra.

 

Ellers vurder jeg å styre unna de.

Får jeg heller gå for seriøse aktører som komplett da de tydligvis gjør ikke slike feil.

Endret av LMH1
Lenke til kommentar

Handlet mye hos de og beløpet har blitt trukket når varene har blitt sendt, kanskje en dag eller to avvik, men aldri noe mer.

 

Her er det nok en feil hos kredittkortselskapet ditt? Evt i selskapet som lefdal bruker til betalingstransaksjoner.

Husk at han sa opp kredittkortet sitt i perioden også, vet ikke når dette ble gjort men mistenker at det ble gjort mellom bestilling og når de faktisk trekker pengene, slik at de prøvde trekke penger fra ett desktivert kort...

 

Komplett kan også gjøre feil og vil også ha betalt for varen sin.

Endret av aklla
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Men da burde en god unskylding og kompensasjon være på plass og prøve å fikse dette lenge før.

Men vet ikke hvordan komplett løser sitvasjonen har ennå ikke fått svar fra lefdal hva de tilbyr som løsning.

 

Om de ikke vil ta imot gavekort er det veldig lav service syns jeg, men mistenker nok de prøver å tjene mest mulig og gi dårlig service som vanlig. Er ganske dårlig at de gir så lite informasjon om produktene sine. Og ønsker ikke at kunder skal gi negativ tilbakemelding på produktene sine og nekter åpen kjøp: http://www.dinside.no/934520/ble-nektet-returrett

 

http://www.dinside.no/930926/elkjop-kjoper-produktomtaler

 

så ja jeg tviler på komplett har fått så mye negativ kritikk i media?

 

Var forrige bestilling jeg sa opp kortet, med elkjøp, det måtte jeg åpne skandibanken kontoen igjen.

Men dette var med nordea kredittkort som fremdeles er i bruk, så antakelig ble ikke orderen bekreftet til visa så trodde visa jeg aldri fikk varen mistenker jeg. Eller at det var noe feil de som sendte mobilen gjorde.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...