Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Stol på Telenor!


Anbefalte innlegg

En bekjent av meg har et firma, og de har nettopp flyttet til et nytt lokale, hvor de nå sitter kun på modem oppkobling. De bestemte seg for å skaffe seg adsl.

De ringte til Telenor og bestilte en 640/384 linje(BEDRIFT), dette var ikke noe problem å levere linje her sa telenor, og sa at de kunne enten betale 7000,- nå eller vente i 4 uker og betale betydelig mindre for etablering.

De bestemte seg for å vente, og etter gode 4 uker ringte de til Telenor igjen, og de mottok et par dager senere en skriftlig beskjed om at en type fra Telenor skulle komme ut å sette opp linja. Utstyret hadde de allerede fått. Den dagen kom ikke typa, og han kom heller ikke dagen etterpå.

 

De ringte telenor igjen, og da hadde de faktisk sagt at de IKKE kunne levere ADSL der :!: :!: . Dermed sendte han en regning til Telenor for de dagene de hadde venta også får vi se hva som skjer med den.......

 

Det viste seg at de kunne få bredbånd fra NGT isteden, så de har bestilt derfra nå, så det er vel snart oppe å går...

 

Så telenor er vel ikke HELT i vater for tida :shrug:

 

Har dere flere gode erfaringer så er det bare å komme med de :)a

Må jo ha noe å gjøre når man sitter på jobb og kjeder rævva av seg :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

I sommer ville jeg avslutte mitt Telenor ADSL abb. og bytte til NGT.

Så jeg bestilte ADSL fra NGT, og fikk leveringsdato.

Så avbestilte jeg Telenor, og det gikk greit.

Men 2 dager før byttet skulle skje, så ringte jeg NGT for å sjekke at alt var slik det skulle.

Da fikk jeg beskjed at de ikke kunne levere hos meg. Det hadde de brukt 2 uker på å finne ut.

Så dermed måtte jeg (desverre) ringe Telenor igjen og si opp oppsigelsen min.

Nå har jeg UPC......

Lenke til kommentar

Har også hatt en slik opplevelse..bestilte i januar i år bredbånd fra NGT. Hadde søkt på mitt tlfnr og det kom opp at sentralen var planlagt utbygd(husker ikke når). Bestilte så bredbånd fra dem, ukene gikk, fikk bekreftelse på at orderen var blitt behandlet,+ litt info om når utstyret skulle sendes. Samme uka som sentralen min skulle bygges ut, fikk jeg beskjed om at denne ikke ble bygd pga at det var for få intresenter...

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-80wCWpIM

har den morsomme da de skiftet nummer på oppkoblingsnummeret til en bedrift uten å gi beskjed, så når de plutselig ikke klarte å koble seg på nett og ringte til telenor fikk de beskjed om at alt skulle være helt ok med linjen deres. de leide inn reperatørene de vanligvis bruker for å sjekke det meste på kontorene deres pluss server området, så kom det da frem at telenor hadde skiftet nummer :p

 

vet ikke om det var en morsom tilfeldighet og at det er snakk om info som glippet for alle, men var en ganske morsom sak.

 

nummer 2 er på grensa til å være litt smådum -

du har den saken (samme bedrift) der telenor sperra alle mobiltelefonene deres pga en regning som ikke var betalt.

det ble selvsagt undersøkt med en gang og telenor henviste til en regning på en av mobiltelefonene som ikke var betalt.

hadde sommerjobb der den uka, husket de stresset en del med å få fikset mobiltelefonene så kjapt som mulig.

uansett, de undersøkte det hele og det viste seg at regningen faktisk var betalt, morsomste av alt, de hadde betalt for mye til telenor.

Endret av Slettet-80wCWpIM
Lenke til kommentar
De ringte telenor igjen, og da hadde de faktisk sagt at de IKKE kunne levere ADSL der :!:  :!: .  Dermed sendte han en regning til Telenor for de dagene de hadde venta også får vi se hva som skjer med den.......

Det er vel eneste måten å få slike sirompa organisajoner til å reagere. Har en kamerat som gjorde noe liknende. Han hadde bestilt flyreise en uke han ikke hadde undervisning, men høgskolen der han studerte klarte å flytte undervisning til den uka. Han sendte regning til høgskolen og de betalte det...

Lenke til kommentar

Jeg sleit med det samme for et år siden. "Alle" ISP-er sa at jeg ikke kunne få ADSL. Sentralen min skulle ikke bygges ut ! Denne opplysningen sendte Teleherket ut til alle ISP-er - helt til en luring i NGT fant ut at ledningene bare gikk tvers igjennom "sentralen" !

Takket være denne luringen i NGT har jeg nå ei fenomenal linje !

Dette tilfellet er sikkert ikke det eneste heller !

Stå på dere som sliter og dobbeltsjekk det teleherket påstår !

Det er lett å forestille seg at Teleherket på denne måten kan "gjemme unna" noen kunder til seg selv når de gidder å bygge ut disse småsentralene !

Lenke til kommentar
Jeg sleit med det samme for et år siden. "Alle" ISP-er sa at jeg ikke kunne få ADSL. Sentralen min skulle ikke bygges ut ! Denne opplysningen sendte Teleherket ut til alle ISP-er - helt til en luring i NGT fant ut at ledningene bare gikk tvers igjennom "sentralen" !

Takket være denne luringen i NGT har jeg nå ei fenomenal linje !

Dette tilfellet er sikkert ikke det eneste heller !

Stå på dere som sliter og dobbeltsjekk det teleherket påstår !

Det er lett å forestille seg at Teleherket på denne måten kan "gjemme unna" noen kunder til seg selv når de gidder å bygge ut disse småsentralene !

Heh!

 

Jeg bor litt i ødemarka, men jeg vet at fiberkablene ligger langs E-18 bare 500m herfra, men likevel kan jeg ikke få ADSL, eller noe anna enn ISDN.

 

Vel, det er sikkert for få som er interessert her ute, så jeg skjønner Telenor. Men de kan ikke regne med at de tjener på alle kunder med en gang, men kanskje langsiktig (?)

 

Jaja, flytter snart til tr.heim, og da kobler jeg meg til NTNU-nettverket ;) (hadde det ikke vært for den jækla dialekten der oppe, er det nærmest paradis:P )

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...