Gå til innhold

Jobbtelefon - God på mail


Nstin

Anbefalte innlegg

Hei,

 

 

Jeg er ute etter en ny privat og jobbtelefon.

I dag bruker jeg en Blackberry Q10 og synes den er fantastisk. Men batteriet begynner å bli dårlig og telefonen bærer preg av alder og bruk. Så jeg er ute etter noe nytt. 

 

Har sett på den nyeste blackberry, blackberry passport. Men synes den er for dyr. Det eneste jeg bruker telefonen min til er ringing, mail og sms.

 

Det jeg liker ved blackberry er hvor utrolig bra mailen er. Den syncer perfekt mot jobbkalenderen. Den har sitt eget område for jobb, og jeg har tilgang til alt jeg har på både hjempcen og jobbpcen, så lenge de er på.

 

Det jeg ønsker i en telefon er superb mail, god kalender, god ringekvalitet, god kommunikasjon mellom mobil og pc. En god kalender og god mail er det aller viktigste, ettersom jeg booker alle mine kundemøter via outlook. opp mot 3-4 per dag og trenger god oversikt og brukervennlighet.

Bryr meg absolutt ingenting om apper, ettersom jeg ikke bruker noen sosiale medier, youtube, spotify, snapchat, spill eller noe som helst slik.

 

 

Godt utvalg jobbapper er det jeg trenger. Finnes det noe slikt på markedet? eller er jeg nødt til å betale masse for ting jeg ikke trenger?

Endret av Nstin
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

Så på den i butikken, bare ikke XL. er vel samme specs? fant ikke noe bra måte å svare på mail å legge ved vedlegg som ikke var bilder. kunne sende vedlegg via å dele vedlegget. men det er ubrukelig. jeg må kunne svare på mailtråden med excelark, pdf,word dokumenter. 

 

Har du erfaring med dette?

 

Og er Lync bra på WP?

Endret av Nstin
Lenke til kommentar

Om man skal vente på nyutgivelser eller se hva som kommer, så kan man vente seg ihjel. Det slippes nye mobiler jevnt over hele tiden.

 

Men har tatt en titt på Lumia 640 Dual Sim. Men den har ikke 4g, men er det virkelig nødvendig?

Tenker å ha mitt private og jobb simkort i den. Da slipper jeg å ha to telefoner på meg hele tiden.

 

Men er usikker på om 640'n har bra nok mail og kalender. Ser for meg at den burde ha veldig bra synergi med outlook, ettersom det er windows. Men etter det jeg så på expert ble jeg ikke imponert. Men kan hende det ikke var outlook, men en annen mail.

Lenke til kommentar

 

 

Så på den i butikken, bare ikke XL. er vel samme specs? fant ikke noe bra måte å svare på mail å legge ved vedlegg som ikke var bilder. kunne sende vedlegg via å dele vedlegget. men det er ubrukelig. jeg må kunne svare på mailtråden med excelark, pdf,word dokumenter. 

 

Har du erfaring med dette?

 

Og er Lync bra på WP?

 

 

Jeg bruker Nokia 930 på jobben, de gav meg Note4, men jeg kjøpte Nokia da den fungerte uten mye ekstra software. Å synce mail, legge ved vedlegg og se kalender osv er ganske lett, og går veldig fint. Lync, men det er nok faset ut/blir faset ut for Skype for business går også fint. Jeg har brukt det ifm møter og chats uten problemer. Det var veldig praktisk når jeg skulle ut og fotografere og noen på død og liv ville ha team møte mens jeg hadde tatt avspasering. Jeg åpnet bare kalenderen, klikket på delta på møte, skype for business startet samtalen via data nettverket, og jeg mutet mens jeg var ute og gikk :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...