Gå til innhold

bshagen's treningslogg. Følg meg og min forvandlig mot bedre en helse.


bshagen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

ML: Det ble tungt med 3x5 - 110kg, så endte på 100kg
BP med stopp: 3x5 - 50kg. Gikk greit, men vanskelig å få til skikkelig stopp nederst. Men det kommer vel etterhvert

Goblet squats: 2x12 - 12kg. Disse syns jeg er litt pyton i grunn. Men blir nok bedre fort dette også, få ting i gang

Nedtrekk bredt grep: 3x12 - 30kg

Brystpress med manualer, flat benk: 3x12 - 12kg. Denne kjente jeg verst i underarmene i grunn, så dette må jeg se litt på kanskje?

Curlz med EZ-stang: 3x12 - Tror det var rundt 10-12kg jeg hadde tilsammen, aner ikke hvor tung den stanga er. Men det er bare et tall, så jeg kaller dette for 4kg, siden det var det jeg la på stanga 

Tåhev 15kg: 2x21- Det bare svei som faen. Men det jo bra :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Progresjon i programmet, eller tenker du i hva mine personlige mål er?

Programmet er progressivt, så kjører load/deload med full kropp 3 ganger i uken. Startet passe lett for å kunne sette en realistisk RM-mål i siste uka før deload. I morgen kommer resten av programmet ;)

Personlige mål er ned i fett% og etterhvert opp i muskelmasse når jeg kommer på et nivå jeg er fornøyd med. Akkurat nå så går jeg i et ørlite kaloriunderskudd, så håper å kunne dra litt nytte av litt newbie-gains (lite trolig) :p

Endret av bshagen
Lenke til kommentar

Progresjon i programmet, eller tenker du i hva mine personlige mål er?

 

Programmet er progressivt, så kjører load/deload med full kropp 3 ganger i uken. Startet passe lett for å kunne sette en realistisk RM-mål i siste uka før deload. I morgen kommer resten av programmet ;)

 

Personlige mål er ned i fett% og etterhvert opp i muskelmasse når jeg kommer på et nivå jeg er fornøyd med. Akkurat nå så går jeg i et ørlite kaloriunderskudd, så håper å kunne dra litt nytte av litt newbie-gains (lite trolig) :p

Tenkte progresjon i programmet. Øker du hver uke eller hver økt? 

Ja, det er nok mulig å øke litt uansett  :)

Lenke til kommentar

Hver uke er planen :)

Om jeg øker litt så er det en bonus, men regner ikke med at jeg gjør det. Men jeg tar dette veeeeldig rolig mtp vekttap, målet er ca 0.5kg per uke, og siden dette er testuka så blir det bare å justere seg inn etterhvert. Det er uansett ikke totalt krise om vekta sier økning neste uke f.eks, da er det bare å justere. Forholdet mitt til mat kan være litt for strengt (for da spiser jeg altfor lite) og samtidig altfor slapt (pizza og øl i sofaen - digg men ikke heeeelt ideelt), så det er derfor jeg ikke legger noe press på meg når det kommer til dette og tenker ikke at jeg MÅ veie "75kg innen 31. juli" (bare for å ta et tall)

Så, hva jeg veier tilslutt er irrelevant, om jeg ender på 85kg men samtidig ser bra ut så tar jeg den :)

Lenke til kommentar

Dagens økt var litt prøving og feiling i forhold til de vektene som var satt samt øvelser jeg ikke har gjort før. Ting jeg aldri har gjort før er:

- Strak mark

- Arnold press

- Fransk press

Disse tre ble bare litt testing i grunn, for å se om jeg greide å bli komfortabel med de. Øvning gjør mester, disse øvelsene blir nok ålreite etterhvert som tiden går
 

Utøver dette så gjorde jeg:
- Knebøy: 5x3 med 55kg. 62.5kg var planen, men jeg fikk dårlig form på løft nummer to. Bestemte meg for å ta det ned på 55kg for å finne formen. Det hjalp litt, men sitter fortsatt ikke helt der den skal. Så det blir å være litt her mens jeg finner formen skikkelig, før jeg legger på vekt. Dette er bare for å unngå skade, vil heller løfte mindre enn å havne på sykehus

- Beinpress: tom benk, bare "skøyta 12x3

- Benkpress: Greide å lage litt bedre spenn i dag, fra bakken og opp i skuldrene. Følte 50kg gikk litt lettere i dag enn på mandag
- Tåhev: 21x2 i benkpress-stativet med en boks. Svir som faen :p

Det var det i grunn, neste økt blir på fredag, da gjentar jeg økta i fra mandag :)

Lenke til kommentar

Fredag ble ganske lik mandag i grunn, så ikke så mye å rapportere her.

Ny innveiing i dag sa; 95.8kg. Dette er OPP fra sist uke, så kommer til å kutte ned ca 200kcal for å se om det får pila til å gå riktig vei. Foruten trening, så gjør jeg ikke akkurat så mye, nå som jeg har fri.

Treningen i dag føltes ganske bra, knebøy var bedre enn sist uke, så det kommer seg stadig. Det blir teknikk-teknikk-teknikk på de fleste øvelser før jeg føler meg sikker på å laste på mer enn jeg kan løfte.
Jeg kommer nok ikke til å rapportere hver eneste øvelse og vekt her, det er sikkert ikke så mange som er interessert i dette uansett. Men kommer til å "blogge litt" fra tid til annen og kommer til å komme med mer detaljer på RM-uka ;)

Lenke til kommentar

Trenger også tips til en ny badevekt om noen har noe å dele. Grunnen til det er fordi den jeg har ikke greier å måle forskjell om jeg holder en halvlitersflaske (målt på kjøkkenvekten til 600gram) med vann og når jeg står på vekta uten flasken, jeg får nøyaktig samme resultat. Så mistenker at den jeg har er svært unøyaktig :p Den har vært med på noen flyttelass osv, så kanskje det er greit å skifte den ut nå, det var bare en sånn billig dritt jeg kjøpte for 3-4 år siden på Jula. 

Dette er selvsagt ikke liv eller død, men kjedelig om den "hopper" i mellom 0.5kg f.eks, siden jeg skal gå ned i den hastigheten sånn ca. Så trenger en som er litt mer nøyaktig. Tips?

Endret av bshagen
Lenke til kommentar

Kroppsfettmålere er ikke særlig nøyaktige og kan ikke stoles på, men hvis man måler ofte vil man likevel kunne se en utvikling over tid for målingene er gjerne konsekvent enten for lave eller for høye. Med andre ord kan vekta vise at man har gått ned fra 20 til 15 % kroppsvekt på tre måneder, mens man i virkeligheten har gått fra 21,5 til 16,5%. Det blir ikke rett, men er litt nyttig likevel. Med appen som hører med denne vekta (Health Mate) så får man en graf med flytende gjennomsnitt, da er det veldig enkelt å se hvordan man går opp og ned i vekt/fettprosent.

 

Badevekta er ikke noe must-have, men er kjekk å ha. Det er tross alt enkelt å bare logge manuelt i stedet, og heller spare seg noen hundrelapper...

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Veldig fornøyd med denne.

https://www.power.no/skjoennhet-og-velvaere/velvaere/badevekt/nooa-no835-personvekt-mkroppsanalyse/p-249283/?q=nooa%20bad

 

 

Har ikke helt troa på analyse biten, men vekta fungerer veldig bra :) har selv brukt målebånd vedsiden av. Opplevd flere ganger at selv om vekta står stille eller øker litt så blir magen mindre og da all good imo. Også gøy å se forandring over tid på bryst, armer, lår, midje.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...