Gå til innhold

Galaxy S6 Edge - "Kun nødanrop" men mobildata fungerer..


DesiTroll

Anbefalte innlegg

Har spurt om dette problemet på XDA også men fikk ingen svar. Tenkte å spørre dere godt folk her inne. Kan hende noen hjelper :-)

 

Galaxy S6 Edge - kjøpt av broren min på finn.no

 

Simkortet fra Telio fungerte bra i den i 2 måneder men siden torsdag kveld kan han verken ringe, motta anrop eller tekste fordi det står "kun nødanrop". Mobildata fungerer fint, så han kan bruke nette på mobilen uten problemer. Har til og med tilbakestilt mobilen uten at det hjalp noe. 

 

Samme simkortet fra Telio fungerer fint i andre mobiltelefoner; dvs Xperia Z2, Xperia Z3, iPhone 5

 

Andre simkort fra Telio, NetCom fungerte i Galaxy S6 Edge også, det er bare simkortet broren min har som ikke fungerer. 

 

IMEI nummeret er der og er fint. Telio kundeservice sier at de ikke har registrert noen feil ved simkortet.

 

Et screenshot fra simkort-status:

 

 

post-259518-0-68276500-1441460078_thumb.png

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er så få koblinger på simkort at alle de aktive kontaktene er i bruk på alle mobiltelefoner, ellers ville jeg trodd dette var relatert til forskjellige måte å bruke kontaktene på kortet. Det mest nærliggende er vel å rense alle kontaktpunktene slik du har lagt fram saken, selv om det virker litt søkt. Hadde dette vært et stort problem og omhandlet mange hadde nok Telio visst om det.

 

 

Ok, så nå at mobildata fungerer. Da kan det kansje være noe med mobiloppsettet mellom S6 og Telio. Hadde denne typen problem på T68, men det problemet hadde mange andre også.

Endret av vidor
Lenke til kommentar

Får den kun inn 4G signaler vil kun data virker

Hvordan forestiller du deg at dette skal fungere? Nettet oppgraderer og nedgraderer tilkoblingen etter forholdene. Samsung sin tlf kan ikke låses til LTE only. Det er en mikroskopisk mulighet at ts kun har LTE dekning. Men som personens skjermbilde viser er personen tilkoblet WiFi (!), mens både PS og CS er offline, derfor no service.

 

TS: må du slå inn SIM PIN når du booter telefonen? Tipper det er noe med SIM kort registreringen som feiler, f.eks. en feil på SIM kort-leser, ikke kompatibel telefonprogramvare med SIM korttypen eller liknende.

Endret av mandela
Lenke til kommentar

Fikk vist ikke med meg skjermbildet. :)

At en telefon kun kobler seg til 4G er en feil jeg har sett tidligere på Samsung, derfor jeg tipset om det, prøve slå av 4G og se hva signalene viser. Men klart, er telefonen koblet til wifi virker jo internett selv uten sim og signaler, og da er forslaget ditt langt mer sannsynlig ja.  

Endret av esoteric
Lenke til kommentar

Det er så få koblinger på simkort at alle de aktive kontaktene er i bruk på alle mobiltelefoner, ellers ville jeg trodd dette var relatert til forskjellige måte å bruke kontaktene på kortet. Det mest nærliggende er vel å rense alle kontaktpunktene slik du har lagt fram saken, selv om det virker litt søkt. Hadde dette vært et stort problem og omhandlet mange hadde nok Telio visst om det.

 

 

Ok, så nå at mobildata fungerer. Da kan det kansje være noe med mobiloppsettet mellom S6 og Telio. Hadde denne typen problem på T68, men det problemet hadde mange andre også.

 

Det er kanskje verdt å bestille et nytt sim-kort da? :-)

 

Får du signaler om du slår av 4G? 

 

Jeg har vanligvis 4G av og kun 3G/2G på. Og som du ser på vedlagte bildet er signalstyrken god nok :-)

 

Hvordan ser infoen i *#0011# ut?

 

Det høres jo veldig rart ut at mobildata fungerer, men ikke tele. Nesten som om telefonen behandler SIM kortet som et rent data-sim.

 

Tar screenshot av denne infoen om litt :-)

 
Lenke til kommentar

Får den kun inn 4G signaler vil kun data virker,

er IMEI nummeret sperret kan også kun data virke, men ikke tale og SMS. 

 

Jeg tror ikke IMEI nummeret er sperret. Det står "IMEI status: OK" :-)

Tror jeg hadde bedt Telio om et nytt sim kort. Selv om det virker fint i andre telefoner. Evt ditchet Telio. ;)

Tror jeg hadde bedt Telio om et nytt sim kort. Selv om det virker fint i andre telefoner. Evt ditchet Telio. ;)

 

Hehe det er en god ide. Skal gjøre det uansett for å teste :-)

Lenke til kommentar

 

 

Det er kanskje verdt å bestille et nytt sim-kort da? :-)

 

 

Vanskelig å si om det vil ha noen effekt, men rart Telio ikke tilbydde deg det når du forklarte problemet. Hele greia høres veldig merkelig ut. Med mindre du er avhengig av Telio kan du jo bytte til noen andre som har en profil som passer ditt bruksmønster.

Lenke til kommentar

 

 

 

Det er kanskje verdt å bestille et nytt sim-kort da? :-)

 

 

Vanskelig å si om det vil ha noen effekt, men rart Telio ikke tilbydde deg det når du forklarte problemet. Hele greia høres veldig merkelig ut. Med mindre du er avhengig av Telio kan du jo bytte til noen andre som har en profil som passer ditt bruksmønster.

 

 

Jeg er ikke avhengig av Telio, men det hadde vært uansett fint om jeg hadde funnet årsaken til dette problemet :p I verste fall skal jeg nok gå til en annen operatør :-)

Lenke til kommentar

Du kan ikke se på telefonen hvorvidt IMEI er sperret eller ikke, men var den det, så ville heller ikke det Netcom kortet ha virket, så vi kan nok utelukke det, bare jeg som leste litt fort igjennom førsteposten og skjøt litt fra hofta her. ;)

 

Det er uansett hyggelig at dere prøver å hjelpe. Det setter jeg virkelig pris på :-)

Lenke til kommentar

Må du slå inn SIM PIN når du booter telefonen? Hvis ja, kan du sjekke en ting til: gå til *#9900# menyen og sett "debug level" til "High". Telefonen kommer til å reboote, hvis du kan taste inn SIM PIN etter reboot uten at telefonen krasjer, så er SIM kort inkompatibilitet litt mindre sannsynlig. Gå tilbake til *#9900# og sett debug level tilbake til "Low" når du er ferdig med testen.

Lenke til kommentar

Må du slå inn SIM PIN når du booter telefonen? Hvis ja, kan du sjekke en ting til: gå til *#9900# menyen og sett "debug level" til "High". Telefonen kommer til å reboote, hvis du kan taste inn SIM PIN etter reboot uten at telefonen krasjer, så er SIM kort inkompatibilitet litt mindre sannsynlig. Gå tilbake til *#9900# og sett debug level tilbake til "Low" når du er ferdig med testen.

 

Ja, jeg må slå inn SIM PIN når jeg booter telefonen. Jeg har sjekket det med debug level nå og etter å ha den på "High", krever mobilen SIM PIN etter reboot. Så det er kanskje lite sannsynlig at det er noe problem med sim? :-)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...