Gå til innhold

Snart kan iPhone-telefonene bli utstyrt med egne røykvarslere


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det beste er åpenbart fastmonterte, vedlikeholdte og seriekoblede røykvarslere montert i rommet. Det er ingen tvil om det. 

 

Men noen ganger har man ikke det, eller man vet ikke om de man sover hos har det. Da kan det være en ekstra sikkerhet å ha en egen. 

 

Husk at Apple er i ferd med å lansere Homekit - i et system med lysstyring og låsstyring er en tilkoblet røykvarsler en opplagt funksjon. "Om to røykvarslere slår ut, slå på alt lys og lås opp alle dører". 

 

I og med at en standard røykvarsler kjører et år på under 500mAh tror jeg ikke batterilevetiden er noen bekymring. Dette er neppe noe som kommer med det første uansett, Apple (og alle andre teknologiselskaper) patenterer stort sett alt de tenker på. 

Endret av Audun_K
Lenke til kommentar

Det meste som kommer i dag finnes i en eller annen form fra før av, akkurat hva Apple's Homekit vil bli og om det vil skille seg fra andre, på godt eller vondt er det nok ingen som vet enda, dette er nok produkt(er) som er ment til å vokse med tiden, blir jo uansett spennende og se hva de får til. 

Endret av esoteric
Lenke til kommentar

Hva har "økosystem" med sensorer å gjøre ?

 

jeg vet ikke om dere ser det , men jeg har ikke helt sansen for at det stadig skal komme forskjellige inkompatible systemer som skal gjør den samme jobben mere eller mindre like bra 

 

hvis man først  velger et system og senere vil oppgradere så har man jo ikke lenger garanti for at oppgraderingen vil virke  med det eksisterende systemet.

Den opprinnelige produsenten kan jo ha lagt ned virksomheten slik at man må velge noe fra en annen produsent

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Du ville bruke pengene på noe bedre som sparer liv. Dette "bedre" har du ikke gjort rede for, så da regner jeg med at du sitter på gjerdet til du har bestemt deg?

 

 

Ja, det regner du vel med. Det jeg sa var vel rent konkret at om den bare reddet ett liv (som var det du tok utgangspunkt i for at det skulle være nyttig) , så kunne de heller brukt pengene på noe annet som reddet liv i telefonen, eller gitt pengene til noe som reddet flere liv per krone (de kunne jo støttet veldighet, eller betalt en saklig mengde skatt feks), men om du er ute etter noe i telefonen, så har man ting som overvåkning av puls, eller enda bedre og mer brannsikre batterier og ladere som eksempel.

 

AtW

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Artig...AtW har gått fra "ganske useless" til å være med på ideen om at funksjonen kan være nyttig i noen sammenhenger. Det tok heller ikke mer enn et par sider med diskusjon. Bra jobba, failern...:-)

 

 

De to påstandene er det ekvivalente.

 

AtW

Jepp, men det er mye mer positivt å si at "dette kan være en nyttig funksjon i noen sammenhenger" enn å si det betydelig mer negative og provoserende "dette er ganske useless".

 

Hadde du startet ut med den positive vinklingen så hadde du ganske sikkert fått noen andre, og positive, reaksjoner.

Lenke til kommentar

 

 

Artig...AtW har gått fra "ganske useless" til å være med på ideen om at funksjonen kan være nyttig i noen sammenhenger. Det tok heller ikke mer enn et par sider med diskusjon. Bra jobba, failern...:-)

 

De to påstandene er det ekvivalente.

 

AtW

Jepp, men det er mye mer positivt å si at "dette kan være en nyttig funksjon i noen sammenhenger" enn å si det betydelig mer negative og provoserende "dette er ganske useless".

 

Hadde du startet ut med den positive vinklingen så hadde du ganske sikkert fått noen andre, og positive, reaksjoner.

 

 

Jeg kunne sikkert startet med en mer positiv vinkling, men det oppsummerer ikke mitt syn på det spesielt bra, som ikke er "positivt", men "teknisk interessant, funksjonelt, meh". Og postive reaksjoner fra hvem? De som ikke mener det er ganske useless? Sikkert, det er ikke noe mål for meg å få positive reasksjoner fra folk som er uenig med meg i seg selv, jeg er mer opptatt av at reaksjonene er saklige og rasjonelle.

 

AtW

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Jeg kunne sikkert startet med en mer positiv vinkling...

Så fint! Prøv det neste gang...:-)

 

 

Jeg har forklart hvorfor jeg antakelig ikke kommer til å gjøre det (om jeg da ikke faktisk er positiv til et produkt) i den delen du valgte å ikke sitere, jeg foretrekker å være ærlig og saklig kontra å framstå som positiv i alle sammenhenger.

 

AtW

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

...

 

jeg foretrekker å være ærlig og saklig kontra å framstå som positiv i alle sammenhenger.

 

AtW

Ærlig og saklig er bra, men det utelukker ikke at man kan fremstå som en positiv person.

 

 

Jeg har ikke som mål å framstå som positiv, jeg ønsker å framstå som jeg er, som er relativt nøytral, hverken speiselt positiv eller negativ, jeg tror faktisk folks higen etter å framstå som positive ofte fører til dårlige avgjørelser.

 

AtW

Endret av ATWindsor
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+45613274

 

 

 

Du ville bruke pengene på noe bedre som sparer liv. Dette "bedre" har du ikke gjort rede for, så da regner jeg med at du sitter på gjerdet til du har bestemt deg?

 

Ja, det regner du vel med. Det jeg sa var vel rent konkret at om den bare reddet ett liv (som var det du tok utgangspunkt i for at det skulle være nyttig) , så kunne de heller brukt pengene på noe annet som reddet liv i telefonen, eller gitt pengene til noe som reddet flere liv per krone (de kunne jo støttet veldighet, eller betalt en saklig mengde skatt feks), men om du er ute etter noe i telefonen, så har man ting som overvåkning av puls, eller enda bedre og mer brannsikre batterier og ladere som eksempel.

 

AtW

Mye de kunne gjort. Vi kunne også alle reist og hjelpt syrere. Dette er lite relevant til saken og bare en avsporing fra din side.

Lenke til kommentar

 

 

Jeg har ikke som mål å framstå som saklig, jeg ønsker å framstå som jeg er, som er relativt nøytral, hverken speiselt positiv eller negativ, jeg tror faktisk folks higen etter å framstå som positive ofte fører til dårlige avgjørelser.

 

AtW

Da var jo det avklart...

 

Hvorfor skal man være positiv til alt. Lett negativ realist er ganske greit.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

Jeg har ikke som mål å framstå som saklig, jeg ønsker å framstå som jeg er, som er relativt nøytral, hverken speiselt positiv eller negativ, jeg tror faktisk folks higen etter å framstå som positive ofte fører til dårlige avgjørelser.

 

AtW

 

Da var jo det avklart...

Hvorfor skal man være positiv til alt. Lett negativ realist er ganske greit.

Helt greit å være positiv realist også.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...