Gå til innhold

Hvordan er siden?


Anbefalte innlegg

Hei! Nå har jeg laget en hjemmeside/nettsted. Så lurte jeg på hva det var som manglet... Jeg veit at noe ikke funker ennå, men det kommer. Det jeg er ute etter er kommentarer til hvordan designet, utstenet og innholdet er.

Adressen er: MagazinWEB.tk

Vet ikke helt om det er her jeg skal poste dette men...

 

Takker for alle svaR :-)

Edit: Adressa er jo smart og ha med ;)

Endret av stian123
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvor skal jeg starte?

 

- Streker som følger musa (x/y-akse) er leimheten selv. Vi snakker leimhetsfaktor 11.

 

- Logoen skriker etter antialiasing i kantene.

 

- Hvorfor i alle dager har du banner med reklame for sida di PÅ SI DA DI!? Det er jo bare dumt! Skal du ha en slik reklamebanner, så er det for å ha den på andre sider, for å få folk til å komme til deg! Det er ikke noe vits når de allerede er på siden din.

 

- Den rullende teksten er forstyrrende, er i en farge som ikke passer til resten av siden, og den gir i det hele tatt et svært amatørmessig preg over hele siden. Spesielt når den ikke engang utfyller hele cellen den står i. Rullende tekst bør bare brukes der den har et _designmessig_ formål, det er nå iaffal min mening.

 

- Voten passer overhodet ikke inn på resten av siden, siden den bruker en helt annen stil. Helt andre farger, og den har til og med en logo som ikke er din på seg. Dessuten driver den og bitcher om at jeg må aktivere cookies, men det vil jeg ha meg frabedt, for cookies er indeed på.

 

- Hover'n i menyen bugger og blinker noe inni h3lvete enkelte ganger. Vil tro det er den nevnte museeffekten som føkker.

 

- Du skifter mellom å bruke Verdana (tror jeg) og times new roman. Hold deg for all del til én font, eller fonter som passer spesielt godt sammen.

 

- Hvorfor står "credits" to ganger nederst på siden?

 

- Når du har hover i hele rutene i menyen burde også anchor-taggen (<a>) gjelde hele ruta. (rute=celle). Jeg trykte en del ganger i ruta, men utenfor selve linken før jeg skjønte det.

 

- Ville lagt på en venstremargin i menyen, så den ikke blir så skvisa inn til venstre.

 

 

Jeg virker sikkert som teh bitchy one her nå, men jeg mener det godt. ;)

 

 

 

 

 

EDIT:

NGRH! Sensurering av "h elvete"... :cool:

Endret av Mikka
Lenke til kommentar

* Den greia som følger musa, MÅ BORT!

* I menyen går det bare an å klikke link når man holder musa over teksten. Det burde også gå an å trykke der det ikke er tekst for å følge en lenke. Enkel feil som er lett å rette.

* Hvorfor i all verden har du en "tilbake" knapp sånn midt i menyen. (Ok, så den var nesten i slutten, men allikevel...)

* Pollen passa ikke inn, lag din egen om du mestrer det, om ikke; {remove}

* Om du absolutt vil bruke den "reklame-for-egen-side-banneren" din, legg den i en "link til meg" kategori eller lignende. Ikke på hovedsiden!

* Hold deg til maks to fonter (som passer sammen!) og ikke miks tekst i samme avsnitt. :roll:

* Times New Roman burde vært bannlyst.

* Skal du ha den counteren du har der, ville jeg plassert den en annen plass. Ikke spør meg hvor..

* Scrollende tekst. Tro'kke det nei!

* Du burde ha forskjellig farge mellom side/bakgrunn.

* 2px FETE kantlinjer mellom cellene; {remove}

* Ellers enig med det Mikka har kommet med.

 

 

Førsteinntrykket var at dette er en side satt sammen av grafikk fra "Larrys big collection of animated Gif's" eller "Jodis website-icons". Dere fatter hva jeg mener. Litt for enkelt etter mitt hue. Men det er da bare meg da.

Endret av PoleCat
Lenke til kommentar

- som sagt før; den koordinatsaken MÅ bort. ser absolutt ikke bra ut. virker forstyrrende

 

- de blinkende stjernene ser ut som reklame likte ikke det heller.

 

- overskriften er heller ikke av de helt spreke og burde kanskje vært piffet opp, men det er andre ting sm er viktigere først.

 

- på siden går den samme fargen (blå) igjen over alt, ganske kjedelig. noen kontraster på viktigere ting hadde gjort seg

 

-legger også merke til at headeren/logoen ikke vises på alle sidene, grunnleggende feil.

 

- menyen er heller ikke av det helt store. for det første er den ikke lik på alle sidene. for det andre er det bare mulig å trykke på selve teksten ikke på hele knappen selv om også knappen får en mouseover.. kan virke forvirrende.

 

- legger også merke til noen "clipart" bilder på siden. f.eks. på "Brunla 8C"

 

- ser du har vært masse rundt på nettet å funnet diverse gratistjenester som poll, login forum. hvis du skal bruke sånne gratisjtenester (som egentlig ikke er helt bra det heller) så må du i alle fall tilpasse de til siden. tenker på farger og størrelse.

 

er en del å gjøre hvis siden skal bli tipp topp..

men først og fremst. fjern den koordinatsaken, virket bare forstyrrende!!!! :yes:

 

- smidt

Lenke til kommentar

Som alle andre her har nevnt:

- Det krysset som følger musa gjør at jeg trykker alt+f4 fortere en min egen skygge.

- Den banneren med blinkene stjerner er slitsom

- Rullende tekst er heller ikke bra

 

Hele sida virker veldig rotete, med alle sakene du har lagt inn. Poll'en, tjukke rammer på cellene etc.

 

Men den 'månedens award' logoen var fin, trenger though litt anti-aliasing i kantene.

Lenke til kommentar
Som alle andre her har nevnt:

- Det krysset som følger musa gjør at jeg trykker alt+f4 fortere en min egen skygge.

- Den banneren med blinkene stjerner er slitsom

- Rullende tekst er heller ikke bra

 

Hele sida virker veldig rotete, med alle sakene du har lagt inn. Poll'en, tjukke rammer på cellene etc.

 

Men den 'månedens award' logoen var fin, trenger though litt anti-aliasing i kantene.

Selv ikke fan av den av den kryssen som følger musa, men ingen grunn til

å lukke sida "fortere en din egen skygge" for det vel?

Lenke til kommentar
Som alle andre her har nevnt:

- Det krysset som følger musa gjør at jeg trykker alt+f4 fortere en min egen skygge.

- Den banneren med blinkene stjerner er slitsom

- Rullende tekst er heller ikke bra

 

Hele sida virker veldig rotete, med alle sakene du har lagt inn. Poll'en, tjukke rammer på cellene etc.

 

Men den 'månedens award' logoen var fin, trenger though litt anti-aliasing i kantene.

Selv ikke fan av den av den kryssen som følger musa, men ingen grunn til

å lukke sida "fortere en din egen skygge" for det vel?

Kanskje ikke, men jeg får noia av å ha sånne greier som følger etter pekeren. Det er vel på samme måten som når man åpner en side med bakgrunnsmusikk og har på veldig høyt volum - kan få hjerteinfarkt av mindre.

Lenke til kommentar
Som alle andre her har nevnt:

- Det krysset som følger musa gjør at jeg trykker alt+f4 fortere en min egen skygge.

- Den banneren med blinkene stjerner er slitsom

- Rullende tekst er heller ikke bra

 

Hele sida virker veldig rotete, med alle sakene du har lagt inn. Poll'en, tjukke rammer på cellene etc.

 

Men den 'månedens award' logoen var fin, trenger though litt anti-aliasing i kantene.

Selv ikke fan av den av den kryssen som følger musa, men ingen grunn til

å lukke sida "fortere en din egen skygge" for det vel?

Kanskje ikke, men jeg får noia av å ha sånne greier som følger etter pekeren. Det er vel på samme måten som når man åpner en side med bakgrunnsmusikk og har på veldig høyt volum - kan få hjerteinfarkt av mindre.

Du kan vel ikke sammen ligne ikoner som følger etter mus pekeren med musikk??

Lyd og bilde er to forskjellige ting...

 

Poenget mitt er:

markering for muse pekeren er ikke så fett,

Men det du sier er veldig over drevet! :shrug:

+ veldig unødvendig ;)

Lenke til kommentar
Du kan vel ikke sammen ligne ikoner som følger etter mus pekeren med musikk??

Jo, faktisk. Fordi det er to ting som begge er unødvendige, begge er irriterende, begge har '95-faktor og begge tar fokus bort fra det som er viktig.

Må si meg enig med LordTimmy. ALT+F4 er en passende kombinasjon til slike effekter.

Lenke til kommentar
Du kan vel ikke sammen ligne ikoner som følger etter mus pekeren med musikk??

Jo, faktisk. Fordi det er to ting som begge er unødvendige, begge er irriterende, begge har '95-faktor og begge tar fokus bort fra det som er viktig.

Må si meg enig med LordTimmy. ALT+F4 er en passende kombinasjon til slike effekter.

altså, vis du synes en side bare skal bestå kun av det viktigste så kan den like godt bestå av rein tekst. Lyd og bilde er det samma? Spillt CS uten lyd? Og det kaller jeg ikke mye effect, må litt mer enn det nivået...

Endret av tjcombo
Lenke til kommentar
Du kan vel ikke sammen ligne ikoner som følger etter mus pekeren med musikk??

Jo, faktisk. Fordi det er to ting som begge er unødvendige, begge er irriterende, begge har '95-faktor og begge tar fokus bort fra det som er viktig.

Må si meg enig med LordTimmy. ALT+F4 er en passende kombinasjon til slike effekter.

altså, vis du synes en side bare skal bestå kun av det viktigste så kan den like godt bestå av rein tekst. Lyd og bilde er det samma? Spillt CS uten lyd? Og det kaller jeg ikke mye effect, må litt mer enn det nivået...

Om en side har en bakgrunnsmusikk (f.eks midi-fil) så får ikke den siden gitt meg noe budskap, fordi det musikken irriterer vettet av meg og jeg får ikke konsentert meg. Mulig det bare eg meg, du har tydeligvis et annet syn på saken.

Nå er det da en webside vi snakker om, ikke et spill. Stor forskjell, men jeg fatter at du prøvde å få frem et poeng.

Synes også at overdreven grafikk/flash-bruk på en side gir samme negative effekten, så lenge det ikke er dette webmaster ønsker å vise frem da..

Nå er vel dette til syvende og sist opp til den enkelte hva de selv mener. Om du ikke er enig med meg, er vel det bare bra for deg. Det betyr vel bare at du er litt mer tolerant enn meg. ;)

Lenke til kommentar
Du kan vel ikke sammen ligne ikoner som følger etter mus pekeren med musikk??

Jo, faktisk. Fordi det er to ting som begge er unødvendige, begge er irriterende, begge har '95-faktor og begge tar fokus bort fra det som er viktig.

Må si meg enig med LordTimmy. ALT+F4 er en passende kombinasjon til slike effekter.

altså, vis du synes en side bare skal bestå kun av det viktigste så kan den like godt bestå av rein tekst. Lyd og bilde er det samma? Spillt CS uten lyd? Og det kaller jeg ikke mye effect, må litt mer enn det nivået...

Om en side har en bakgrunnsmusikk (f.eks midi-fil) så får ikke den siden gitt meg noe budskap, fordi det musikken irriterer vettet av meg og jeg får ikke konsentert meg. Mulig det bare eg meg, du har tydeligvis et annet syn på saken.

Nå er det da en webside vi snakker om, ikke et spill. Stor forskjell, men jeg fatter at du prøvde å få frem et poeng.

Synes også at overdreven grafikk/flash-bruk på en side gir samme negative effekten, så lenge det ikke er dette webmaster ønsker å vise frem da..

Nå er vel dette til syvende og sist opp til den enkelte hva de selv mener. Om du ikke er enig med meg, er vel det bare bra for deg. Det betyr vel bare at du er litt mer tolerant enn meg. ;)

Fortsatt er poenget mitt:

 

alt+F4 for en side som har et bilde under muse pekeren, er ikke det "litte granne" overdrevet?

Lenke til kommentar
Som alle andre her har nevnt:

- Det krysset som følger musa gjør at jeg trykker alt+f4 fortere en min egen skygge.

- Den banneren med blinkene stjerner er slitsom

- Rullende tekst er heller ikke bra

 

Hele sida virker veldig rotete, med alle sakene du har lagt inn. Poll'en, tjukke rammer på cellene etc.

 

Men den 'månedens award' logoen var fin, trenger though litt anti-aliasing i kantene.

Selv ikke fan av den av den kryssen som følger musa, men ingen grunn til

å lukke sida "fortere en din egen skygge" for det vel?

Kanskje ikke, men jeg får noia av å ha sånne greier som følger etter pekeren. Det er vel på samme måten som når man åpner en side med bakgrunnsmusikk og har på veldig høyt volum - kan få hjerteinfarkt av mindre.

Du kan vel ikke sammen ligne ikoner som følger etter mus pekeren med musikk??

Lyd og bilde er to forskjellige ting...

 

Poenget mitt er:

markering for muse pekeren er ikke så fett,

Men det du sier er veldig over drevet! :shrug:

+ veldig unødvendig ;)

Ok, det er din mening. Jeg synes det er en uting å bruke sånt på en webside - om du ikke er enig er det greit. Jeg ser ikke noe grunn til å gjøre problemet større enn det er.

Lenke til kommentar
Fortsatt er poenget mitt:

 

alt+F4 for en side som har et bilde under muse pekeren, er ikke det "litte granne" overdrevet?

Nå er ikke dette et bilde, men en fet 2-3px linje som følger hele skjermen...

Nå er selvfølgelig ikke dette eneste grunnen til at jeg ALT+F4'er denne siden (eller egentlig så trykker jeg på x oppe i høyre hjørne.. ;) )

Lenke til kommentar
Fortsatt er poenget mitt:

 

alt+F4 for en side som har et bilde under muse pekeren, er ikke det "litte granne" overdrevet?

Nå er ikke dette et bilde, men en fet 2-3px linje som følger hele skjermen...

Nå er selvfølgelig ikke dette eneste grunnen til at jeg ALT+F4'er denne siden (eller egentlig så trykker jeg på x oppe i høyre hjørne.. ;) )

Hvorfor ikke bare skru av PC'en?

Endret av tjcombo
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...