Gå til innhold

Er dette en god nok stasjonær pc til å håndtere sterke oppgaver? (15k)


Anbefalte innlegg

Hei, 

 

Har tittet litt rundt for å finne en god stasjonær pc som kan brukes til videoredigering, ultra på spill som bf4 og h1z1, men som også håndterer å streame på twitch uten hakking eller andre hardware problemer. Nå er det noen år siden jeg holdt meg oppdatert på hardware i IT verdenen, men tror jeg har satt opp noe som skal fungere.

 

Har en liste her, er villig til å bruke maks 15 000. 

 

https://www.komplett.no/k/shoplist.aspx?mode=receive&si=1588711&su=05AA31FA-8000-42AF-B2A3-7657E2D75E9F

 

Jeg satte sammen noen komponenter, men er det enkelte deler som burde byttes ut? Noe som er billigere men like bra? Er litt usikker på om skjermkortet mitt er bra nok, men lurer også på om jeg ikke har et litt for dyrt hovedkort. 

 

Setter pris på hjelp fra dere proffe.

 

 

Edit: Er det forresten lurere å vente til nyere skjermkort/prossesorer kommer ut? Har på følelsen at det er i nær framtid.

Endret av KroenenKarl
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

De fleste Z97 hovedkort passer LGA 1150 ja som prosessoren du valgte.

Men ville nok gitt lavere pris for et slik oppsett i dag.

 

Husk at hypertreading ikke gir like mye kraft som 6 kjerne cpu fra sokkel 2011 og nyere.

Mitt råd er å vurdere noe bedre særlig hvis du kommer å konvertere mye film eller jobbe med mye videoredigering i 4k.

Battlefield 4 drar nytte av 8 kjerner, men man bør helst ha SLI oppsett får få mest kraft.

Lenke til kommentar

Nå tenkte jeg å ha i7 prosessor fra intel som kan overklokkes, men hvis det har seg slik at hovedkortet ikke passer med resten er det et forslag på et annet hovedkort som jeg kan bruke?

 

Tenk gjerne litt gjennom den mikroskopiske ytelsesforskjellen mellom i5 og i7 i spill. Alle Intel's K-prosessorer kan overklokkes, i5 som i7.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...