Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Kvise midt i pannen!

AnonymDiskusjon

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har fått en jævlig stor kvise midt i pannen. Den er liksom under huden, som en kul. Noen som har noen tips til å få den vekk til imorgen? Skal noe viktig i morgen så den må vekk!! 

Anonymous poster hash: 7608e...4b0
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er stor fare for at det blir eit svært krater dersom du trykker formykje på den.

Det einaste trikset som eg har er å sette ein tape-bit over kvisa over natta, då vil huda bløtne opp slik at du får tatt hol på kvisa og tømt den for verk utan å trykke verket innover i huda. Men dette er meir eit triks for å få vekk inngrodde kviser som er såre gjer vondt. Det vil ta mange dagar før det blir bra igjen.

Om du skal noke viktig alt i morgon så vil eg anbefale at du bruker sminker til å tone ned raudfargen, då er den i alle fall ikkje like synlig.

Skrevet

Det er stor fare for at det blir eit svært krater dersom du trykker formykje på den.

Det einaste trikset som eg har er å sette ein tape-bit over kvisa over natta, då vil huda bløtne opp slik at du får tatt hol på kvisa og tømt den for verk utan å trykke verket innover i huda. Men dette er meir eit triks for å få vekk inngrodde kviser som er såre gjer vondt. Det vil ta mange dagar før det blir bra igjen.

Om du skal noke viktig alt i morgon så vil eg anbefale at du bruker sminker til å tone ned raudfargen, då er den i alle fall ikkje like synlig.

Har prøvd å skvist den men den er så "moden" at det ikke funker. Hva om jeg er gutt?  :)

Anonymous poster hash: e76ec...1c6

Skrevet

Har du tilgang på isbiter hjelper det å forsiktig gni isbiten forsiktig inntil kvisen helt til isbiten smelter (som tar omtrent 5 minutter). Bare vær forsiktig så du ikke sprekker kvisen, da begynner det å blø, og det tar lengre tid før den går bort. Du kan godt prøve flere isbiter, men pass på så du ikke får frostskader. :)

Det har i hvert fall fungert for meg dersom jeg må bli kvitt en kvise fort, og hevelsen går alltid bort i løpet av en dag! 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...