Gå til innhold

"Finn synspunkter i viktige enkeltsaker som bygger opp under ideologien"


Anbefalte innlegg

Jeg skjønte ikke helt oppgaven min, som er og finne synspunkter i viktige enkeltsaker som bygger opp under ideologien. Partiet jeg har om er arbeiderpartiet. Er arbeiderpartiets ideologi sosialistisk (sosialdemokratisk)? Kan en av enkeltsakene som bygger opp under ideologien være for eksempel om vi skal ha private sykehus eller private skoler? (håper noen skjønner hva jeg mener selv om det ble litt rotete)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Problemet ditt er at læreren din forutsetter at Arbeiderpartiet har en ideologi. Arbeiderpartiet er et styringsparti - det er derfor sjelden sammenheng mellom hva de støtter i opposisjon og hva de selv gjennomfører i regjering.

 

I den grad man kan si at Arbeiderpartiet har standpunkter som støtter opp om ideologi vil det være den fagpolitiske bevegelsen og Arbeiderpartiets vern om fradrag for fagforeningskontingenter.

Lenke til kommentar

Selvsagt har AP en ideologi. Men jeg har ikke tenkt å begi meg utpå en definisjon av den. Til trådstarter: det står vel sikkert i boken din hva APs ideologi «er»? At de er sosialdemokratisk er jo riktig det. Kanskje denne linken hjelper deg, hvor Jonas Gahr Støre forteller om store problemstillinger AP står overfor, blant annet å beskytte og videreføre «den norske modellen».

 

http://www.nrk.no/ytring/et-moderne-fellesskap-1.11186085

Endret av Kakofoni
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...