Gå til innhold

Jeg lurer på noe om dette er praktisk mulig? Jeg nevnte ikke teknisk mulig


Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg lurer på om det er praktisk mulig å lage en linux distribusjon som gjør brukeren uavhengig av mus? Se bort fra spill? Det er mulig å være uavhengig av mus i 3D modellering hvis en vet hva en gjør med software uten mus. Jeg spør ikke om teknisk mulig for jeg vet det er det. Jeg ser meg for en musesyke som jeg kan risikere å få. Også, datamusen distraherer flystikke (joystick) som jeg spiller X-Plane 10 med.

 

Ja, jeg er ekstremt nøye som en "kvinnelig prinsesse", selv om jeg er en mann og jeg er hetero og jeg forstår hvordan kvinner tenker i sine tanker.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Første tanke er at det kommer an på brukergrensesnittet til de applikasjonene man trenger/ønsker å bruke, og hvor godt de er tilpasset bruk uten mus. Vil tippe de aller fleste følger ett "normalt" grensesnitt, og det er nok designet med utgangspunkt i mus + tastatur. Touchscreen kan muligens erstatte musen, ellers så vil det nok koke ned til hvor mange og gode tastatur snarveier applikasjonene har.

Lenke til kommentar

Første tanke er at det kommer an på brukergrensesnittet til de applikasjonene man trenger/ønsker å bruke, og hvor godt de er tilpasset bruk uten mus. Vil tippe de aller fleste følger ett "normalt" grensesnitt, og det er nok designet med utgangspunkt i mus + tastatur. Touchscreen kan muligens erstatte musen, ellers så vil det nok koke ned til hvor mange og gode tastatur snarveier applikasjonene har.

Du nevnte gode tastatur snarveier. Ja, det vet jeg på forhånd, så det er praktisk mulig å være uavhengig av musen.

Lenke til kommentar

 

Ja, ser det. Jeg savner... svart bakgrunn med hvit tekst. Jeg har prøvd det i en dag, hvilket er mye mer behagelig som medfører mer skarpt for å konsentrere fordi øyne blir ikke belastet.

 

 

Fargene kan du tweake til øyet blir stort og vått i Linux. 

 

Men kvinner uten mus? Jeg vet ikke, jeg ...

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...