Gå til innhold

Flytte store datamengder


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Du kan prøve en netttjeneste som heter Filemail - Hvis du oppretter Pro Konto (gratis test i 7 dager) kan du sende så mye data du vil via e-post. De har også støtte for Torrent. 

 

Men dette blir kanskje ett ekstra hopp når du først må laste det opp til Filemail sine servere også ned igjen til "B" isteden for direkte fra A til B.

Endret av Dapp47
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F

 

Å vurdere noe annet enn FTP, er ikke helt i vater...

Filezilla er vel programmet som bør brukes.

https://filezilla-project.org/

 

FTP er neppe riktig protokoll for å flytte så mye data, og iallefall ikke hvis det er på LAN. - Er det på WAN så ville jeg brukt ett sync-verktøy med feilsjekking som jeg nevnte over.

 

 

FTP protokollen er nettopp riktig protokoll for filoverføring. Hvilken annen protokoll ville du brukt?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

FTP er ein møkka-protokoll som alle burde slutte å bruke for lengst.

 

FTP validerer på ingen måte filen som blir overført, har det vært avbrudd så er risikoen for korrupsjon høg.

Overførselen er ikkje kryptert, er det businesssensitiv informasjon så kan du risikere lekasjer.

 

Min anbefaling er rsync, men Windows folk trenger GUI og då er vell Bittorrent sync det dei trenger.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F

FTP er ein møkka-protokoll som alle burde slutte å bruke for lengst.

 

FTP validerer på ingen måte filen som blir overført, har det vært avbrudd så er risikoen for korrupsjon høg.

Overførselen er ikkje kryptert, er det businesssensitiv informasjon så kan du risikere lekasjer.

 

Min anbefaling er rsync, men Windows folk trenger GUI og då er vell Bittorrent sync det dei trenger.

 

Tøv og tull...

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F

Ja fortell meg at FTP har checksumming av dataoverføringen så skal eg tro deg eg nettopp sa er tull.

 Påstår du at TCP ikke har korreksjon?

 

SFTP er jo også en mulighet...

Endret av Slettet-t8fn5F
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F

Umm... SFTP, SCP, rsync, osv osv.

 

Hvis du tror det ikke har kommet alternativer til FTP siden det så dagens lys i 1971, så tar du grundig feil.

 

da kan du vel komme med et godt forslag til TS...

Lenke til kommentar

 

Skal flytte ca 200 GB med data fra A(50/50 linje) til B(100/100)

Alt det tekniske er forøvrig på plass. Trenger bare forslag til hvilket program jeg skal bruke for å ta selve kopieringsjobben.

 

Jada, kalle dette for en stor mengde data?

LOL

Over internet er dette forholdsvisstor mengde data (regner ikke med private brukeres torrenting o.l. ;-) ).

 

ssh(sftp/scp) med f.eks. filezilla fungerer bra til dette etter min erfaring.

rsync (gjennom ssh eller vpn mellom sites) fungerer og bra om enn ikkje er redd for cli.

total copy er vel i hovudsak meint mellom windows disker og smb shares.

bittorrent sync har eg lite erfaring med men har høyrd mykje bra om for syncing av filer over internet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...