Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Øyelokk på originallykter


hawk52

Anbefalte innlegg

Har sittet i to timer nå og lest gjennom lovdata, den store threaden om lys her på Diskusjon.no, andre forumer og 1/4 av Google til jeg gikk lei.

 

Ingen steder står det skriftlig at modifiseringer av frontlykter som f.eks øyelokk som ikke blokkerer lyset er ulovlig. Det eneste er at de må være E-godkjente som innebærer lyslengde, bredde og den regla der.

 

Laget egne øyelokk for frontlyktene med vinyl for en god stund siden og har kjørt langt med de, vært gjennom rutinekontroller og forbi politiet utallige ganger. Sjekket lyskjeglen for nærlys og fjernlys, og vinylen er ikke i veien for lyskjeglen på noen som helst måte.

 

jA3AceY.jpg

 

Likevel sitter jeg med en følelse av at det snart kommer en saftig bot av Statens Vegvesen (som jeg enda ikke har møtt) på grunn av disse, selv om jeg gladelig kan rive de på stedet.

 

Noen som vet litt mer om dette av egen erfaring, eller enda bedre en paragraf som sier imot? 

 

Er enig at det ser utrolig harry ut, det er liksom meninga med en ironisk distanse. Stay rice 4 life.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har ferie nå. Hvis du ikke bor flere timers kjøring unna meg, kan jeg godt komme og rive dem av for deg. Så slipper du å bekymre deg mer, og vi føler oss bedre begge to.

 

EDIT: da ryker sannsynligvis klistremerket også.

 

Da må du drive på en god stund, for det er flere klistremerker bak, samtidig en saftig krommet potte med plass til en loff i.

 

Montert spesielt for sånne som deg  :w00t:

Lenke til kommentar

Skal ikke så mye for å få greit rånepreg på en 850, bytt til svart grill, sot vinduer og noen felger. Kapp fjører.

 

Er en 460, har lakkert grillen matt svart (ingen dårlig lakkering, med pussing og primer) etter jeg tok bildet. Mest fordi den var utrolig stygg på nært hold, har gått gjennom nesten 300 000km med steinsprut. Nå ble den stygg på langt hold så nå er det ingen tvil  :wee:

 

Betalte bare 5000kr for bilen og har hatt den i et år, EU-ok til Januar 2017. Liten bil å herje med så jeg får den perioden ut av systemet før det blir en ordentlig bil.

Lenke til kommentar

Du er i alle fall trygg, siden det er rett over 6 timers kjøring for å komme til bilen din iflg. gulesider.

 

Hvis du ikke har gjort det enda anbefaler jeg at du forsikrer bilen i eget navn så fort som mulig, for å begynne å spare bonus.

 

Såpass, da kan jeg sove trygt i natt. Det har jeg nå tenkt til, men takk for tipset   :wee:

 

EDIT: Liker at du tok deg bryet å muligens søke gjennom etter Facebook-profilen min for å finne regnummer, siden jeg er så snill og har bilen som forsidebilde, deretter søke det opp på 2282. Er noe jeg selv kunne gjort for moroskyld.

Endret av hawk52
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...