Gå til innhold

[Løst] Verdi: diverse FUJITSU blade servere


Anbefalte innlegg

Hei.

 

Jeg sitter på 4 stk eldre FUJITSU Siemens blade servere.

Er veldig usikker på hva som egentlig virker og ikke virker på disse

 

Kommer til å oppdatere denne tråden med mer info om disse

 

server 1:  RX200 S3 2 x Xeon E5335

server 2 : RX300 S3 1 x Xeon E5130

Server 3: ?

Server 4: ?

 

Ram er jeg veldig usikker hva de skal ha, disse er tatt ut å ligger for seg selv.

 

Det sitter også diverse server ethernet kort i disse med 2 x Ethernet.

 

Det jeg lurer på er om man kan få noe for slike gamle servere idag.

 

 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Uff, det der virker gammelt. E5335... Høres ut som som en CPU jeg kjøpte i 2007. Ikke mye du får for det i dag. Supporten er gått ut for lengst, det er tvilsomt om produsenten engang har deler for dem. Og Fujitsu... ikke veldig mye brukt i det segmentet, Dell og HP er markedsledere der. For en privatperson er det mest sannsynlig vært nada-niks.

Lenke til kommentar

Uff, det der virker gammelt. E5335... Høres ut som som en CPU jeg kjøpte i 2007. Ikke mye du får for det i dag. Supporten er gått ut for lengst, det er tvilsomt om produsenten engang har deler for dem. Og Fujitsu... ikke veldig mye brukt i det segmentet, Dell og HP er markedsledere der. For en privatperson er det mest sannsynlig vært nada-niks.

Ja de nok fra 2005-2007 regner jeg med. Jeg tenker jeg ikke får mye for disse, men det er bedre å selle de for noe enn å slenge de på dynga. Er sikkert noen der ute som trenger noen deler   :)

 

Tror også det er en Intel Celeron D (Cedar Mill) i en av dem.. Topp CPU da, hele 533 FSB og 512 Kb l2 cache.

  Endret av Quinsy
Lenke til kommentar

Gamle servere får du generelt lite for.

Vil tro om du får solgt de blir det ikke noe mer enn 2-300 kr maks.

Å frakte dem blir vel også dyrt da i hvertfall server nr 2 er over 10kg om det er med disker. Så da går du i grunnen opp i opp.

jeg komme ikke til å sende disse  ;) blir til noen som bor i fredrikstad/Sarpsborg område som ønsker å hente.

 

Vil bare bli kvitt litt gammelt utstyr, boden begynner å bli litt full av server og Cisco bokser. 

 

Men da setter jeg de opp for salg mot en liten symbolsk sum bare.

Lenke til kommentar

Tror også det er en Intel Celeron D (Cedar Mill) i en av dem.. Topp CPU da, hele 533 FSB og 512 Kb l2 cache. 

Cedar Mill, ja. Netburst-basert CPU. En arkitektur som ble utdatert da Core2 ble lansert. Husker at selv den tregeste Core2 prosessoren i mange tilfeller var raskere enn den raskeste Netburst-baserte prosessoren. AMD ble akterutseilt, og som kjent ga de opp ytelseskampen mot Intel.

 

Jeg husker veldig godt da Core2 kom. Hadde en Pentium 4 630 3.0 GHz ("Prescott-2M") med HT og x86_64. Denne og tilhørende hk røk, og jeg fikk en Intel Core2 Duo E6300 1.86 GHz i erstatning. Sistnevnte var over dobbelt så rask som Pentium 4 CPU, enda sistnevnte hadde en mye høyere klokkefrekvens.

Lenke til kommentar

Gamle bladservere uten en bladkasse som disse serverne passer i er verdiløse. Ethernetkortene du nevner er proprietære og kan bare brukes sammen med disse bladserverne og i disse bladkassene. Er du heldig kan du klare få noen sjokolader for minnebrikkene eller cpuene.

 

I bladserversegmentet er det HP, IBM og Dell som er store. Av disse er det bare IBM som har klart å være tro mot sin egen bladkasse slik at man fortsatt kan kjøpe nye bladservere til bladkasser man kjøpte i 2004.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...