Gå til innhold

Russland skal ha hacket seg inn i Pentagon


Anbefalte innlegg

 

 

 

Først var det kina som var den store syndebukken i flere år.

Nå er det Russland som er den store syndebukken.

 

Russland skal demoniseres for alt det er verdt i disse tider. Massene lar seg lure, så tydeligvis funker propagandaen.

 

 

Er ikke din kommentar et bevis på at russland sin propaganda fungerer?

 

 

Russiske myndigheter driver med propgaganda akkurat som amerikanske og andre. Derfor best å ikke stole på noen av dem.

 

 

Dette er vel det motsatte av det du sa i din første kommentar?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dette er vel det motsatte av det du sa i din første kommentar?

 

Min kommentar gikk på at Russland demoniseres mer enn de andre om dagen i vestlig media. Det er en grunn for det, og derfor min kommentar. Sjelden vi får høre her i vesten om folk som blir halshogd i Saudi-Arabia f.eks av myndighetene der. Kan det være fordi vesten har olje interesser der tro... (og andre grunner).

 

Dette her er veldig enkelt. Kirke og stat (hvor som helst i verden) bruker frykt for å beholde kontrollen over massene, og derfor må dem skape mer av det hele tiden. Så lenge systemet er som det er, igjen hvor som helst i verden egentlig, så vil det alltid være en person, en gruppe eller land som liksom skal true oss. Isis, ISIL, IS terrorgruppa er nok en slik fiende som er skapt for dette formålet. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Dette er vel det motsatte av det du sa i din første kommentar?

 

Min kommentar gikk på at Russland demoniseres mer enn de andre om dagen i vestlig media. Det er en grunn for det, og derfor min kommentar. Sjelden vi får høre her i vesten om folk som blir halshogd i Saudi-Arabia f.eks av myndighetene der. Kan det være fordi vesten har olje interesser der tro... (og andre grunner).

 

Dette her er veldig enkelt. Kirke og stat (hvor som helst i verden) bruker frykt for å beholde kontrollen over massene, og derfor må dem skape mer av det hele tiden. Så lenge systemet er som det er, igjen hvor som helst i verden egentlig, så vil det alltid være en person, en gruppe eller land som liksom skal true oss. Isis, ISIL, IS terrorgruppa er nok en slik fiende som er skapt for dette formålet. 

 

 

Greit det. Men hvis du følger med litt i russisk presse hvordan de demoniserer vesten, så er dette vi leser bare blåbær i forhold. Poenget mitt var at du i ditt første innlegg virket som du trodde dette var noe unikt for "vestlig" presse.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg kom over en lengre engelskspråklig artikkel om Norge i Pravda, og der kan man virkelig snakke om demonisering. Bildet som ble malt opp der var at Norge var en bandittstat som hadde stjålet Svalbard og holdt hele Russland som uskyldig gissel og i mange tiår blokkert for at Russland fikk benyttet seg av sine resurser i nord. Til slutt måtte Russland gå med på Norges urimelige krav ellers ville de aldri fått lov å hente opp olja si. Men det var veldig sårt for Russland. 

 

Jeg kan love at til sammenligning med det jeg leste der er norsk presse knusktørr objektiv framstilling av fakta. Ikke kommentarfeltene på de store nettavisene da, siden de er hjemsøkt av propagandabrigader med generiske "norske" navn med bare sånn passelig forståelse for hvordan nordmenn normalt sett formulerer seg. Heldig at det er såpass kulturkræsj, sånn at man klarer skille de fra vanlige folk med normale russlandsympatier. 

 

Kommentarfeltene på norske nettaviser framstår jo som slagmark for propagandakrig mellom minst to profesjonelle partner. 

Endret av tommyb
Lenke til kommentar

Begge er ikke like ille, i USA er det ikke regnet som en livstruende tilstand å være høylydt opposisjonspolitiker. 

Men det er elementer der USA er ille nok, for all del. Og NSA leser ikke dette, de har da verdens kraftigste datamaskiner til å skumme gjennom for seg. Slenger vi derimot inn noen flere stikkord så fyrer vi opp noen flagg som bobler oss opp på lista. 

 

Hei, NSM, bare ta det med ro, skjer ingenting her. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

tror åpne port kunne mota besjed igjennom en brannmur via en Proxy fra pcens side. ellers ville det ikke vært mulig med dagen internett for brannmur gjør det umulig koble seg til a og b hvis en ikke er åpen mistes ikke kontakten. eksempel jeg går på tek.no tek svarer 80 http jeg kommer inn. jeg kan eksempel med dagens internett bruke min adresse x.x.x.x åpne 80 og kan annonsere den til en web adresse helt gratis uten leie domene og sånt en port er åpen

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...