Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Bassen "faller ut" av og til, finner ikke feilen :(


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Håper noen kan hjelpe meg.. Har en bass som forsvinner nå og da, det virker som det kommer an på tempen ute.

Det funker oftest når det er enten veldig kaldt eller veldig varmt, dvs det er noe stål som har dårlig kontakt, men har sjekket alt.. tror jeg :s

 

Forsterkeren lyser blått uansett om bassen er der eller ikke, så den er alltid tilkoblet. Er det kassa da?

Også i noen svinger funker den plutselig. Noe er løst!

Jeg blir gal av dette. Det er verst når tempen er rundt 10-11 grader ute, da er jeg heldig om det kommer bass..

 

Noen som har vært borti lignende?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vil tippe det er enten terminalen i kassa, eller inn i elementet.. kan være brudd i en av kablene som går inn i selve talespola.. dette kan du enkel sjekke ved å prøve å bevege elementet men du har på musikk, hvis det kommer og går da, er det nok i selve elementet.. Om du det ikke har noe å si, kan du prøve å riste litt på kassa, se om det kommer seg da, da kan det jo enten være i selve terminalen på kassa eller kablene mellom terminalen og elementet.
Er det kablene mellom forsterker og kasse så er jo det lett å sjekke, ved å bevege litt på dem.. samme med signal kabel mellom spiller og forsterker.

Lenke til kommentar
  • 8 år senere...

Jeg og mister signal til woofer. Kan det være noe i Din spilleren?

hadde en kortslutning en gang og fikk ikke lyd. Rikket og vrikket på spilleren og det kunne komme å gå igjen. Noen så har vært borti at det kan være noe i spilleren så feiler. Tror ikke d er kablene. Eller vet. Har byttet kabler.

leste lenger oppe at det kunne være koblingen inne i kassa, men rart at det plutselig kommer. Og det skjer når jeg fikler fremme på spilleren.

 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...