Gå til innhold

Kraftig vekst for Apples nye musikktjeneste


Anbefalte innlegg

Jeg er veldig fornøyd med Apple Music og kansellerte spotifyabonnementet mitt bare noen timer etter jeg hadde prøvd førstnenvte. 

Hovedsaklig fordi jeg liker interfacet mye bedre enn det supertriste svarte/grønne til spotify, men også fordi jeg trives godt i appleuniverset og jeg vet at de har god peiling på musikkindustrien og et latterlig godt utvalg.

 

En ting jeg synes er merkelig though:

Jeg har delt en playlist med 354 sanger med noen. De får bare opp 324 av sangene (jeg antar at resterende ikke er å finne i Apples katalog), men noen ganger så forsvinner nesten alle sangene i playlisten til vedkommende jeg har delt med, altså bare 4 låter igjen.

 

Da må jeg dele playlisten på nytt før 324 er tilbake.

 

Andre som har opplevd noe liknende? Er det barnesykdommer?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

Mon tro om EU pålegger Apple å ha et valg på første oppstart av AM om man vil bruke AM, Spotify eller TIDAL for musikkstreaming..

hvorfor i alle dager skulle dem det?

 

 

Microsoft måtte ha Brower Choice for at folk kunne velge å laste ned FF, Chrome, Opera..

Ettersom AM er preinstallert på iOS vil det vel være konkurransehemmende og monopolistisk å ikke nevne at det finnes alternativer.

 

Jeg mener ikke dette altså, men EU bør mene det.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

 

Mon tro om EU pålegger Apple å ha et valg på første oppstart av AM om man vil bruke AM, Spotify eller TIDAL for musikkstreaming..

hvorfor i alle dager skulle dem det?

 

 

Microsoft måtte ha Brower Choice for at folk kunne velge å laste ned FF, Chrome, Opera..

Ettersom AM er preinstallert på iOS vil det vel være konkurransehemmende og monopolistisk å ikke nevne at det finnes alternativer.

 

Jeg mener ikke dette altså, men EU bør mene det.

 

 

Som audun skriver, MS hadde nesten monopol. Men EU burde kanskje snart se i retning google og android.

Lenke til kommentar

AM er søppel. De har kun brukere fordi gratis perioden løper ut de tre månedene selv om jeg har sagt opp tjenesten.

Om tre måneder stuper antallet brukere.

 

Tjenesten er verdiløs fordi den ikke en gang greier å gi deg musikk Apple allerede har.

Et søk på Katie Melua viser deg 2 videoer og 2 sanger.

I Itunes Store finner man 8 hele album av Katie Melua. Ingen av disse er spillbare via streaming tjenesten man betaler for. Samtlige 8 album finnes i Spotify sin gratis streaming.

Det blir ikke bedre hvis man søker på Heart. Der finnes riktig nok flere album, men det mangler spor på enkelte av dem. Samme spor er derimot tilgjengelig på et annet album.

 

AM er bare rot og tull og er verdt absolutt ingenting. Spotify sitt gratis tilbud er betydelig bedre.

 

Dette er absolutt lavmål av Apple og jeg synes det er direkte frekt å ta betalt for nesten ingen ting!

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Apple music er helt nydelig fordi de har ansatte som hjelper meg finne og gjenfinne god musikk jeg ofte ikke hadde funnet selv. For meg er det langt langt viktigere enn komplett utvalg. Den musikken jeg kjenner til og hører på jevnlig eier jeg uansett i andre formater. 

 

Spotify er drit fordi de baserer seg på algoritmer for å lage custom playlists, og det funker rett og slett ikke for oss som er langt over snittet interessert i musikk. Jeg driter i hva andre som hører på det samme som meg hører på (i snitt), jeg vil vite hva en flink fyr som har sammenfallende smak men andre inputs har funnet for noe spennende i det siste.

 

Brukerbehov er alt, og de er forskjellige. 

Lenke til kommentar

 

 

Mon tro om EU pålegger Apple å ha et valg på første oppstart av AM om man vil bruke AM, Spotify eller TIDAL for musikkstreaming..

hvorfor i alle dager skulle dem det?

 

Microsoft måtte ha Brower Choice for at folk kunne velge å laste ned FF, Chrome, Opera..

Ettersom AM er preinstallert på iOS vil det vel være konkurransehemmende og monopolistisk å ikke nevne at det finnes alternativer.

 

Jeg mener ikke dette altså, men EU bør mene det.

 

Å preinstallere noe er ikke konkurransehemmende i seg selv. Det Microsoft drev med i nettlesermarkedet var derimot konkurransehemmende. Microsoft bruke aktivt sin dominante markedsposisjon til å undergrave konkurranse.

 

Det kan kanskje være greit å sette seg inn i saken før man begynner å avspore diskusjoner med slikt?

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Apple music er helt nydelig fordi de har ansatte som hjelper meg finne og gjenfinne god musikk jeg ofte ikke hadde funnet selv. For meg er det langt langt viktigere enn komplett utvalg. Den musikken jeg kjenner til og hører på jevnlig eier jeg uansett i andre formater. 

 

Spotify er drit fordi de baserer seg på algoritmer for å lage custom playlists, og det funker rett og slett ikke for oss som er langt over snittet interessert i musikk. Jeg driter i hva andre som hører på det samme som meg hører på (i snitt), jeg vil vite hva en flink fyr som har sammenfallende smak men andre inputs har funnet for noe spennende i det siste.

 

Brukerbehov er alt, og de er forskjellige. 

 

Det er likefullt en fatal mangel ved AM når det er umulig å spille en eneste enkel sang av en artist de har flere album av og sangen er utgitt på flere av disse albummene.

Da dekker det ikke det enkleste behovet av alle, nemlig rask tilgang til ønsket sang.

Og det behovet er vel felles for alle, skulle jeg tro....

Lenke til kommentar

Det er egentlig ikke så veldig ofte jeg går inn i en strømmetjeneste og er avhengig av å spille en bestemt sang. Utvalg er selvsagt viktig, men ikke det eneste viktige. 

 

Har kjent godt etter nå, og hadde faktisk valgt de ferdige spillelistene fremfor fritt utvalg om jeg måtte velge selv. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...