Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

2 x GTX 970 - finner ikke SLI i Nvidia Control Panel


Anbefalte innlegg

....noob, jeg vet...

Gått til innkjøp av mitt andre GTX 970 kort. Har da et MSI 970 og et Gainward 970.

Brukt SLI bridgen som fulgte med MSI kortet.

 

-begge kortene blir sett i Device Manager

-begge blir sett i Nvidia Panelet PhysX, men får ikke opp noen SLI tab/alternativ

 

Noen som har peil på hva jeg har gjordt feil?

 

 

post-85619-0-92852700-1438515458_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvilket hovedkort har du? Noen hovedkort har en bryter du må sette i riktig posisjon for å skru på SLi/CFX. Står i disabled som default. Ellers er de satt i riktige spor?

 

Ellers kan det være problemer med SLi-broa, det kan være plastikk som sitter igjen enten i broa eller på connectorene på grafikkortene, problemer med grafikkortene, krangel med OS... Lista er lang ;p

Endret av Audun0505
Lenke til kommentar

Hvilket hovedkort har du? Noen hovedkort har en bryter du må sette i riktig posisjon for å skru på SLi/CFX. Står i disabled som default. Ellers er de satt i riktige spor?

 

Ellers kan det være problemer med SLi-broa, det kan være plastikk som sitter igjen enten i broa eller på connectorene på grafikkortene, problemer med grafikkortene, krangel med OS... Lista er lang ;p

Har et MSI z97 Gaming 7. Noen bryter er jeg ikke kjent med.

Prøvd forskjellige spor. Prøvde akkurat en annen SLI bro jeg hadde liggende, samme resultat, nada.

 

Kjapp og fin måte å bli hårløs på dette....

Lenke til kommentar

Du må ha to identiske kort, jeg hadde samme probleme med mine kort.

Hadde et zotac 980 med ref kjøler, så hadde ikke komplett di inne lengre når jeg sku ha et til så da kjøpte jeg zotac 980 amp omega, men fikk ikke til sli fordi korta ikke har samme device id.

 

Forklarte situasjonen til komplett og fikk returnere ref kortet så jeg fikk et amp omega til å så var alt i orden :)

Lenke til kommentar

Du må ha to identiske kort, jeg hadde samme probleme med mine kort.

Hadde et zotac 980 med ref kjøler, så hadde ikke komplett di inne lengre når jeg sku ha et til så da kjøpte jeg zotac 980 amp omega, men fikk ikke til sli fordi korta ikke har samme device id.

 

Forklarte situasjonen til komplett og fikk returnere ref kortet så jeg fikk et amp omega til å så var alt i orden :)

 

Feil. Du kan kjøre forskjellige merker, så lenge GPU chip er lik (kan dåg ikke blande Ti modeller med ikke Ti modeller)

 

Har ikke alverdens tiljengelig her og nå, men kan du bekrefte at du benytter de 2 øverste PCI slottene?

 

eventuelt kan du prøve denne autofiksen da det ser ut til å være flere som har tilsvarende problem med SLI og 970 kortene (problemer med drivere og DLL filer)

 http://www.mediafire.com/download/obb0f8bh7qya447/DifferentSLIAuto1.1.zip

Endret av Nexx
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...