Gå til innhold

Augustfest 2015 - awesnes - Mest naturlig


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

5. august - flott med fokus på bare den ene...   :)

6. august - den kua ble jo "bærre lekker" - god idè forresten....   :)

Takk for det. Store dyr og vidvinkel tatt nedenfra og opp er alltid en vinner....

 

Den satt!!! :lol: :lol:  Utrolig!

Takk for det

 

Mange fine nye bilder her, særlig bygene over røverkollen, og kuportrettet var herlig. De gule øremerkene var skikkelige blikkfang og pyntet godt.

Takk skal du ha.

 

Heftig Kuportrett. Dette er god bruk av vidvinkel :)

 

Edit: Måtte inn å se på det igjen. Du har en liten halo-effekt rundt hodet. Kan sikkert fikses før utskrift - dette burde komme på veggen.

Se der ja... Det la jeg faktisk ikke merke til selv. Det kommer nok av at jeg har prøvd å hente litt detaljer fra himmelen som var relativt hvit. Har skjedd før på et lignende bilde av en hest...

 

Får se om jeg ikke kan:

A; fjerne det på bildet

B: Være litt snillere i redigeringen.

Lenke til kommentar

Her var det mye flott!!

 

Fin start med fuglebildene, men Røverkollen var virkelig flott med byger - god konvertering og etterbehandling!

 

Billene var direkte lekre - bravo!

 

Flotte prestekrager, og direkte stilig ku! Cluet med god bruk av vidvinkel er å gå tett på - og her funker det som fanken! :)

Lenke til kommentar

Her var det mye flott!!

 

Fin start med fuglebildene, men Røverkollen var virkelig flott med byger - god konvertering og etterbehandling!

 

Billene var direkte lekre - bravo!

 

Flotte prestekrager, og direkte stilig ku! Cluet med god bruk av vidvinkel er å gå tett på - og her funker det som fanken! :)

Takk for det Trondster.

Lenke til kommentar

8. august - Stankelbeinportrett
 
Et portrett av et stankelbein evt

janglemygg", "langbein", "langføtting", "myrhank", "høyhest", "langskankmygg", "langskankamygg", "myskank", "langfothank", "langfotakongle", "feifot", "langemann", "flyfly", "spillemann", "sprellemann", "helikopter", "dudud", "landyr", "gammel-Beate", "gammalmygg", "fløytefot", "smørjeper", "lurvepetter" "menkjekrakk", "moldefrans", "ørsting", "timoleif", "langbanan", "lille Koreaner'n", "tutsehuff", "krypepinnetynnedyret" og "peikefot" om du vil

 

 

Canon 7d + Sigma 150mm makro. Klikk på bildet for best kvalitet.

 

ƒ/4.5  -  1/100  -  150.0 mm  -  Iso 400

 

20428525392_cb38943b27_c.jpg

August09_ 094 by Anders, on Flickr

 

Lenke til kommentar

Du verden så flotte kunstverk - både stankelbein og marihøner - :yes:

Oooh - lekkert! Flotte linjer ut mot kanten i stankelbeinet, og for en komp med marihønene!

Lekker stankelbein og fin komp av marihønene, synes bakgrunnen var helt grei på den siste, stilken kom bedre fram når ikke hele bakgrunnen var grønn

8. august - flott portrett av den langbeinte...

9. august - topp presentasjon av marihønene ...    :)

Takk for det. Litt flaks med marihønene.

Lenke til kommentar

10.august - Larve

 

Hadde ikke tenkt til å legge ut noe bilde i dag, men så dukket denne opp da jeg var på sneglejakt på hageflekken... Så da blir det visst nok et makrobilde.

 

Har prøvd å google etter navn, men fant ikke noen som lignet.

Klikk på bildet for best kvalitet.

 


ƒ/13.0  -  0.3  -  150.0 mm  -  ISo 200

 

20466848815_0e29ec4023_c.jpg

August10_ 014 by Anders, on Flickr

 

 

Lenke til kommentar

11. august - En eller annen svermer?

 

Nok en gang hadde jeg ikke tenkt til å ta noen bilder, men nok en gang dukket det opp et samarbeidsvillig insekt opp i hageflekken. Så da blir det visst enda et makrobilde fra meg...

 

Canon 7d + Sigma 150mm makro. Klikk på bilder for best kvalitet

 


ƒ/10.0  -  0.8 sek  -  150.0 mm  -  400

 

19872947574_cb24d8e646_z.jpg

August11_ 122 by Anders, on Flickr

 

Lenke til kommentar

Fine fargetoner på den natt-svermeren. Har ikke sett så mange av dem i år, men de kommer gjerne litt utpå høsten.

Flott presentasjon av den lysegrønne larven, lekker bakgrunn i bildet av nattsvermeren.

10. og 11. august - stilige bilder, bra fangst...   :)

Meget gode makrobilder siden jeg var innom sist. Svermeren så litt sliten ut, og larven ble meget flott.

Takk for kommentarer.

Lenke til kommentar

12. august - Over til noe helt annet

 

Må komme meg ut av makrosporet for en stund, og havnet på togsporet i stedet. Lekte litt med lang lukkertid ut gjennom togvinduet. Midt på dagen med skyfri himmel gjorde at det ble f/22...

 

Olympus E-M10 + M.Zuiko 14-42mm f/3.5-5.6 EZ

 

ƒ/22.0  -  1/5  -  14.0 mm  -  Iso 100 

 

20527394491_b0fb430aa8_c.jpg

August12_ 067 by Anders, on Flickr

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...