Gå til innhold

Samsung Galaxy Note 5 - Tråden


Anbefalte innlegg

post-105797-0-42372300-1438511923_thumb.png

 

 

Da er mobilen lekket og spesifikasjonen er som følge

 

* 5,66" - 2560 x 1440p (Note 4: 5.7" - 2560×1440)
* Samsung Exynos Octa-core 7420 CPU - 4 kjerner @ 2,1GHz - 4 kjerner @ 1,5GHz (Note 4: Samsung Exynos 7 Octa 5433)
* 4GB RAM (Note 4: 3GB)
* 16 og 5MP-kameraer (Note 4: 3,7MP-frontkamera)
* Android 5.1.1 (Note 4: Lansert med KitKat 4.4.4)
* 32GB lagringsplass som billigste modell. 64- og 128GB-modeller kommer nok også
* Ikke microSD

Den blir offisielt lansert på IFA i berlin 12 august 2015 

 

 

Oppdaterer tråden så raskt noe mer kommer inn som ser troverdig ut av informasjon

 

 

 

post-105797-0-68769700-1439115290_thumb.jpg

post-105797-0-00079400-1439115302_thumb.jpg

post-105797-0-16737600-1439115337_thumb.jpg

post-105797-0-13824100-1439115348_thumb.jpg

 

 

 

post-105797-0-86842700-1439115317_thumb.jpg

Endret av The Mountain
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

Dette ser ut som det er the real deal ?

 

Spesifikasjonsmessig ser det ut som det dessverre blir 5.7 " skjerm, haddet håpet på noe mer.'

Mest sannsynelig 4Gb Ram, samsung sin nye Exynos 7422 64 bit prosessor. 

 

Men vi får se om 12 dager! 

 

Den blir offisielt lansert på IFA i berlin 12 august 2015 

 

 

Oppdaterer tråden så raskt noe mer kommer inn som ser troverdig ut av informasjon

Ser at det fortelles blir nye usb lading, Såkalt usb type-C, men ser at de reversere den opplysningen og det blir den gamle vanlige usb micro lading. Prøver å google etter sider om det, ser at det blir mer mot vanlig USB micro lading.

Har noen her sikker bekreftelse hva lading det blir?

Endret av Leif1961
Lenke til kommentar

Spesifikasjonsmessig ser det ut som det dessverre blir 5.7 " skjerm, haddet håpet på noe mer.'

 

 

Synes det er bra at den ikke blir større enn 5,7", det synes jeg er passe stort. Stort, men ikke for stort. Synes også designet ser pent ut, omtrent som forventet - en forstørret S6. Jeg bryr meg ikke om at det ikke er mulig å bytte batteri, men hadde virkelig håpet å få minnekortstøtte på denne. Har S6 med 32 GB i dag, og det er altfor lite. Regner i så fall at også Note 5 vil komme i både 32, 64 og 128GB varianter, men prisen blir da helt sikkert sinnsyk høy. 32GB med støtte for minnekort opptil 128 GB hadde vært fint. Håper også at telefonen ikke kommer med så forenklede funksjoner som på S6. Det burde i så fall være mulig å velge "avansert modus" eller noe lignende, på samme måte som det er mulig å velge "enkel modus".

Lenke til kommentar

Jeg har ikke alltid mulighet for å bruke sky lagring, hverken å legge opp eller ta ned, så derfor er det et must med minnekort for min del. Har idag SGN4 med 32gb på mobilen og 64gb på minne kort og det er sprengt. Mest går til nedlastet filmer, YouTube, Spotify og så filmer som er filmet selv. Så bilder. Om dette skal ligge i sky, og jeg ikke har mulighet til å bruk slik lagring så går N5 ut om den ikke har minnekort. Eller om 128gb versjonen blir billig nok, så er det greit(noe den ikke kommer til å bli )

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341

Complexity, krg bruker Note utelukkende i jobbsammenheng men alt ligger i skyen, det samme med bilder.

 

Hva trenger man egentlig mer munne til enn for eks 32gb? Er det filmer osv?

 

 

Titanium Backup og nandroid backup for android spesielt. Generelt sett så fyller jeg godt over halvparten av min 128GB i6+ med apper, bilder, dokumenter. 

Lenke til kommentar

Complexity, krg bruker Note utelukkende i jobbsammenheng men alt ligger i skyen, det samme med bilder.

 

Hva trenger man egentlig mer munne til enn for eks 32gb? Er det filmer osv?

tja, bilder video, Spotify offline, Viaplay offline, og så har man jo bilder video man filmer selv. Spesielt 4k video tar mye plass. også er det jo noen spill og slikt som suger til seg GB.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341

Helt enig med deg ray001, jeg bare terper litt på kravene til folk om å kjøpe en "proff tlf" men så må man ha minnekort for alle spillene og filmene. :)

 

Alle har sine behov, og alle er forskjellige. 

 

Kan vel definieres som en proffunksjon å ta nandroid-backup. Telefonen kan krasje totalt og være oppe igjen på fem minutter, og da ikke resatt med 100% slik det var på backuptidspunkt. Har du noen versjoner av nandroidbackup og noen av titanium backup tar det fort en god slump. 

 

Forøvrig så bruker jeg iPad og iPhone på jobb, og synker filer lokalt da jeg har både videoer og PDF-filer på over gigabyten hver som brukes i jobbsammenheng. 

 

Bruker forøvrig mobilspill i jobb og. Ikke alle jobber som går ut på å bytte powerpoint-lysbilde

Endret av Slettet+89234341
Lenke til kommentar

Kan også være en fordel i jobb / proff sammenheng å kunne ha med seg et ekstra batteri på jobbreise, ikke alltid man får sneket til seg en lader rundt om.

 

Pluss det er definitivt lettere å bare bytte et batteri når den dagen kommer, en å måtte sende bort telefonen i flere uker får og få gjort det på verksted.

Lenke til kommentar

Spent på denne! Har en Note 3 med knust skjerm og ser for meg å oppgradere til femmeren tidlig i høst. Prosessor og RAM er jo gode nyheter, men jeg og er skuffet over at ikke de har klart å presse inn en større skjerm (5.9", f.eks.) og beholdt de ytre målene som i dag. Må også innrømme at jeg så litt fram til auto-eject på S-penna :p

 

Forventer forøvrig at skjermen er bortimot perfekt (som på Note 4 og S6), at kameraet er klasseledende og at den har noe innovativt av features som ikke er blitt røpt ennå.

 

Edit: Og enda bedre mikrofon! Note 3 sin er konge, og jeg bruker mobilen mye til å ta opp bandøvinger og gitarforsterkere.

Endret av FixedFrequencies
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...