Gå til innhold

windows 10 feilmelding 0xC004f050


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Du kan ikke aktivere Win10 med en nøkkel fra Win7....

 

Og hva menes med: "Kjørte over fra preview til full versjon." ??

 

Hvis du har hatt en Preview build gående de siste ukene/månedene, så kan denne i mange tilfeller "konverteres" til en fullverdig, aktivert Windows 10-installasjon.

 

Det kommer an på hvordan preview-build'en ble installert: hvis du startet med en PC med en gyldig Win7/8.1-installasjon og oppgraderte til Win 10 Preview, og deretter oppdaterte denne ettersom flere builds kom ut, så skulle du nå sitte med en valid Win10 installasjon.

 

Hvis du derimot installerte Win10 Preview build fra scratch med DVD/USB på en tom harddisk, så er saken annerledes. Da må du nok inn med Win7 igjen før du kan oppgradere til Win10 som beskrevet her: http://windows.microsoft.com/en-us/windows-10/media-creation-tool-install?ocid=ms_wol_win10

 

MediaCreationTool finnes her: http://www.microsoft.com/en-us/software-download/windows10

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Henger meg på denne tråden da jeg får samme feilmelding. 

 

Når jeg oppgraderer til win 10 fra win 7 via windows update får jeg ikke aktivert. Nøkkelen er ugyldig. Men den nøkkelen som det står er ugyldig er ikke den som win 7 er aktivert med. og det som er rart er at på begge win 7 maskinene jeg har prøvd å oppgradere så er det den samme nøkkelen som ikke er gyldig. De er jo selvfølgelig aktivert fra før med forskjellige nøkler. Den nøkkelen som visstnok er ugyldig heter  xxxxx-V336T eller noe. Det er som sagt denne nøkkelen jeg får beskjed om på begge maskinene ikke er gyldig. Men ingen av nøklene jeg har aktivert maskinene med inneholder V336T. Ikke alle drivere er kompatible heller. Det skal sies at maskinene er 5-6 år gamle, men har iflg veiviseren til windows blitt godkjent til å kjøre win 10.

 

Pr. nå så er Win 10 ikke annet enn trøbbel og frustrasjon. Kan noen hjelpe?

Lenke til kommentar

Stort sett det samme hos meg som hos Trainman. Jeg kjørte over eksisterende 7 med Preview build. Og dette har fungert bra. Trodde også at fullversjonen ville gå bra. Ser også en merkelig produktnøkkel. Ikke noe stort problem , da dette er en test pc for meg, men lurer jo på hvorfor det ikke virker. :hmm:

 

Arne M

Lenke til kommentar

V336T er felles nøkkelen for alle oppgraderte Win10 maskiner i hele verden. Den kan ikke brukes til å oppgradere Windows med.

Måten man gjør det på er jo å starte Windows 10 installasjoen fra din ekte aktiverte gammel Windows versjon, så om du ønsker en clean install, velger du "ikke behold noe".

Så får du en aktivert Win10 pc, ren og pen. Men du kan ikke starte opp fra en minnepenn eller DVD eller skrive inn den nøkkelen du beskriver, for den vil ikke godkjennes.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg startet win 10 installasjonen fra den "gamle" win 7 installasjonen som er aktivert. Men allikevel får jeg problemer med aktivering av win 10. Både når jeg oppdaterer via windows update og via usb som jeg laget i dag. Hva gjør jeg galt?

Vanskelig å si. Skal være tut å kjør det der...

Lenke til kommentar

Det mosomme er at nå får jeg ikke startet ny innstalasjon fra cd og win7. Prøver å skaffe iso fil, men får svar at det er OEM og det ikke er tilgjengelig iso fil. Noen som vet om hvor jeg kan få norsk win7 uten å måtte skrive product key for å laste ned. Nå lurer jeg virkelig på hvor vanskelig de har gjort det.

 

Arne M

Lenke til kommentar

Det er vel slik at win 10 skal aktiveres automatisk med den nøkkelen som win7/8 er aktivert med fra før er det ikke?

Det som da er merkelig er hvorfor det ikke skjer.

 

På en måte ja, men du kan ikke bruke selve nøklene. Du må starte Win10 installasjonen inne fra selve Windows, så oppgradere den veien. Da trenger du ingen nøkler, og Windows 10 er aktivert.

Bare velg "ikke behold noe" om du ønsker en clean install.

 

Men å prøve å skrive inn noen av Win 7 eller Win 8.x nøkler under installasjonen er nytteløst.

Lenke til kommentar

Skjønner. Det er det jeg har prøvd. På den ene maskinen startet jeg opp win 7, dyttet inn usb pinnen med win 10 og trykket setup.exe.

Win 10 ble installert uten prob, men altså ikke aktivert.

 

På den andre maskinen fikk jeg oppgraderingen via windows update. Fikk installert win 10 der også. Riktignok med endel kompatibilitetsproblemer på drivere og programmer, men det løste seg sånn omtrent nesten etter stund. Men her fikk jeg heller ikke aktivert windows. Samme problem med samme ugyldige nøkkel som du sa var ugyldig i hele verden.

 

Erling

Lenke til kommentar

Fint at jeg fant ut av dette før jeg går løs på den store pcen. Tror ikke win10 aksepterer downgrading til win 7. Tror nok jeg må ta ut HD fra pc og formatere HD i en annen PC. Og så innstaløere win7 på nytt og kjøre win 10 over. Tror nok det e lurt å kontrollere verifiseringen. Tror jeg kjøper ny HD til den store pcen, og innstallerer win7 og win10 over denne. Da har jeg den andre HDen med win7 som backup. Hadde tenkt å kjøpe ny HD anyway.

 

Arne M

PS. De er jo mulig at meldingen om ikke aktivitert er feilmelding på grunn av stor tilgang ? Jeg håper

Endret av Arne M
Lenke til kommentar

og jeg som hadde planer om å installere win10, tror jeg avventer med dette.. man får trost alt 1 år på seg. Så jeg gir det noen måneder og ser om noen får problemer. Dessuten, jeg ser ingen win logo nede til høyre. !! rart. PC er geniue vertifisert og kun 1 år gammel pc.

Endret av funkweb
Lenke til kommentar

Problemer med aktivering - feilkode: 0xC004F034 som sier at lisensen ikke ble funnet eller var ugyldig.

Lisensen har eksistert siden november 2012 da Win 8 Pro ble kjøpt på nettet til kr.249 - og senere oppgradert til 8.1 Pro.

 

Da kan ingen andre enn Microsoft hjelpe deg...og der vil nok telefonene gløde de neste dagene, så ville lagt prosjektet på is til det roer seg litt.

Lenke til kommentar

 

Problemer med aktivering - feilkode: 0xC004F034 som sier at lisensen ikke ble funnet eller var ugyldig.

Lisensen har eksistert siden november 2012 da Win 8 Pro ble kjøpt på nettet til kr.249 - og senere oppgradert til 8.1 Pro.

 

Da kan ingen andre enn Microsoft hjelpe deg...og der vil nok telefonene gløde de neste dagene, så ville lagt prosjektet på is til det roer seg litt.

 

 

Ja, får bare legge tilbake med den lisensen som ikke eksisterte eller var ugyldig - det fungerte i hvert fall.

Lenke til kommentar

Har samme problem .... oppgraderte fra en fullverdig aktivert Windows 7.

Første gang fikk jeg Win10 inn via Windows update , men når den var ferdig installert var den ikke aktivert.

Etter mye frem og tilbake, så la jeg inn Win 7 på nytt... aktiverte den, alt OK.

Oppdaterte til SP1 , å la inn Win10 på nytt vha MediaCreationTool`et til Microsoft .. men igjen , ikke aktivert.

Ringte til Microsoft support, men de klødde seg bare i hue , å måtte sende det videre til noen med mere peiling.

Ender vel sikkert opp med å måtte kjøpe en Win10 lisens......  :hm:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...