Gå til innhold

Ikke fått oppgraderingen? Last ned Windows 10 på egen hånd


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Anbefaler absolutt INGEN til å gjøre det som er foreslått i artikkelen i triks nr. 2. Endte bare med smerte, feil i nøkkelregisteret, feil i windows update som WU fixer ikke klarer å rette opp. Tidligere restorepoints hjalp heller ikke. Nå må jeg antakelig kjøre en clean install av W7 og prøve på nytt. På maskinene der jeg ventet på klarmelding fra oppgraderingsappen gikk det smertefritt.

Lenke til kommentar

Anbefaler absolutt INGEN til å gjøre det som er foreslått i artikkelen i triks nr. 2. Endte bare med smerte, feil i nøkkelregisteret, feil i windows update som WU fixer ikke klarer å rette opp. Tidligere restorepoints hjalp heller ikke. Nå må jeg antakelig kjøre en clean install av W7 og prøve på nytt. På maskinene der jeg ventet på klarmelding fra oppgraderingsappen gikk det smertefritt.

 

Kanskje like greit at det ikke fungerte for meg :O

Media Creation Tool fungerer (Hittil) måtte bare vente evigheter på at den skulle begynne

Lenke til kommentar

Om man installerer og tar "keep everything", så er "apps" inkludert, inkluderer de da også faktiske program?

 

AtW

 

Hvis det er programmer som fungerer i Windows 10, så ja ... og jeg har ikke vært borti et program som fungerer på windows 7 eller 8, men ikke på Windows 10 ...

men må ærlig innrømme at jeg ikke er den som installerer all verdens ræl ... holder maskinene mine til det de skal brukes til ...

... men har ikke hatt problemer med f.eks. Adobe Lightroom, PS 6, DXO Pro 9, Office 2013, Foobar 2000, VLC, Foxit Phantom, Mediamonkey, Spotify, Visual Studio, VueScan, InkScape, RawTheraphee, Codeblocks, Legacy 8, Lunascape 6, Capture One 8, FastStone 5, Filezilla FTP Client, Scribus, Proteus 8, AutoCad 2014, CDBurnerXP MarkdownPad 2, Lightzone, Blender, med fler ...

 

Vet ikke om dette er til hjelp, men jeg har kjørt alle disse programmene i bortimot 9 mnd på Windows 10 preview/tech uten problemer ...

Har hatt noen problemer med skjermkortdriver for AMD, men det har nesten alltid løst seg ved å reinstallere Catalyst fra AMD etter oppdatering i mellom versjoner ...

Lenke til kommentar

Anbefaler absolutt INGEN til å gjøre det som er foreslått i artikkelen i triks nr. 2. Endte bare med smerte, feil i nøkkelregisteret, feil i windows update som WU fixer ikke klarer å rette opp. Tidligere restorepoints hjalp heller ikke. Nå må jeg antakelig kjøre en clean install av W7 og prøve på nytt. På maskinene der jeg ventet på klarmelding fra oppgraderingsappen gikk det smertefritt.

 

Er det "wuauclt.exe /updatenow"-trikset du tenker på? (Ikke lett å vite ettersom artikkelen ikke nummererer triksene.)

Vel, det fungerte for meg.

Ikke første gang - jeg så i Windows Update history at det kom opp en 'Failed' installasjon av 'Windows 10 Pro N'.

Så jeg prøvde en gang til. Samme melding.

Men tredje gang løsnet det, og Windows Update startet nedlastingen av Windows 10-filene.

Når nedlastingen var ferdig, spratt det opp et vindu der jeg kunne velge å installere nå eller vente til senere.

(Jeg gjorde en mellomting: jeg tok en kaffepause, og så klikket jeg på 'Do it now'.)

 

Installeringen foregikk omtrent som med oppdaterte builds i Preview-perioden, og alle programmer oppførte seg normalt etter oppdateringen.

 

Det eneste 'problemet' var at det sto at Windows ikke var aktivert. Jeg fikk beskjed om at jeg måtte ha nettilgang for dette -noe jeg selvsagt hadde -, og det behjelpelige linken jeg trykket på forklarte at det kunne være så mange grunner til at ikke fikk aktivert. Jeg forsøkte et par ganger å trykke manuelt på 'Activate now'-knappen, men fikk det samme svaret: Not activated. Ingen nærmere forklaring. Hmm.

 

Men da jeg forsøkte det igjen torsdag e.middag, tok det ikke mange sekundene før jeg fikk 'Windows is activated' og ro i sjelen på samme tid. Så litt tålmodighet ser ut til å fikse en del problemer.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...