Gå til innhold

[Løst] Hjelp til å forstå Vigo.no?


Anbefalte innlegg

Hei, jeg vet ikke helt om dette er riktig plass og poste denne type tråd på, men får håpe på det beste.

 

Jeg søkte på Flyfag (VG2 Sola Vgs) på første valg og Data & Elektronikk (VG2 Kongsberg Vgs, der jeg kommer fra). I sommer fikk jeg vite at jeg kunne komme inn på Data & Elektronikk, men ville helst på Flyfag og der var jeg på 33 plass på ventelisten. Så jeg takket ja til Data & Elektronikk før fristen gikk ut, og tenkte at jeg ikke hadde sjanse til å komme inn på flyfag, nå i går (27.07.2015) fikk jeg vite at jeg hadde fått tilbudt plass der på flyfag og skulle svare ja på denne (det jeg helst ville), jeg fikk svart ja men nå står det at jeg har svart ja til både plass i Kongsberg og Sola, jeg lurer på hvorfor det gjør dette og om det skal gjøre dette, må jeg sende inn brev til inntakskontoret? og hvilket isåfall? 

 

Hvis det var vanskelig å tolke det jeg skrev, så spør gjerne om en annen forklaring.. jeg har en tendens til å skrive ting for tungt x)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg opplevde akkurat det samme som deg for mange år siden. Da jeg søkte i 2009, var det Rogaland fylkeskommune som hadde ansvaret for opptak til flyfag. Ikke helt sikker på om de fremdeles har ansvaret for dette, men regner med det. Feilen har nok skjedd fordi det er to forskjellige inntakskontor. Jeg anbefaler deg at du ringer til inntakskontoret i Rogaland og hjemfylket ditt for å kontrollere og ordne opp i dette.

 

Jeg ringte ihvertfall inn til begge inntakskontorene for å sjekke, og takket fra meg skoleplassen i hjemfylket over telefon. Alt gikk greit.

Lenke til kommentar

Jeg opplevde akkurat det samme som deg for mange år siden. Da jeg søkte i 2009, var det Rogaland fylkeskommune som hadde ansvaret for opptak til flyfag. Ikke helt sikker på om de fremdeles har ansvaret for dette, men regner med det. Feilen har nok skjedd fordi det er to forskjellige inntakskontor. Jeg anbefaler deg at du ringer til inntakskontoret i Rogaland og hjemfylket ditt for å kontrollere og ordne opp i dette.

 

Jeg ringte ihvertfall inn til begge inntakskontorene for å sjekke, og takket fra meg skoleplassen i hjemfylket over telefon. Alt gikk greit.

Takk for svaret :) Fint at man alltid kan søke hjelp på nettet ;) Får vel håpe på at det ordner seg kjapt 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...