Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Strek på skjerm - hva kan det skyldes?


Anbefalte innlegg

 

Tok i bruk en HP Pavilion dv6 7010eo som dattera vår har brukt. Den skulle gjenopprettes til fabrikkstandard, noe som nå er gjort.

 

Merket straks at det var en loddrett stripe på skjermen. Se vedlagt bilde. Det var både før og etter gjenopprettingen.

 

Noe som vet hva det kommer av? Er det noe som kan rettes på uten å sende den på verksted?

 

 

post-53963-0-70447800-1438001552_thumb.jpg

 

 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-tDbelX

Har du flaks kan det være løs skjermkabel.

Har du uflaks kan det være enten fysisk skade på skjermen, eller at grafikkortet begynner å ta kvelden.

 

Er streken der i BIOS også, eller kun i Windows?

Lenke til kommentar

Jeg mente rett ovenfor. Streken var der i bios også.

 

Dessverre utløp forsikringen på maskinen for et halvt år siden... Shit!

 

Hvis du klemmer litt lett (merk: LETT) på topp og bunn der streken starter og slutter, ser du noen forskjell? Tenker skjermen har fått seg et godt kakk dessverre.

Lenke til kommentar

 

syar2003:

 

Takk for tips og video!

 

Har sett gjennom den, men i mitt tilfeller fant jeg ikke en måte å holde eller vri forsiktig, slik at stripen gikk vekk.

 

Et alternativ kunne være å fjerne skjermen, slik at man kommer til for å dunke ut igjen den lille bulken på baksiden. For å åpne opp for å komme til, fant jeg denne videoen på YouTube:

 

https://www.youtube.com/watch?v=o5ALv9UsbRg

 

 

Om jeg våger å gjøre det, er en annen sak. Man trenger spesialskrutrekkere, samt at det er en del ting teipet, som man nok ikke får skikkelig på plass igjen uten å måtte påføre lim. Ser altså ikke fristende ut...
Dessuten; om det i det hele tatt løser problemet, vil jo uansett være uvisst.

 

Lenke til kommentar

Vel , bulk på lokket bak :p . Det tyder da på en slik skade som videoen viser til.

En repratør ville da erstattet LCD panelet. Om det er lønnsomt eller av interesse å gjøre noe slikt på denne kan jeg ikke uttale meg om. Men laptop deler kjøpes og selges i hopetall på ebay , så om man er fingernem kan man jo få til mye på egenhånd.

Lenke til kommentar

 

Sampson:

Nei, det er forsåvidt ikke mye å tape på å mekke litt på maskinen. Den er jo 2 og et halvt år gammel, og har denne defekten.

 

Ja, det er selvfølgelig en mulighet å koble til ekstern skjerm. Maskinen virker eller fint, den.

 

 

syar2003:

Det er nok ikke lønnsomt å få den på verksted. Så det alternativet kan nok anses som uaktuelt.

I videoen reklamerte de for salg av skjerm, og de viste forresten den maskinen det er snakk om, dog i en U.S.-utgave. Men den så ganske lik ut. Kjøper en skjerm, følger verktøyet med. Men det går jo også an å lete på Ebay. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...