Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Den helt nye pc'en vil ikke =(


Anbefalte innlegg

Jeg fikk pc'en min i dag, og har allerede hatt mye trøbbel med den. Sitter og er rett og slett på gråten, da jeg tror jeg har mistet alle dokumentene mine.

 

Den gamle pc'en min (som jeg skriver på nå), synger på siste verset, så jeg har kjøpt en ny pc. En Acer Aspire Nitron Black Edition, etter anbefalninger her inne. Fikk den i posten i dag, og etter litt startvansker, fikk jeg den up and running. Nettet virket, og sosiale medier var koblet til.

 

Deretter begynner jeg å overføre dokumentene mine over fra den gamle til den nye. Jeg har ikke særlig avansert teknologi her, så måtte bruke USB minnepinner for overføringen. Alt gikk greit. Var kommet så langt at jeg hadde begynt å overføre bildene av barna mine også.

 

Så setter jeg på en netflix episode, og like etter detter nettet ut. Javel. Titter på gamle pc'en, nettbrettet til ungene, og min egen mobil, og der var wifi på. Prøvde å tilbakestille netterkskort, og etter mye om og men, mente dataen at ethernet - kabelen ikke virket??? Jeg har ikke brukt en slik kabel på to år!

 

Til slutt fikk jeg opp at nettverkstilkoblingen kunne tilbakestilles. Dette skulle ikke gå utover noen filer, "bare små endringer". Jeg gir det et forsøk. Dataen tilbakestilles helt, og vips så er alt borte.

 

Frustrasjonen min er ute av en annen verden nå. Viktige dokumenter jeg har spart på i mange år, lå inne på den nye pc'en. Kan de virkelig være borte for alltid?

 

Og hva faen feiler det nettverket??? Jeg er helt på gråten her =(

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kan det være systemgjenoppretting du brukte?

 

 

Her er det et program som kan finne frem slettede filer, men de kan ikke være overskrevet.

http://www.techradar.com/news/software/applications/best-free-recovery-software-1141256

 

 

 

Det er godt mulig at det var det jeg brukte, men det løste uansett ikke det opprinnelige problemet: Jeg kommer ikke inn på nettverket med den nye pc'en! Og kommer jeg ikke inn dit, så er jeg like langt med recovery.

Endret av sweetgirlie
Lenke til kommentar

 

Fulgte den første linken og føler meg lurt og provosert. Jeg får uansett ikke løst dette, da det krever at man er pålogget nettet, noe min pc absolutt ikke har noen planer om.

Åååårgh nå er jeg så forbanna! =( 

Lenke til kommentar

 

 

Fulgte den første linken og føler meg lurt og provosert. Jeg får uansett ikke løst dette, da det krever at man er pålogget nettet, noe min pc absolutt ikke har noen planer om.

Åååårgh nå er jeg så forbanna! =( 

 

Kan du ikke laste ned den patchen med en annen pc og så overføre den med USB?

Lenke til kommentar

Hvis du sitter på trådløst nett så prøv å glem nettverket du bruker og koble deg på igjen. Skriv inn passord på nytt.

At internett-kabelen ikke virket hørtes merkelig ut. Mulig du må deaktivere WiFi'en for at den skal virke. Sikre deg om at kabelen er koblet til i begge ender og at det ikke er noe skade på den.

Lenke til kommentar

Da har jeg kommet så langt at nettet virker igjen. Mens jeg satt her i går kveld, datt hele nettet ut på alle enhetene, før det kom tilbake igjen.

Jeg har også brukt et recover program og funnet ut at alle filene er å finne på USB - minnepinnen jeg brukte til å overføre dokumentene i første omgang.

 

Noen som kan anbefale et program for å gjenopprette disse dokumentene, uten at det koster skjorta (og har virus. Recuva hadde en trojaner...) Jeg har ikke noe i mot å betale litt, men som fersk student vil jeg helst ikke bruke for mye heller.

 

 

 

 

 

Fulgte den første linken og føler meg lurt og provosert. Jeg får uansett ikke løst dette, da det krever at man er pålogget nettet, noe min pc absolutt ikke har noen planer om.

Åååårgh nå er jeg så forbanna! =( 

 

Kan du ikke laste ned den patchen med en annen pc og så overføre den med USB?

 

 

Det kan jeg muligens, men har aldri vært borti det før, så kjenner ikke til terminologien du bruker. Får google litt =)

 

 

Har du ikke den gamle PCn enda?

 

Jo, det er den jeg skriver med nå, men den har en lei tendens til å restarte av seg selv, gjøre noe greier (skjermen blir enten svart eller blå), og så skru seg på igjen. Har mistet en del info mens den har drevet sånn.

Hvis du sitter på trådløst nett så prøv å glem nettverket du bruker og koble deg på igjen. Skriv inn passord på nytt.

At internett-kabelen ikke virket hørtes merkelig ut. Mulig du må deaktivere WiFi'en for at den skal virke. Sikre deg om at kabelen er koblet til i begge ender og at det ikke er noe skade på den.

 

 

Dette problemet løste seg i natt. Jeg mistenker at utleier restarta routeren. =)

Lenke til kommentar

... Viktige dokumenter jeg har spart på i mange år, lå inne på den nye pc'en. Kan de virkelig være borte for alltid? ...

Viktige dokumenter tar man backup av! Enten "gamle måten" med CD/DVD eller ekstern harddisk og/eller en (eller flere) av de nyere løsningene basert på skylagring.

 

 

... og har virus. Recuva hadde en trojaner...

Recuva har ikke trojaner. Enten har du lastet ned fra et tvilsomt nettsted som har lagt det til eller så gir antivirusprogrammet ditt såkalt falsk positiv.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC

Viktige dokumenter tar man backup av... og/eller en (eller flere) av de nyere løsningene basert på skylagring.

Er det bare noen dokumenter ville en gratis dropbox konto antagelig holde som en av lagringsplassene. Da slipper en jo å bruke minnepinner til transportformål også.

 

Så kan en bare spørre seg hvorfor TS sletter data fra minnepinnen etter overføring, men før en trenger plassen på denne til noe annet. Den kunne jo bare blitt låst ned eller noe, som ett stk backup. Men, men...

Lenke til kommentar

 

Hvis du sitter på trådløst nett så prøv å glem nettverket du bruker og koble deg på igjen. Skriv inn passord på nytt.

At internett-kabelen ikke virket hørtes merkelig ut. Mulig du må deaktivere WiFi'en for at den skal virke. Sikre deg om at kabelen er koblet til i begge ender og at det ikke er noe skade på den.

 

Dette problemet løste seg i natt. Jeg mistenker at utleier restarta routeren. =)

 

Så bra!

 

På den ene PC'en min så detter nettet (WiFi) ut iblant. Da må jeg glemme nettverket og logge meg på igjen for at den skal funke. Mulig fordi det er så mange enheter koblet på; mobiletelefoner, PC'er, Ipad og gud vet. Støyer litt kanskje. Har ikke så mye peiling på nettverk.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...