Gå til innhold

Hjelp til valg av sjeggtrimmer


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

De fleste klipper står nå oppført som vedlikeholdsfrie. 

 

Om den jeg kjøpte ble dårlig innen 12 måneder hadde jeg enkelt og greit levert den inn å fått ny.

 

Kan dere si hvor dere finner så mange positive brukeromtaler og tester av mb4850? Jeg finner stort sett veldig få erfaringer. På Amazon er der vel rundt 10, og ikke er de utelukkende positive heller.

 

Du kan jo se her for topplisten på Amazon. Der har enkelte av maskinene godt over 1000 stemmer mot MB4850 sine 9.

Endret av kreps79
Lenke til kommentar

Sant som du sier Kreps79, MB4850 har ikke fått veldig gode anmeldelser på Amazon. Flere som virker bedre enn den etter at jeg har lest litt inne på siden. Har lyst til å kjøpe trimmeren i butikk for å lettere kunne levere den tilbake om det skulle være noe galt med den.

 

Remington MB4850:

http://www.amazon.co.uk/Remington-MB4850-Indestructible-Beard-Trimmer/dp/B00PXY24AC/ref=sr_1_1?s=beauty&ie=UTF8&qid=1437990854&sr=1-1&keywords=remington+mb4850

 

Har gått inn på Elkjøp og sett hva de har og søkt disse opp på Amazon. Virker som om disse har fått gode omtaler:

 

NR. 1 - Philips BT9280:

http://www.amazon.co.uk/Philips-Trimmer-BT9280-33-Symmetrical/dp/B00EP7QT2M/ref=sr_1_1?s=beauty&ie=UTF8&qid=1437990451&sr=1-1&keywords=philips+bt9280

 

NR. 2 - Philips QS6141:

http://www.amazon.co.uk/Philips-Shaver-QS6141-33-Trimmer/dp/B00GGKCQ8W/ref=sr_1_1?s=beauty&ie=UTF8&qid=1437990226&sr=1-1&ppl=fresh&keywords=philips+qs6141#customerReviews

 

NR.3 - Remington 4045:

http://www.amazon.co.uk/Remington-MB4045-Beard-Kit/dp/B00OCG0DO6/ref=sr_1_1?s=beauty&ie=UTF8&qid=1437990748&sr=1-1&keywords=remington+4045#customerReviews

 

Nummer 1 virker som en hendig og god trimmer. Den har laser som virker helt unødvendig i mine øye, men den er jo bare å slå av.

 

Nummer 2 er jeg litt skeptisk til. Den har både den vanlige trimmer siden og barbermaskinsiden. Tenker at dette kan gjøre maskinen til en multimaskin som ikke fungerer perfekt til noe, men ålreit til begge funksjonene. 

 

Nummer 3 har jeg ikke sett på før nå, men det virker som en god trimmer om man skal følge det som blir skrevet på Amazon. Den er litt rimeligere enn de andre. Forhåpentligvis ikke på grunn av kvalitet, men på grunn av at den mangler "unødvendige" funksjoner som laser og kombi barbermaskin/trimmer.

 

Ville folket her inne kjøpt en av disse 3? Hvis ja, hva tenker dere om de forskjellige? 

 

Eller ville dere kjøpt en helt annen maskin enn disse 3? 

Endret av Gloms
Lenke til kommentar

Jeg har den #3 og med bakgrunn i det, anbefalte jeg MB4850. Den skal ha mer holdbare blader og generelt sett være en litt bedre klipper, og Remington 4045 har også ting i pakken man (eller iallfall jeg) normalt sett ikke trenger; skjeggbørste og saks. Ellers er de veldig like.

Endret av johanf
Lenke til kommentar

Johanf: Hvor lenge har du hatt Remington 4045? Føler du den har blitt sløv og unøyaktig fort? Ser inne på Amazon at den har fått litt bedre omtaler enn MB4850, selv om ingen av de har veldig mange anmeldelser. Om det ligger småting som saks og kam i settet bryr jeg meg ingenting om så lenge trimmeren er god. 

 

Kreps79: Hvor lenge har du hatt Philipsen? Og hvordan har den fungert? klipper den fortsatt like nøyaktig som når du kjøpte den? Utifra de 73 anmeldelsene på Amazon virker dette som en solid klipper mange er fornøyd med, uten for mye dill og dall man ikke har bruk for. Er som du sier, bare å slå av laseren om man ikke ønsker den. Har du noe å utsette på trimmeren? Ser inne på Elkjøp at noen klager på sløve kniver og dårlige avstandstykker. Dog bare 2 kommentarer, så hvor mye det kan stoles på vet man jo aldri. http://www.elkjop.no/product/helse-trening-og-velvare/barbermaskin-og-trimmer/BT9280/philips-skjeggtrimmer-bt9280-32#tab-store-availability-trigger

 

Vidarkri: Har lest anmeldelser av Braun Cruzer 6 på Amazon ( http://www.amazon.co.uk/Braun-cruZer-Beard-Trimmer-Clipper/dp/B007NJ2PYU/ref=cm_cr_pr_product_top?ie=UTF8). Virker som en veldig god maskin i følge disse anmeldelsene. Den er også noe rimeligere enn de andre jeg har vært innom. Hvor lenge har du hatt den? Og fungerer den fortsatt like godt som når du kjøpte den? Ser at det er en kombi hode og skjeggtrimmer. Litt dårlig erfaring med kombi løsninger fra Babylissen jeg har.

Endret av Gloms
Lenke til kommentar

Philipsen er den jeg bruker. Godt fornøyd med den bortsett fra to ting:

 

1 - Den har en tendens til å slå seg på når den ligger i baggen. Av/på knappen er for følsom og har ikke funnet noen lås for den under reise. Ikke noe kjekt når kofferten durer fordi den har slått seg på.

 

2 - Etter bruk må jeg ta av knivbladene og skylle under de, ellers vil den ikke starte skikkelig neste gang. Tar 2 sekunder, men likevel irriterende og jeg skjønner ikke helt hvorfor.

 

Jeg har en Braun BT7050 også. Den fungerer kun til å klippe hår, men er helt jævlig til skjegg. Den lugger så forferdelig at det føles som tortur.

 

Hadde jeg kjøpt ny nå ville jeg hatt samme skjærehode som på philipsen med enkelt valg på ulik bredde. Jeg hadde også sett etter en maskin med lås på av/på knapp.

 

Du har jo serien under den med laser i fra Philips som også får mye skryt, om jeg husker riktig.

Lenke til kommentar

http://www.amazon.co.uk/gp/aw/d/B00GGKCR0O/ref=mp_s_a_1_1?qid=1438018208&sr=8-1&pi=AC_SY200_QL40&keywords=Philips+hc5440&dpPl=1&dpID=31OsjntWhVL&ref=plSrch

 

Denne du tenker på når du sier serien under? Ser den har fått mye skryt på Amazon, men også mye negativt rundt at den fyller seg opp lett og må tømmes ofte. Virker som dette er en maskin som klipper hår bedre enn skjegg. Legger heller på ett par hundrelapper for å få en maskin som er mer holdbar.

 

Er Braun Bt7050 av samme kvalitet som Braun cruzer 6? I såfall er cruzer 6 helt utelukket.

 

At av/på knappen er følsom er ikke et stort minus så lenge klipperen er god.

 

Hvor lett er det å ta av knivene? Er det bare å klikke med fingrene? Eller må man skru ut de skruene man ser på toppen for å få den av? Spyler du maskinen under vann når toppen er demontert?

 

Kreps79: Hvor lenge har du hatt philipsen og har den blitt sløv? Eller er den fortsatt like nøyaktig og effektiv? Litt av problemet med min Babyliss er at jeg må gå over samme sted flere ganger fordi den ikke tar hårene første eller andre gang.

Endret av Gloms
Lenke til kommentar

Jeg har bare hatt min i en måneds tid, og ikke brukt den så veldig mye, men de gangene jeg har brukt den klipper den fint og jevnt og ikke noe problem med hastighet på knivene eller noe. Kommer ikke på noe jeg kan utsette på den, men som sagt, jeg har bare hatt den siden midten av Juni.

Lenke til kommentar

http://www.amazon.co.uk/gp/aw/d/B00GGKCR0O/ref=mp_s_a_1_1?qid=1438018208&sr=8-1&pi=AC_SY200_QL40&keywords=Philips+hc5440&dpPl=1&dpID=31OsjntWhVL&ref=plSrch

 

Denne du tenker på når du sier serien under? Ser den har fått mye skryt på Amazon, men også mye negativt rundt at den fyller seg opp lett og må tømmes ofte. Virker som dette er en maskin som klipper hår bedre enn skjegg. Legger heller på ett par hundrelapper for å få en maskin som er mer holdbar.

 

Er Braun Bt7050 av samme kvalitet som Braun cruzer 6? I såfall er cruzer 6 helt utelukket.

 

At av/på knappen er følsom er ikke et stort minus så lenge klipperen er god.

 

Hvor lett er det å ta av knivene? Er det bare å klikke med fingrene? Eller må man skru ut de skruene man ser på toppen for å få den av? Spyler du maskinen under vann når toppen er demontert?

 

Kreps79: Hvor lenge har du hatt philipsen og har den blitt sløv? Eller er den fortsatt like nøyaktig og effektiv? Litt av problemet med min Babyliss er at jeg må gå over samme sted flere ganger fordi den ikke tar hårene første eller andre gang.

 

Du bare løfter den av. Tar som sagt 2 sekunder å ta den av og på. Ingen skrue eller noe. Den har holdt seg bra til nå, ca 1 år :)

 

Med serien under mente jeg 7000 serien. Den med laser er 9000, den du linker til er 5000. Kjøp uten oppsammler om du ikke trenger det.

 

En av disse kanskje? Jeg vet ikke noe om de, men greit å sjekke om ikke annet.

 

http://www.prisjakt.no/#rparams=ss=philips%207000%20series%20beard

Endret av kreps79
Lenke til kommentar

Jeg har hatt min i rundt 5 år. Har egentlig vært gjennom 2 modeller da jeg mista den først i gulvet så den knuste.

 

Jeg har hatt skjegg i 25år og bruker den til å klippe både hår og skjegg på meg selv og klipper håret til guttungen med den.

Jeg har ingen negative ting å si, den har alltid fungert knirkefritt, både hovedklipperen og den utskyvbare detaljklipperen.

Lenke til kommentar
  • 1 år senere...
  • 2 år senere...
Jeg anbefaler en Panasonic skjegg trimmer siden det har jobbet i årevis. Også hvis skjegget ditt er lengre, anbefaler jeg at du bruker en Wahl trimmer siden det er høyere kvalitet, men du må plugges inn. Jeg importerte Beard og Company produkter og de har jobbet bra for å barbere med og gir litt fuktighet mot skjegget mitt som gjør vedlikehold lettere.
Jeg anbefaler en Panasonic skjegg trimmer siden det har jobbet i årevis. Også hvis skjegget ditt er lengre, anbefaler jeg at du bruker en Wahl trimmer siden det er høyere kvalitet, men du må plugges inn. Jeg importerte Beard og Company produkter og de har jobbet bra for å barbere med og gir litt fuktighet mot skjegget mitt som gjør vedlikehold letterJeg anbefaler en Panasonic skjegg trimmer siden det har jobbet i årevis. Også hvis skjegget ditt er lengre, anbefaler jeg at du bruker en Wahl trimmer siden det er høyere kvalitet, men du må plugges inn. Jeg importerte Beard and Company produkter og de har jobbet bra for å barbere med og gir litt fuktighet mot skjegget mitt som gjør vedlikehold lettere.

 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...