Gå til innhold

Hjelp til valg av sjeggtrimmer


Anbefalte innlegg

Jeg liker ikke å barbere meg med høvel og kjøpte derfor for ett års tid siden en Babyliss hår/skjeggtrimmer fra Babyliss til 999 på Lefdal. 

 

Maskinen fungerte godt i begynnelsen både til skjegg og hår, men har nå blitt sløv og klipper ikke sjegget jevnt. Til hår fungerer den fortsatt godt.

 

Vurderer å kjøpe meg en ny maskin kun beregnet for trimming av skjegg. 

 

Har surfet litt rundt og funnet ut at skjeggtrimmere finnes i alle mulige fasonger med pris fra 300 - 2500 kroner. 

 

Har ikke lyst til å kjøpe en trimmer som fungerer i 2 måneder før den blir sløv.

 

Er det noen her inne som kan anbefale en skjeggtrimmer som varer? Til maksimum 1000 kroner. Trenger ikke være noen maskin med masse fancy innstillinger og munnstykker, kun en maskin som klipper skjegget rundt 2 mm og helst en som tåler vann. 

 

Har hatt en barbermaskin med 3 hoder, men var ikke fornøyd med den. 

 

Noen som har erfaring med maskiner av denne typen:

 

http://www.lefdal.com/product/helse-trening-og-velvare/barbermaskin-og-trimmer/ESRT33S503/panasonic-barbermaskin-es-rt33-s50

Endret av Gloms
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg er ikke sikker på om jeg ønsker trimmer eller maskin.

 

For noen år siden hadde jeg 3 hodet maskin, men den ble som sagt ubrukelig etter kort tid. Ble sløv og tetta seg helt, selv med jevnlig rens. Dette er noen år siden, om de er blitt bedre kan jeg godt bruke en sånn.

 

Har prøvd gode høvler og kniv. Vet de er bedre enn gillette. Grunnen til at jeg ikke ønsker dette er at jeg ikke liker å glattbarbere meg. Liker å ha noen milimeter skjegg.

 

Jeg burde utelukke barbermaskin og gå for skjeggtrimmer isteden? Noen gode tips til solide skjeggtrimmere?

Endret av Gloms
Lenke til kommentar

Jeg er ikke sikker på om jeg ønsker trimmer eller maskin.

For noen år siden hadde jeg 3 hodet maskin, men den ble som sagt ubrukelig etter kort tid. Ble sløv og tetta seg helt, selv med jevnlig rens. Dette er noen år siden, om de er blitt bedre kan jeg godt bruke en sånn.

Har prøvd gode høvler og kniv. Vet de er bedre enn gillette. Grunnen til at jeg ikke ønsker dette er at jeg ikke liker å glattbarbere meg. Liker å ha noen milimeter skjegg.

Jeg burde utelukke barbermaskin og gå for skjeggtrimmer isteden? Noen gode tips til solide skjeggtrimmere?

Aha! Da ville jeg heller investert i en god skjeggtrimmer ja. Kjøp en som er beregnet på skjegg og bare det.

Lenke til kommentar

Da blir det skjeggtrimmer, ikke maskin.

 

Sjekka ut den remingtonen, virka veldig bra i følge videoer og tester, men slik er det jo med alle uansett type. Flere som har erfaringer med denne trimmeren? Kjedelig å bruke 800 på en trimmer som må byttes om 6 måneder fordi den er blitt sløv eller ikke fungerer lenger.

 

Er det flere som har trimmere å anbefale?

Lenke til kommentar

Jeg har ingen å anbefale, men jeg kan nevne de to jeg har hatt siste året.

 

Philips

 

Fancy sak med laser/lys for å vise hvor den vil kutte. Kan justere lengden i det uendelige, med totalt 60 ulike innstillinger her. Knivene kommer i  to størrelser i bredden. 32mm og 15mm som gjør det enkelt for presisjon :) 

 

Laserfunksjonen bruker jeg aldri, men 32/15mm delen er jeg blitt helt avhengig av.

 

To ekstremt negative ting!

 

1) Av/På knappen er lett å komme borti når den ligger i bagen. Løses med skikkelig etui som er hardt.

2) Ikke alltid den vil sette i gang skikkelig. Virker som at skjegg fester seg inne i motoren. Løses ved å skylle den, men dette burde ikke være nødvending.

 

Kjøpte en fra Braun. Husker dessverre ikke hvilken modell dette var. Kostet rundt 700, og ble brukt i ca 30 sekunder før den ble lagt vegg. Dette var en kombinert maskin for klipp og skjegg. Problemet var at den lugget så til de grader når den ble brukt på skjegg, så det var helt forferdelig å bruke. Kan sjekke modell i morgen.

 

Skulle jeg kjøpt ny i dag hadde jeg valgt en som har ulike bredde på klipperen for enkelt å kunne trimme skjegget slik en ønsker, også på små områder under leppen osv. Vanntett for enkel rengjøring. Funksjon for klipping hadde jeg ikke brydd meg om.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Skulle jeg kjøpt ny skjeggtrimmer i dag, hadde det blitt en Remington Indestructible.

Hvorfor?

 

Fordi jeg har modellen under, hvor det fulgte med skjeggsaks og børste, som jeg absolutt ikke trenger.

 

Som Gloms sa, så har den Remington-maskinen fått meget gode tilbakemeldinger og jeg er godt fornøyd med den jeg har. Den har korte tenner på kammene så man kommer til for eksempel under nesen. Det er også mulighet for å slå ut en miniklipper på baksiden, og da har man to bredder.

 

Om jeg har noe å utsette må det være at AV/PÅ knappen sitter på et unaturlig sted og jeg har enda ikke vent meg til å skru den av og på kjapt, men det er kanskje bare positivt. Also, det er ikke millimeter mål på justering av klippelengde, men heller bare en tallskala. Men klart, om man vet man klipper på "4", så er det jo bare å stille den på 4 før man begynner. :D

Lenke til kommentar

Er der noen steder oppgitt hva denne tallskalaen utgjør i mm?

 

Ellers virker disse med innebygget oppsamler for skjegg ganske interessante. Her har vel alle de store egne modeller. Tror kanskje jeg ville vektlagt dette ved kjøp i dag. Enklere å bevare husfreden om det ikke ligger igjen små rester over alt, noe det ofte gjør vanligvis.

 

Philips Series 7000 eller Remington MB6550

 

http://www.baldingbeards.com/best-beard-trimmer/

Endret av kreps79
Lenke til kommentar

Ser at remington mb6550 koster 300 mindre enn mb4850. Er kvaliteten på selve maskinen dårligere? Eneste positive er oppsamlerfunksjonen? Er mer interessert i en maskin som er holdbar og solid enn en som samler opp skjegget.

 

Nå er den dyreste "Indestructible", så antar at den tåler langt røffere behandling.

 

Er en del andre forskjeller på de også ser jeg.

 

https://www.flust.no/kosmetikk/til-ham/hudpleie/barbering/remington-mb6550-vakuum-skjegg--og-pleiesett/

 

https://www.flust.no/kosmetikk/til-ham/hudpleie/barbering/remington-mb4850-virtually-indestructible-skjeggtrimmer/

 

Ellers kan du jo vurdere disse to om du ønsker oppsamler. Aner ikke om disse er vanntett.

 

https://www.komplett.no/philips-series-7000-vakuum-skjeggtrimmer/811711?cks=ASS&assoc=D17C9206-4ABF-4D73-94BE-9D52E5984D4D#technical-details

 

https://www.komplett.no/philips-qt405032-vakuum-skjeggtrimmer/614157?cks=ASS&assoc=D17C9206-4ABF-4D73-94BE-9D52E5984D4D

Lenke til kommentar

Heller veldig mot mb4850. Virker som en veldig solid maskin. Er ikke veldig opptatt av oppsamler da jeg oftest barberer med i dusjen (uten vann) for å slippe oppryddning. Er det noen her inne som har brukt denne trimmeren over tid som kan dele erfaringer?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...