Gå til innhold

Augustfest 2015 - HSP- Ikke ett skarpt bilde


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

vnp: Ikke noe problem, at andre har en annen smak en meg er ingen overraskelse og det er helt greit at man sier ifra. Jeg kan dog advare deg og si ifra at hvis du ikke likte de jeg har lagt inn hittil denne måneden, så tror jeg nok ikke du kommer til å like de jeg skal ta utover måneden, da jeg tror det blir enda mer eksperimentelt etterhvert.

Jeg bruker denne utfordringen til å prøve ut noe nytt for meg. Det er litt av poenget med en utfordring tenker jeg. Det kommer nok til å bli litt blanda drops, men kanskje blir det et par ideer å jobbe videre med. 

 

Jeg syns det rulletrappbildet var ganske stilig. Det som for meg er et (uønsket) blikkfang er det feltet der "stripene" brytes, kanskje fordi det er litt lenger unna enn alt det andre i bildet.

Og jeg kommer nok til å følge med, mest fordi jeg har lyst til å se hva du får til med dette temaet du har. Det er jo litt annerledes enn alt annet jeg er vant med å se på.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

7. august - blir jo nesten "svimmel" av sånt- en prøvelse for "øynene som ser"... :)

 

 

Interessante effekter 6 og 7 august

 

 

Rulletrappa ble meget tøff. Enig i at det ville vært enda bedre med en person som sto rimelig stille i forgrunnen.

 

 

 

Jeg syns det rulletrappbildet var ganske stilig. Det som for meg er et (uønsket) blikkfang er det feltet der "stripene" brytes, kanskje fordi det er litt lenger unna enn alt det andre i bildet.

 

Og jeg kommer nok til å følge med, mest fordi jeg har lyst til å se hva du får til med dette temaet du har. Det er jo litt annerledes enn alt annet jeg er vant med å se på.

 

 

Takk for tilbakemeldinger. 

vnp: Det gleder meg å høre at du er villig til å følge med videre, selv om du kanskje ikke synes resultatene er all verden. Målet er egentlig å prøve litt nye ting og lære og få ideer. De fleste av disse bildene ville jeg vanligvis aldri ha vist noen, men det er en fin motivasjon å tvinge seg til å legge ut et bilde om dagen.

 

8. August - Tøyen, Oslo. Gjennom en blå t-shorte. Tja, hva skal man si, ikke det mest spennende. Grovere stoff og flere lyskilder kunne kanskje blitt mer interessant. 

 

DSC_1856.jpg

 

9. august, Tøyen Oslo. Litt panorering med halvlang lukkertid. Greit nok..

DSC_1876.jpg

Lenke til kommentar

Lekre konsepter!

Det mørke bildet den 2. var tøft, og artig effekt med foto gjennom rastermønster. Skulle gjerne sett de tre første i litt større oppløsning.

 

Artig eksperimentering med lukkertid med trikk og paraply - og morsom effekt med flere eksponeringer av tårnet.

 

Likte rulletrappen - blir en fin effekt av kontrast mellom elementer som står stille og de som beveger seg.

 

Får masse gode input til å eksperimentere mer selv! :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

9. ble litt skummel ja - spøkelsesaktig :yes:

 

 

Litt psykedelisk den 9.

 

 

Artig å se bilder som er milevis unna bilder som jeg tar. Liker disse jeg. Godt utført, gleder meg til fortsettelsen.

 

 

Lekre konsepter!

Det mørke bildet den 2. var tøft, og artig effekt med foto gjennom rastermønster. Skulle gjerne sett de tre første i litt større oppløsning.

 

Artig eksperimentering med lukkertid med trikk og paraply - og morsom effekt med flere eksponeringer av tårnet.

 

Likte rulletrappen - blir en fin effekt av kontrast mellom elementer som står stille og de som beveger seg.

 

Får masse gode input til å eksperimentere mer selv! :)

 

 

9.. augsust var mystisk, fint med slik lek med kamera.

 

 

8. august - spesiell effekt...

9. august - skummelt, ja nesten nifst...   :)

 

Takk alle sammen. Her kommer en liten batch til. 

 

10. august - Aberdeen. Buss i fart.

DSC_1939.jpg

 

11. august Aberdeen. Speilinger i et bar-vindu tidlig en morgen.

DSC_2018.jpg

 

 

12. august - Et eller annet sted i England. Ut av togvinduet. 

DSC_2031.jpg

 

 

13. August Grønland Oslo. Ut av et bussvindu. 

DSC_2048.jpg

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Likte best det siste der - hadde noe action og bevegelse over seg....

 

 

Enig med RandiA mht. den siste buketten, likte 13. august best av disse 4..  :)

 

 

Enig med RandiA og smort1, men jeg likte også komposisjonen og fargene i togbildet.

 

 

Enig med de foregående, spesielt det bildet fra14 august

 

 

Synes det "blå" bildet er det beste så langt i serien din.

Synes det er et spennende konsept du har valgt, og det er noe jeg kunne tenkt meg å prøve ut selv.

 

 

En god samling de siste her, utrolig kreativt tenkt med jernbanelinjene :tease:

 

Det siste var best, spennende og mystisk bilde. Den lille svarte gjenstanden til høyre tar litt fokus fra mennesket, men du liker vel kanskje ikke å klone bort slikt?

 

Tusen takk for fine tilbakemeldinger. Jeg har vært litt treig med å laste over bilder på pc'en, men nå har jeg endelig fått dumpet minnekortet. Her kommer første batch, kanskje kommer resten i løpet av dagen eller i morgen.

 

14. August Tøyen Oslo. Øyafestivalen. Lang lukker, holdt kamera en stund og beveget den ned for å få dratt formene. 

14aug-1.jpg

 

15. August Akerselva Oslo. Lang lukkertid under brua. 

15aug-1.jpg

 

16. August Tøyen Oslo. Slet litt med å finne på noe denne dagen, men tvang frem et lite bilde. 

16aug-1.jpg

 

17. August Oslo S. Dro tilbake og gjorde flere forsøk basert på et bilde jeg lastet opp tidligere i måneden. Her fikk jeg til slutt en person som sto nok i ro til at det ble bra. 

17aug-1.jpg

 

 

18. August Enerhaugen Oslo. La kamera godt nede i gresset, ganske artig effekt synes jeg. 

18aug-1.jpg

 

19. August Barcode Oslo. Litt diverse speilinger. 

19aug-1.jpg

 

20. August Glemte kamera hjemme. Så her røyk jeg dessverre på utfordringen min.

 

21. August Tøyenparken, Oslo. Inne i en busk. Artig å leke med denne typer bilder - kommer flere. 

21aug-1.jpg

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...